Ervaring gordelroos

Discussie in 'De lounge' gestart door Gl0ria, 21 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    Ik heb vermoedelijk gordelroos, ik zeg vermoedelijk omdat ik geen plekjes/blaasjes heb maar alleen erge (zenuw)pijn heb links rond mijn romp.

    Iemand ervaring hiermee? Is er iets te doen tegen die pijn?
    Het voelt alsof de huid enorm is verbrand door de zon en kan daardoor geen aanraking/kleding verdragen.
     
  2. Bloem85

    Bloem85 Niet meer actief

    Mijn vader had pas gordelroos, wel in zijn gezicht. Hij heeft hier erg veel last van gehad. Verschillende smeersels, druppels gehad en daarmee is het nu weg. Het blijft wel, net als een koortslip, iets wat weer op kan vlammen. Veel beterschap en hopelijk heb je er niet te veel last van.
     
  3. Vlindertjeh

    Vlindertjeh Bekend lid

    18 mei 2014
    539
    56
    28
    Vrouw
    Het zuiden
    Misschien iets van kalmerende zalf? Mentholpoeder of koelzalf?
     
  4. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zou even contact met de huisarts opnemen. Zij kunnen wel iets voorschrijven,
     
  5. Poolvos

    Poolvos VIP lid

    9 jan 2016
    6.875
    12.390
    113
    Vrouw
    Dit. Hoe eerder je behandelt, hoe kleiner de kans dat je er langdurige pijn aan over houdt.
     
  6. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    Ik heb contact met de huisarts gehad en kreeg helaas te horen dat er niks aan te doen was, behalve inderdaad crème of iets dergelijks. Hij durft geen medicatie te geven omdat er niets zichtbaar is.

    Ik heb geen jeuk alleen de hele tijd een brandend schrijnend gevoel, al 7 dagen en inmiddels word ik er echt moedeloos van. Slaap slecht omdat het dekbed zelfs gevoelig is.
     
  7. Ysabella

    Ysabella VIP lid

    27 jan 2017
    8.888
    16.248
    113
    Kunnen ze niet bloedprikken?
     
  8. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Ik wil niet vervelend doen maar iemand die ik ken, had eerst een paar weken blaasjes etc. Echt overduidelijk gordelroos. Diegene heeft nu al maandenlang die pijn die jij beschrijft aan 1 gedeelte van zijn romp, kan bijna geen kleding verdragen. Wel is dat iemand met een algeheel slechte gezondheidstoestand, misschien dat het daarom zo ontzettend lang duurt. De huisarts geeft daar ook aan dat het vanzelf op moet knappen, krijgt wel pijnstilling.
     

Deel Deze Pagina