Ervaring gezocht rechtstreekse vlucht boeken, alsnog veel kans op omboeken?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door FoxyDiamond, 11 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    Hi,

    Wij willen in juni naar Mallorca of Ibiza, ons zoontje is dan 15 maanden. Als ik bijvoorbeeld via Corendon een vakantie + vlucht boek, dan zijn de vliegtijden echt om te huilen. Heel laat 's avonds, 's nachts of heel vroeg in de ochtend. Sommige vluchten zijn overdag maar Corendon staat erom bekend last minute de vluchten alsnog om te gooien naar een rot tijdstip. (zelf ook een aantal keer meegemaakt in het verleden)
    Misschien zie ik teveel beren op de weg maar dat wil ik eigenlijk voorkomen omdat mijn zoontje nergens anders slaapt dan in bed, en ik dan waarschijnlijk de hele vlucht en de rit daarheen met een huilende baby zit die de komende dagen uit zn ritme is.

    Nu wil ik de vlucht rechtstreeks boeken, dan zijn de tijden veel gunstiger! Lekker midden op de dag, ideaal.
    Heeft iemand hier ervaring mee? Ik wil voorkomen dat de vlucht last minute alsnog wordt omgegooid naar een nachtvlucht, of die kans in ieder geval minimaliseren. Ik snap dat die kans er altijd wel is, maar ik wil weten of die kans aanzienlijk minder is als je rechtstreeks boekt.

    Heeft iemand hier ervaring mee? Nog advies voor een bepaalde maatschappij? Ik heb nu iets gezien via Easyjet.
     
  2. fairy2011

    fairy2011 Fanatiek lid

    28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Wij boeken al jaren losse vluchten naar Mallorca bij Transavia om dezelfde reden. Ik heb in al die jaren nog nooit andere vluchttijden gehad. Ook dit jaar vliegen we weer lekker zo. Los hotel boeken en ik ben nog een stuk goedkoper klaar ook. Op het vliegveld staat de taxi al te wachten op ons dus ook geen lange rit in een bus ofzo.
     
  3. poema

    poema Fanatiek lid

    27 jul 2007
    3.913
    403
    83
    Vrouw
    Ik heb heel veel met Easy Jet gevlogen en nog nooit gehad dat een vlucht werd omgezet. Uberhaupt niet eigenlijk...
     
  4. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.589
    10.485
    113
    Hier sluit ik mij bij aan.
     
  5. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    Super, dus ook goede ervaring met Transavia? Ik ben echt als de dood om snachts te moeten vliegen, mijn zoontje is (net als heel veel kindjes) echt zo erg gebaat bij zijn slaapritme en als hij daar 's nachts in gestoord wordt dan is hij echt heel erg lang uit zijn doen, buiten het feit om dat hij waarschijnlijk snachts alles bij elkaar huilt. Dat wil ik mezelf en anderen niet aandoen. Maarja om nou ook nooit meer te vliegen te komende jaren is ook zo wat
     
  6. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    Toevallig nog tips voor een leuk hotel met 2 kamer appartement zodat hij zijn eigen slaapkamer heeft? :D Dichtbij het strand ?
     
  7. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Als je een rechtsstreekse vlucht boekt, bij de maatschappij heb ik nog nooit gehad, dat hij omgeboekt is.
    Nu is Corendon geen vliegtuigmaatschappij en bekend om zijn omboekingen.
    Dus bij een vliegtuigmaatschappij boeken!
     
    FoxyDiamond vindt dit leuk.
  8. Caithy

    Caithy Fanatiek lid

    8 feb 2013
    3.713
    1.060
    113
    Wij hebben ooit bij Inturotel Cala Azul Garden geboekt, helaas 1 slaapkamer (wellicht hebben ze er 2 ergens). Wel erg goed bevallen, halfpension was bij Park, dat was aan de overkant.
    Wij betaalden voor halfpension 40 euro per dag mee voor 4 personen.
     
    FoxyDiamond vindt dit leuk.
  9. fairy2011

    fairy2011 Fanatiek lid

    28 nov 2010
    3.509
    295
    83
    Marins playa in Cala Millor bv.
     
    FoxyDiamond vindt dit leuk.
  10. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.877
    13.042
    113
    Vrouw
    Ik vlieg regelmatig met transavia, vueling, KLM, easyjet, flybe en british airways. En heel soms met Ryan air. Ik boek juist altijd rechtstreeks en ik heb een keer bij flybe een wijziging gehad van wel 20 minuten later. Dit werd een maand van te voren bekend gemaakt, met de reden en je mocht zelfs gratis annuleren. Verder heb ik nog nooit een wijziging gehad van de vluchttijden.
     
  11. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    wij hebben vorig jaar bij transavia een omboeking gehad helaas. Wij wilde juist vroeg in de ochtend - en werd naar eind van de middag geplaatst. Echt zó balen.. Dat was vorig jaar in de meivakantie naar Kreta. Daarbij nog de pech van een 1,5 uur vertraging.. maar oke.. soms heb je pech...
     
  12. Kukido

    Kukido Fanatiek lid

    16 jun 2016
    2.284
    2.893
    113
    Alcudia Garden, wel duur nu
     
    FoxyDiamond vindt dit leuk.
  13. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.095
    5.273
    113
    Kijk een omboeking kan altijd dat ten eerste. Wij boeken altijd los. Konden dit jaar op kaandag of zondag vliegen. Maandag kwam je pas laat aan en vloog je laat terug. En laat terug haat ik want het voelt voor mij als wachten t9t je naar huis gaat. Dus nu vroege heen vlucht half 6 maar dat heeft ook wat en kwart voor 11 terug in de ochtend. Ideaal :) niet easyjet doen. 1 keer gedaan en nooit meer. Gewoon weer transavia :)
     
    FoxyDiamond vindt dit leuk.
  14. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.413
    5.508
    113
    Vrouw
    Corendon airlines is zeker een vliegtuigmaatschappij.
    Zij hebben hun base in turkije. En voorzien Corendon de touroperator van vluchten voor hun pakketreizen.
    Maar als je een pakketreis boekt, kan je ook regelmatig voor een vlucht met Transavia kiezen. Vaak betaal je hiervoor wel een toeslag
     
  15. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.491
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    zo herkenbaar.. vinden wij ook altijd het fijnste... hoewel de heenreis inderdaad altijd zwaar is... om 2 uur wegrijden etc... snap dat het voor ts geen optie als je kind er zo van slag van is. Maar oke.. ik herken je post helemaal!
     
  16. mol81

    mol81 Niet meer actief

    Gewoon zelf boeken bij Transavia en dan bijv vanaf Rotterdam. Nog nooit gehad dat het omgeboekt werd. En een mooi resort met tweekamerappartement is Barcelo Pueblo Park! En heerlijk eten.
     
    FoxyDiamond vindt dit leuk.
  17. babbel1983

    babbel1983 Fanatiek lid

    3 jul 2013
    1.324
    298
    83
    Wij hebben de laatste 2 jaar 2x gevlogen met een rechtstreekse vlucht van Transavia naar Faro. Beide keren ruim 9 maanden van te voren. Bij boeken stond idd dat de tijden niet definitief zijn, maar bij beide keren gewoon op de tijden gevlogen als dat er bij stond van het moment van boeken.
     
    FoxyDiamond vindt dit leuk.
  18. billy112

    billy112 Actief lid

    20 mrt 2014
    493
    143
    43
    Cala dor Mesquida

    Goedkoop en goed appartement
     
    FoxyDiamond vindt dit leuk.
  19. FoxyDiamond

    FoxyDiamond Bekend lid

    23 jan 2017
    637
    231
    43
    Bedankt allemaal! Dankzij jullie goede ervaringen hebben wij gisteren rechtstreeks geboekt via transavia op hele gunstige tijden! Heb er zin in :D
     
  20. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.154
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Gewoon Transavia of KLM boeken. Met kleine kinderen vlieg ik het liefst niet budget. Bij KLM mag je dan als eerste boarden met kinderen onder de 2. Dus wachten ze even tot alle gezinnen met kleine kindjes zitten voordat de rest het vliegtuig instroomt.
     

Deel Deze Pagina