Ervaring Ikea keuken en plaatsing

Discussie in 'De lounge' gestart door miramare, 3 jul 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miramare

    miramare Bekend lid

    1 mrt 2013
    736
    143
    43
    We zijn aan het oriënteren. Hoor veel goede ervaringen over Ikea keukens. Is het een beetje goede kwaliteit? En plaatsen ze ook keukens? Met evt leidingwerk ed? En zijn die kosten ook een beetje leuk? Wij hebben niet zo’n grote keuken , ongeveer 220x 215.
     
  2. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Wij hebben meerdere keukens gehad, niets mis mee. Ze gaan geen 100 jaar mee, maar dan ben ik er toch wel op uitgekeken :roflmao: Het monteren is vaak duur, de keuken valt wel mee. Alhoewel ze tegenwoordig ook best prijzig zijn.

    Je kunt de app dl ofzoiets, dan kun je je keuken intekenen en zelf aan de slag thuis met kijken wat alles kost.
     
  3. Brigitte1985

    Brigitte1985 Fanatiek lid

    29 nov 2009
    1.000
    202
    63
    Hebben een ikea keuken maar laten plaatsen.door een ander. Heel tevreden
     
  4. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Hebben ook een ikeakeuken, zelf geplaatst (met de nodige hulp van mijn vader, manlief is absoluut niet handig namelijk). Kosten voor de keuken vielen mee, maar inclusief leidingen, bekabeling, wandtegels en vloer waren we alsnog genoeg kwijt. Magnetron en koelkast hebben we van ikea, vaatwasser is een bosch geloof ik. Smeg fornuis.
     
  5. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Wij hebben ook een ikea keuken. 7 jaar geleden zelf geplaatst. Qua kosten heb ik geen flauw idee, we hebben toen ons hele huis verbouwd :D

    Ik ben nog steeds blij met de keuken, ziet er nog netjes uit. Ik ben alleen niet blij met de frontjes i.c.m. kinderhandjes (matzwart). Deze gaan we komende verbouwing vervangen voor hoogglans wit. Dat is dan weer het voordeel van ikea :p
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  6. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    Keukenkastjes in elkaar zetten is niet zo moeilijk, zeker als je al Ikea ervaring hebt.
    Je bent er alleen een tijdje ermee bezig.
    Het lastigste is het leidingwerk. Nu hadden we ervoor gekozen om de plaats voor de kraan, vaatwasser ed hetzelfde te houden. Maar het was toch ff gedoe. (Schoonvader was erg handig, en doe het zelf zaak, waar je echt geholpen wordt om de hoek. Dus tig keer voor een koppeling en weet ik veel heen en weer gelopen)
     
  7. Eenkadootje

    Eenkadootje Fanatiek lid

    5 mrt 2013
    4.535
    2.340
    113
    En nu in dit huis baal ik dus. Die 3 onder- en 2 bovenkastjes zijn dus van Ikea. Maar dus het oude model. Dus deurtjes zijn niet vervangbaar, of de mogelijkheid om alsnog lades in te maken ook niet.
     
  8. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.054
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    En jij bent blijkbaar ook niet handig. Sorry, off topic maar kon het niet laten.
    Je noemt wel dat je man niet handig is maar niet jezelf ;)

    Ik lees even mee, ben ook op zoek naar een keuken.
     
    Maslov en Huismuisie vinden dit leuk.
  9. floppie888

    floppie888 Bekend lid

    3 sep 2014
    793
    549
    93
    Onze Ikea keuken is nu 10 jaar oud en is eigenlijk wel aan vervanging toe. Alleen deurtjes vervangen kan niet, want het is een oud model.
     
  10. Champetter

    Champetter VIP lid

    5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Ik heb een Ikea basis met frontjes van een andere aanbieder. Ik wilde graag een specifieke kleur die Ikea niet in het assortiment voert. Uiteindelijk zijn de frontjes in een kleurcode gespoten die ik zelf heb uitgekozen.
     
  11. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.629
    1.979
    113
    Vrouw
    Sinds wanneer heeft ikea een nieuw model?
    Onze keuken is 7 jaar oud en wij willen graag de frontjes vervangen....
     
  12. puzzelstukje

    puzzelstukje VIP lid

    13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Wij drie jaar geleden gedaan en nooit nooit meer van de ikea. Wat een prutsers. Uiteindelijk duurde het 1,5 jaar voordat ik een keuken had. Het was verschrikkelijk!

    ik heb foto’s van die zomervakantie waarop je alleen maar dozen in de woonkamer ziet staan. Het was echt ellende.

    Uiteindelijk ben ik schadevergoeding gaan halen. Heb me erin vastgebeten en uiteindelijk veel geld terug gekregen. Het was schandalig hoe dit gegaan is.

    maar ik heb een grote keuken van 4 bij 7 meter. En het werkblad ben ik niet tevreden mee maar die wordt ooit nog weleens vervangen. En het inbouw systeem van de koelkast en vriezer werkt voor geen meter.
    Met de rest ben ik wel echt tevreden. Wij hebben geen bovenkasten, veel lades dat is fijn.
     
  13. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    https://123keukendeurtjes.nl/ikea/ Kunnen je vast verder helpen. Die kunnen ook de fronten voor oudere modellen leveren.
     
    Koekie1 en floppie888 vinden dit leuk.
  14. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.634
    10.536
    113
    https://123keukendeurtjes.nl/ikea/ Kunnen je vast verder helpen. Die kunnen ook de fronten voor oudere modellen leveren.
     
    Koekie1 vindt dit leuk.
  15. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Zucht ja, zo hebben wij beneden de oude tundra laminaat liggen...bestaat al jaaaaaaaaren. Hebben ze vlak nadat de vloer lag t kliksysteem aangepast. Nou met een beetje pech, wanneer we de keuken verbouwen kan de woonkamer vloer dus vervangen worden. Er waren bedrijven die de bekleding van oude ikea banken maken, zijn er dan ook niet die de kastdeurtjes van Method kunnen maken? (dat was de oude geloof ik)
     
  16. Saz667

    Saz667 Fanatiek lid

    24 nov 2008
    4.828
    164
    63
    Haha, ik heb zelf wel tegels van de muur gebikt en de kasten in elkaar gezet. Alleen leidingen in de muur frezen en een complete keuken er in zetten lukt mij ook niet nee.. maar neemt niet weg dat ik met technische dingen handiger ben dan mijn man, helaas.
     
    Mop81 vindt dit leuk.
  17. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.054
    2.435
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ohhh nou klinkt alsof je best heel handig bent inderdaad :)
     
  18. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.827
    14.156
    113
    Ik gok sinds een jaar of 4, t laminaat kan je ook overslaan tegenwoordig. Heb niks anders dan geklaag gelezen over de nieuwe tundra. Die ouwe was echt terrorproof zowel met leggen als qua gebruik.

    Er was hier een linkje geplaatst voor nieuwe ikea kastdeurtjes.
     
    Koekie1 vindt dit leuk.
  19. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.407
    3.964
    113
    noord holland
    Wij hebben in 2003 een Ikea keuken gekocht, mijn man heeft deze zelf geplaatst (met hulp van vriend). Leidingen hadden we ook iemand voor. Afgelopen maart (jaja week 1 van de corona :roflmao:) werd onze nieuwe keuken geplaatst, van Mandemakers. Bijna 17 jaar gedaan met onze Ikea keuken :D. Maar t was inmiddels wel nodig hoor. Apparaten waren wel al een keer vervangen tussendoor.
    Ikea veranderd overigens wel om de zoveel jaar wat dingen aan z'n keukens hoor. De maten van de kastjes blijven bijvoorbeeld wel hetzelfde maar dan zijn de scharnieren toch net weer anders zodat t niet past. In ons kastje onder de gootsteen waren de scharnieren een soort van roestig geworden door t vocht (zat vanwege de leidingen een wat ruimer gat achterin) en even nieuwe scharnieren bleek toch niet te passen.
    Bij ons waren ook niet zozeer de fronten van de kastjes aan vervanging toe maar meer de binnenkant van de kastjes, en dat vervang je dan weer niet 'even'.
    Maar dan nog, 17 jaar, daar mogen we echt niet over klagen hoor :).
    We hebben ook gewoon weer bij Ikea gekeken voor de nieuwe keuken. En het was ook zeker een kanshebber, wel zouden we het láten plaatsen dit keer. We vonden bij onze keukenzoektocht veel winkels absoluut niet de Ikea overtreffen, al vonden ze dat zelf uiteraard wel;). Maar we konden steeds niet goed vinden wat we zochten of de verkoper stond ons niet aan (man en ik krijgen soms beide van dezelfde type verkopers ontzettend de kriebels, dat is dan wel handig want daar valt t dus dan gewoon af :p).
    Bij Mandenmakers voelden we ons allebei ontzettend goed én vonden we wat we zochten. Een heel stuk duurder, maar voor ons was dat nu prima. Maar anders waren we waarschijnlijk gewoon weer voor Ikea gegaan :D.
     
  20. floppie888

    floppie888 Bekend lid

    3 sep 2014
    793
    549
    93
    Ze schijnen elke zoveel jaar een nieuw model uit te brengen. Het verschilt dan een centimeter ofzo waardoor je niet alleen de frontjes kunt vervangen.
     
    Koekie1 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina