ervaring gevraagd

Discussie in 'Miskraam' gestart door Manueel, 22 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manueel

Manueel Nieuw lid

22 jul 2009
    2
    0
    0
    Dames,

ik zou me eerst even voorstellen, Ik ben Manuela en ben 16 jaar, woon op mezelf.
    Ik heb een passie voor kinderen, maar niet om er nu aan te beginnen.
    Dat dacht ik athans tot vanmiddag.
    Wanneer ik op de Toilet zat en ik mijn tampon verwijderde merkte ik dat er iets achteraan kwam, ik deed dit af met een wc papiertje, maar bekeek het wel even.
    Ik schrok me wezeloos, wat was dit.
    Na een duidelijke omschijving voor mezelf te hebben heb ik mijn beste vriendin en mijn lief erover verteld.
    We zijn op internet op gaan zoeken wat het was, en mijn vriendin heeft uiteindelijk aan haar moeder advies gevragen.
    Manuela was Zwanger en heeft zojuist een miskraam gehad, Manuela had een kindje in haar buik van haar en haar lief. Vanaf dat moment kon ik niks anders meer als huilen...

Ik heb geen idee hoe ik verder moet, heeft iemand tips of hulp?

Bedankt voor de reacties!

2. BellaLuna

BellaLuna Niet meer actief

Even een afspraak gaan maken bij de dokter. Als het werkelijk een zwangerschap was, dan moet er even gekeken worden of alles schoon is. (Dus dat het vruchtje helemaal weg is)

3. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    hoi manueel,

hoe weet je zo zeker dat het een mk was? wat heb je precies gezien dan? hoeveel zwanger zou je dan geweest zijn? was je overtijd geweest, zoja, hoe lang dan?
    wat je verder ermee wilt is helemaal jouw keus...
    je zou de verloskundige kunnen bellen om advies te vragen over hoe nu verder. meestal doen zij niets als het een vroege miskraam was, maar als je dat graag wilt, als je je erge zorgen maakt, maken ze ook wel een echo om te kijken of alles nu eruit is gekomen. Als dat zo is, dan is er in principe niets verandert vergeleken met een of twee maanden terug...
    Dat is het medische gedeelte...
    En tja je gevoel, dat is meestal moeilijker en wat je daarin wilt (wel of geen kinderen proberen te krijgen) moet je helemaal zelf weten en bespreken met je vriend. Je zal misschien ook wel erg verdrietig zijn, maar ik weet niet hoe het voelt als je er nog niet mee bezig was... Ook hiervoor is hulp te krijgen als je er veel moeite mee houdt, anders zou ik het gewoon de tijd geven en leuke dingen gaan doen voor de afleiding...
    Ik hoop dat je iets hieraan hebt, anders moet je maar weer een berichtje terug schrijven!
    Sterkte!

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.829
    19.166
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Hè meis, wat naar voor je. Echt rot om het op zo'n manier te ontdekken.

Hierboven staan al een paar goede tips. Wat ik er nog aan wil toevoegen, is dat een mk niks hoeft te betekenen voor een toekomstige zwangerschap. Misschien wist je dat al, maar voor het geval je het nog niet wist: bij deze. Ik vind het belangrijk dat je die geruststelling in ieder geval hebt.
    Het is NIET zo dat een miskraam betekent dat er iets mis is met jouw lichaam en dat je geen kindje zou kunnen voldragen. Veel vrouwen maken dit mee, zeker bij een eerste zwangerschap.
    Je lijf heeft ontdekt dat er iets niet goed was met dit vruchtje en dus heeft je lichaam dit vruchtje afgestoten. Een volgende zwangerschap (als je daar eenmaal aan toe bent) kan heel anders verlopen!

Sterkte meid!

Deel Deze Pagina