Ervaring gezocht afwijkingen hersentjes.

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Pabbels, 31 aug 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pabbels

    Pabbels Bekend lid

    24 okt 2011
    569
    2
    18
    Apeldoorn
    hallo allemaal,

    Met de 20 weken echo die we met 19 weken al hadden werd geconstateerd dat de ventrikels beide vergroot zijn.
    Daarna een guo in het Wkz en daar bleek ook dat de hersenbalk bij de grote hersenen niet goed is aangelegd maar ook niet bij de kleine hersentjes. Daarbij komt dat die bij de kleine hersenen ook nog gekanteld zit zeg maar. We hebben een punctie laten doen en daar is uitgekomen dat ze gen chromosoom afwijking heeft. Verder lichamelijk ziet alles er pok helemaal goed uit alleen loopt haar hoofdje iets achter op groei. Volgende week gesprek met de kinderneuroloog en dan moeten we een keuze gaan maken of we de zwangerschap voort willen zetten of niet. Iemand een vergelijkbaar verhaal en viel het mee of was het heel ernstig. Ik voel me zo verloren en ben bang dat we haar gaan verliezen!!
     
  2. KellD

    KellD Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.192
    525
    113
    Wat een ontzettend nare en onwetende situatie, .. Ik kan je er helaas niet bij helpen, ''gelukkig'' geen soortgelijks mee gemaakt. Ik wil je wel veel sterkte en kracht toe wensen. Welke beslissing je ook zal nemen!
     
  3. Whiteflower

    19 dec 2016
    57
    103
    33
    Binnendienst medewerker
    achterhoek
    Als het gelukt is heb ik je een privébericht gestuurd.
     
  4. Jajo

    Jajo Fanatiek lid

    7 aug 2015
    3.462
    904
    113
    Jeetje meid wat heftig. Wij hebben wel een zwangerschap afgebroken, maar ons zoontje had een ernstige skelet afwijking die niet met het leven verenigbaar was. Moeilijkste keuze ooit, mocht je daar iets over willen weten mag je me een berichtje sturen. Voor nu wil ik je onwijs veel sterkte wensen.
     
  5. Fauna

    Fauna Bekend lid

    22 sep 2011
    661
    34
    28
    Vrouw
    Kantoor
    Omg BoZ
    Wij hebben ook ongeveer hetzelfde meegemaakt als jullie. Onze dochter is nu bijna 14 maanden oud. Als je specifieke vragen hebt mag je een pb sturen.
     
  6. BB83

    BB83 Fanatiek lid

    8 aug 2017
    2.624
    2.563
    113
    Vrouw
    Heftig @Pabbels

    Ik stuur je ook even een pb, voor ons mogelijk vergelijkbaar traject. Aanstaande woensdag de GUO in het WKZ nav 20wkn echo...
     
  7. Pabbels

    Pabbels Bekend lid

    24 okt 2011
    569
    2
    18
    Apeldoorn
    Dankjewel voor je reactie heel lief!!
     
  8. Pabbels

    Pabbels Bekend lid

    24 okt 2011
    569
    2
    18
    Apeldoorn
    Pb terug gestuurd ☺️
     
  9. Pabbels

    Pabbels Bekend lid

    24 okt 2011
    569
    2
    18
    Apeldoorn
    Ik stuur je een pb
     
  10. Pabbels

    Pabbels Bekend lid

    24 okt 2011
    569
    2
    18
    Apeldoorn
    Zou je mij een pb willen sturen?
     

Deel Deze Pagina