Ervaring keukenapparatuur van whirlpool

Discussie in 'De lounge' gestart door Somita, 26 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Somita

    Somita Fanatiek lid

    22 sep 2020
    1.379
    774
    113
    Wij hebben een nieuwe keuken gekocht, maar kunnen nu nog aanpassingen doen.

    We hebben op dat moment voor whirlpool apparatuur gekozen, ivm het budget, maar het voelt niet goed.
    We hebben de koelkast, vriezer en afzuigkap van whirlpool.
    De vaatwasser dan wel van aeg.

    Wat is jullie ervaring met whirlpool?

    Helaas is Miele echt boven budget, keuken is al duurder dan we begroot hadden
     
  2. Beukenhaag

    Beukenhaag Fanatiek lid

    17 mei 2020
    1.433
    1.607
    113
    Dat is apparatuur dat ik wel van Whirlpool aan zou durven. Oven en vaatwasser niet, maar daar hebben jullie een ander merk voor gekozen zie ik.
     
  3. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    Oven van ikea, als ik me niet vergis whirlpool in een ander jasje. Afzuiger ook ikea maar die is niet denderend (geem idee of dat onderliggend ook whirlpool is) Oven doet t prima, heb wel de versie zonder "zelfreiniger" omdat dat programma nog wel eens vast bleef staan en je oven dan niks meer kan. Verder geen whirlpool gehad.

    Inventum vaatwasser als vervanger van de siemens, nooit meer inventum (droogt sleeeeecht, indeling niet optimaal). Ben xeolith drogen gewend, dus wel verwend.

    Geen miele fan hier overigens. Droger op mn oude werk van 1 mnd oud kortsluiting en de woning boven het bedrijfspand in de hens. Man had een wasmachine ervan binnen 5 jaar totalloss (kruisas gecorrodeerd) en dat met een 1 persoons huishouden met amper was en amper dus gedraaid.
     
  4. Somita

    Somita Fanatiek lid

    22 sep 2020
    1.379
    774
    113
    Ja vaatwasser staat nu op aeg , maar willen toch voor Siemens gaan als dat betaalbaar is.
    En het fornuis ben ik echt verliefd op en is van stoves❤️❤️
     
    Beukenhaag vindt dit leuk.
  5. Somita

    Somita Fanatiek lid

    22 sep 2020
    1.379
    774
    113
    Hier wel fan van miele.
    Hebben een droger van 23 jaar oud en nooit problemen, word hij ook niet dagelijks gebruikt.

    Wasmachine hebben we ook van miele en draait nu een jaar of 5 en zonder problemen.
    Word heel.intensief gebruikt.
     
  6. HvL

    HvL Bekend lid

    6 mei 2015
    646
    378
    63
    Zou zelf nooit voor apparatuur van whirlpool kiezen. Dan maar liever wat langer sparen.
    Apparatuur vind ik belangrijker dan de keuken zelf.

    Miele zal ongetwijfeld goed zijn maar dat vind ik qua prijs echt over de top.

    Maar tussen whirlpool en miele zitten nog zoveel andere merken die beter zijn dan whirlpool maar goedkoper dan miele
    Bijvoorbeeld Bosch, Aeg, Siemens
    Daar zou ik liever voor kiezen dan voor whirlpool.
     
    Jessi79 en Louloute vinden dit leuk.
  7. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.461
    3.448
    113
    Geen ervaring met Whirlpool. Wij hebben nu keukenapparatuur van AEG en dat bevalt goed. In ons nieuwe huis hebben we gekozen voor Siemens en de kookplaat van Bora.

    Bij onze eerste keuken hadden we Etna. Nou dat nooit weer.
     
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.800
    14.142
    113
    Nou dat is ook wel een ding om verliefd op te worden!!! Wow!
     
  9. Louloute

    Louloute Niet meer actief

    Onze afzuigkap is van whirlpool. Heb er niks over te vertellen eigenlijk, vind het het minst boeiende apparaat van de hele keuken. Voor de rest hebben we alles van bosch, heel tevreden mee en zou niet anders willen. De koelkast is van liebherr. Na meerdere andere merken te hebben gehad vind ik het het geld echt waard.
    De wasmachine heb ik van Miele en wat een ongelofelijk goede investering was dat zeg. De was is super schoon en ik vind het systeem met automatisch doseren echt onwijs handig.
     
  10. Aegyo

    Aegyo Fanatiek lid

    3 jan 2015
    2.322
    1.344
    113
    Oven, fornuis, koelkast en afzuigkap van Whirlpool. Allemaal prima, maar vooral de oven is echt twee duimpjes omhoog :D Heb ook een Whirlpool droger en die is ook prima.

    Vaatwasser is van Siemens en daar ben ik juist minder tevreden mee.

    In ons vorige huis hadden we ATAG (zat er al in) en dat was dus wel verschrikkelijk spul.
     
  11. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.836
    2.698
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij kiezen zelf niet voor Siemens of Whirlpool. In de loop der jaren toch wel een beetje geleerd dat die kwalitatief minder zijn. Wij hebben nu vooral Bosch en AEG. Heel tevreden over.
     
  12. Vogelinnetje

    Vogelinnetje VIP lid

    3 nov 2009
    6.350
    5.604
    113
    Siemens is hetzelfde als Bosch :)

    Hier hebben we voorheen veel Bauknecht gehad, is hetzelfde als Whirpool. Maar dat merk komt er nooit meer in. Wasmachine hebben we nog eens niet heel lang gehad en in onze vorige keuken hadden we 5 apparaten van Bauknecht en aan alles was wel iets mis. De reden om zelfs voor een nieuwe keuken te gaan.
     
  13. artie

    artie Fanatiek lid

    27 sep 2021
    2.627
    2.986
    113
    Vrouw
    Wij hebben pas ook een nieuwe keuken gekocht, en hebben een mix van aeg en Bosch. Whirlpool zeiden ze dat in een net wat minder dure en kwalitatieve klasse viel, Miele dan weer in de duurdere en iets betere. Wij hebben gekozen voor wat in het midden lag qua merken. Enkel afzuiging hebben we van Novi, dat was echt het beste en ze verkochten liever niks anders, teveel problemen met andere merken (kan ook een verkooppraatje zijn natuurlijk). Keuken komt binnen een maand dus kan we nog niks delen over mijn ervaring

    In ons vorig appartement hadden we wel een oven van Whirlpool, die werkte wel prima maar hebben daar maar 4jaar gewoond (eerste bewoners), alleen eens het lampje kapot gehad maar dat is gemakkelijk zelf gemaakt.

    Het is soms ook een beetje geluk hebben denk ik wel, mijn ouders hebben een vaatwasser van aeg en die heeft al regelmatig mankementen gehad, terwijl dat normaal wel als een goed merk bekend staat. Maar deed ons toch twijfelen dus hebben er een van Bosch gekozen nu, maakte qua prijs bijzonder weinig verschil dacht ik
     
  14. Maan14

    Maan14 Fanatiek lid

    6 feb 2022
    2.379
    2.546
    113
    Vaatwasser whirlpool al 3x gemaakt en werkt nog niet naar behoren steeds is de circulatie pomp stuk. De inductie plaat is al eens gemaakt net als afzuigkap oven en magnetron.

    Alleen de koelkast werk naar behoren en de oven en magnetron naar dat ze gemaakt zijn.

    Alles van 6sense serie.
     
  15. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.836
    2.698
    113
    't Gezellige Brabant
    Ze hebben tot 2014 47 jaar lang samen gewerkt, maar verder zijn het echt 2 aparte bedrijven. Er zijn veel apparaten die op elkaar lijken en vaak ook gelijk geprijst zijn, dus ik snap de gedachte wel.
     
  16. Zuri

    Zuri Fanatiek lid

    26 mei 2016
    3.329
    2.365
    113
    Vrouw
    #16 Zuri, 1 jul 2022
    Laatst bewerkt: 1 jul 2022
    Eerste keuken hadden we alles van whirlpool. We hebben er 5j gewoond en nooit problemen met iets gehad alles functioneerde naar behoren.

    We zijn verhuisd en nu alles van AEG. We dachten wat luxer merk, betere apparatuur... ALLE apparaten zijn binnen 2j tijd al vervangen of gerepareerd. De oven heeft totaal 9 maanden (!!!!!!!) Geen deur gehad die was kapot (glasplaat liet los) en ze konden niet geleverd worden. Ik heb zo vaak gesmeekt om een vervangende oven maar telkens werd me dan een rekening gepresenteerd. Vaatwasser is 5x stuk geweest. Afzuigkap vielen die roosters eruit. Kookplaat 2x stuk geweest. Koelkast en diepvries doen het wel maar maken een tering herrie. Gelukkig hebben we een losse keuken dus in de woonkamer horen we niks als we de deuren sluiten. Voor mij NOOIT maar dan ook echt NOOIT meer AEG. Man wat had ik graag m'n geld bespaard door weer voor budget Wirlpool te gaan...

    Dan nog even niet te spreken over de monteurs die dan langskwamen en niet altijd even beleefd waren... zo had ik 1x wat geld in de la wat de monteur toch snel wist te vinden en mij erop aansprak dat dat niet hoorde, want stel hij had het meegenomen. Waarom hij überhaupt in mijn lades zat was me een raadsel. Een ander had de vaatwasser gerepareerd maar de deur erop gesloopt dus konden we weer de keukenboer zelf bellen want AEG is niet van de kastdeurtjes. Nog een ander was zomaar aan het roken gegaan want het regende buiten. Ik kan er met m'n pet niet bij.
     
  17. Devilschase

    Devilschase VIP lid

    1 dec 2007
    20.855
    7.622
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ik ben van mening dat je altijd gewoon mazzel moet hebben. De ene heeft geweldige ervaring met AEG, de ander niet. De ene zweert bij Siemens, de ander heeft er problemen mee.

    Zo hebben wij een droger van Zanussi. Die is inmiddels 15 jaar oud en nog nooit problemen mee gehad. Werkt nog prima, tereijl Zanussi nou niet bekend staat als geweldig merk, en een stofzuiger van Miele die na 2 maanden al stuk ging (laten maken onder garantie en werkt nu nog steeds)

    Ik rij al 15 jaar Peugeot, nooit gezeik mee, echt nooit, terwijl anderen nooit van hun leven Peugeot willen rijden ivm de elektrische problemen die ze vaak hebben.

    Dus het is een beetje ervaringsafhankelijk.
     
    Dubbelgeluk, femkes en Maan14 vinden dit leuk.
  18. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.836
    2.698
    113
    't Gezellige Brabant
    En zo is het ook. Wij kochten al een aantal jaartjes terug 1 van de eerste warmtepompdrogers en gingen voor een goedkoopje, omdat toen nog niet heel duidelijk was of het ook zou presteren in de schuur bij lage temperaturen. Het ding hebben we nog steeds en hij doet het prima. Een Indesit :D. De volgende wordt dan wel een AEG.
     
  19. femkes

    femkes VIP lid

    24 jul 2007
    9.062
    10.329
    113
    Wij gaan aanstaande dinsdag onze oude keuken laten verwijderen. Deze zit er sinds 2007 in en alles is van whirlpool. De reden dat we gaan vervangen is omdat de koelkast, vaatwasser en oven het (grotendeels) hebben begeven, maar alles heeft het dus ongeveer 15 jaar prima gedaan. De vorige bewoners hebben het laten plaatsen en alle boekjes liggen er nog, dus ze hebben er niet echt wat mee gehad.
     
  20. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.490
    3.160
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    2e keuken - vaatwasser 2e keer van whirlpool - prima :) verder in dezelfde keuken: Zanussi - Bauknecht. Bij de Bauknecht combi al wel gerommel gehad met de draaiknop - dat er binnenin iets niet goed zat, waardoor de stand niet klopte met de buitenkant.
    Inductie kookplaat van Zanussi - prima. Koel/vries: Zanussi .

    Ik zou zelf whirlpool niet gelijk afschrijven - goed = goed - maar als je denkt dat het niét goed is, dan wat anders doen. Maar in de praktijk heb je ook gewoon een beetje mazzel nodig ;)
     
    femkes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina