Ervaring kleine bloedingspuntje?

Discussie in 'De lounge' gestart door Huismuisie, 16 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.153
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    We waren afgelopen week op vakantie en ineens had zoon zijn hele nek volzitten met kleine onderhuidse bloedinkjes.
    Hij had wel op de kop gehangen aan het klimrek.

    Inmiddels is het bijna weg na 2 dagen maar ik vroeg me af of jullie dit bekend voorkomt?
    We gaan maandag sowieso naar de huisarts ook om bloed te laten prikken. Het kan onschuldig zijn of wijzen op iets heel serieus als leukemie, stollingsziektes of diabetes. Dus maak me best een beetje zorgen.

    Weet niet hoe duidelijk de foto overkomt. Maar zn hals zat dus helemaal vol met klein rode puntjes.


    Heeft iemand dit wel eens bij haar kind gezien? Ik lees wel dat het dus voor kan komen bij jonge kinderen die langer op de kop hebben gehangen :oops:

    Bekijk bijlage 625159
     
  2. aYh4L8

    aYh4L8 Niet meer actief

    Komt gewoon door de druk van het op zn kop hangen, niks aan de hand
    Ik heb het ook wel eens als ik heb moeten braken bijv
    Trekt wel weer weg :thumup:
     
  3. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.153
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja ik hoop het. Mn huisarts die was er niet heel erg gerust op en wilde het zo snel mogelijk zie . Dus probeer mezelf even gerust te stellen.
     
  4. februari2012

    februari2012 Bekend lid

    31 okt 2012
    686
    387
    63
    Kan heel goed van de druk op zijn hoofd komen. Toen ik bevallen was van onze zoon, zat mijn hele hoofd onder die bloedinkjes, van het harde persen :confused:. Je wilt niet weten hoe ik er toen uitzag :rolleyes:. Is vanzelf weer weggetrokken.

    Maar als het mijn kind was, zou ik ook even naar de huisarts gaan. Gewoon voor je eigen gevoel. Controleren kan nooit kwaad.
     
    DQueen, Athina en Huismuisie vinden dit leuk.
  5. aYh4L8

    aYh4L8 Niet meer actief

    Snap je wel hoor
    Maar ook omdat je zegt dat het nu 2 dagen later al bijna weg is, zou ik me er geen zorgen om maken
    Maar als de huisarts alsnog ook wilt dat je langskomt dan kan je dat natuurlijk altijd doen maar denk wel dat het maandag al niet meer te zien is
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  6. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.153
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Ja het zal dan wel al weg zijn vermoed ik. Maar hij heeft dus ook wel vaak en veel blauwe plekken. Krijg hem soms bond en blauw terug van school.
    En de laatste weken klaagt hij ook echt bovengemiddeld veel over buikpijn.

    Al met al zit het me toch niet helemaal lekker maar wel fijn die geruststellende berichten. :thumup:
     
  7. aYh4L8

    aYh4L8 Niet meer actief

    Oh getsie ja nee dan zou ik indd wel even alles goed laten onderzoeken
    Hopelijk komt er niks uit!!!
     
  8. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.153
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Het zal wel meevallen hoop ik. Fingers crossed. Maar schrok er wel echt van van de week. Alsof hij bij zn keel was gegrepen ofzo...

    Ja beter een keer te veel naar de dokter dan een keer te weinig of te laat.
     
  9. aYh4L8

    aYh4L8 Niet meer actief

    Ja snap dat je er dan flink van schrikt en indd dan beter een keer te veel naar de dokter dan te weinig
    Succes maandag en probeer je zorgen erover wel een beetje los te laten voor het weekend, je kan nu niks doen
     
    Huismuisie vindt dit leuk.
  10. RoIn

    RoIn VIP lid

    3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Als het leukemie was geweest zat het wrs niet alleen in zijn nek.

    Mijn dochter heeft het rond haar ogen gehad tijdens verkoudheid met echt heftig hoesten.

    En rond haar mond. Wat bleek? Ze had een nieuwe beker en ze kon er scheetjes mee maken door hem vast te zuigen. .o_O ik was eerst ook ongerust omdat ik niet wist hoe ze daar kwamen. Tot ze het eens zat te doen, dat vacuüm zuigen! Het kwartje viel.
     
    Athina en Huismuisie vinden dit leuk.
  11. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.153
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Dat zat het ook niet. Hij had het vorige week op zn schouders. En op zn been had hij ook een plek en op zn borst een kleiner plekje. Wel allemaal op schuurplekken. Maar vond vooral zn hals zo’n vreselijk grote plek.

    Alleen oogt hij wel gewoon gezond en fit en heeft een heerlijk gezonde blos op zijn wangen.

    Als baby heeft hij wel een keer in het ziekenhuis gelegen met een hevige kma. Toen zat zijn hele lijfje vol enorme vlekken. De kinderarts toen dacht dat hij een heel zeldzaam iets had waarbij de vaatwanden iets doorlieten waardoor je die rode vlekken kreeg. Maar omdat er ook een kma was vastgesteld is dat verder niet meer onderzocht.
    Overigens heen kma meer. Compleet overheen gegroeid.
     
  12. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.875
    13.041
    113
    Vrouw
    Logisch dat je huisarts bloed wil laten prikken, het kan namelijk duiden op ernstige ziekten zoals hersenvliesontsteking en leukemie. Dus begrijpelijk dat ze dat wil uitsluiten ondanks dat het al beter gaat.
    Mijn zoon had ook allemaal petechien dit kwam bij hem door de 5e ziekte, is een zeer zeldzame complicatie.
    Zelf heb ik het ook regelmatig, bij mij komt het door mijn medicatie.
    Dus beide onschuldig, maar gelukkig wel goed uitgezocht.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  13. Hakoek

    Hakoek Bekend lid

    20 jun 2013
    760
    768
    93
    Ik heb het gehad op mijn oogleden :)
    Ging bungee jumpen, dus hing op Mn kop en heb zo hard gegild dat er teveel druk op Mn ogen kwam, waardoor ik dat dus op Mn oogleden kreeg!
    Stond er ook wel even van te kijken, maar trok ook met een dag of 2-3 weg.
    Ik heb overigens ook altijd snel blauwe plekken! Misschien heeft dat een verband? Geen idee..!

    Ik hoop dat je het een beetje los kunt laten het weekend!!
     
  14. Bootcamp babe

    Bootcamp babe Niet meer actief

    Als de huisarts echt aan die twee dingen dacht had hij of zij je direct door moeten sturen voor onderzoek. Hersenvliesontsteking is het niet. Dan was je kind nu doodziek. Dat tweede is het ook niet als het nu weg is.

    Ik had het zelf ook na een bevalling en heb belachelijk snel enorme blauwe plekken en ik ben echt gezond.
     
    Jessi79 vindt dit leuk.
  15. Piep2016

    Piep2016 Fanatiek lid

    30 apr 2016
    1.408
    952
    113
    De jongste hier heeft het standaard als hij ziek is, vooral als hij hoest of braakt. Dan zit hij tot zijn heupen helemaal vol.

    Maar niks boven zekerheid. Dus even laten checken is niks mis mee.

    Ik ben overigens ook enorm snel blauw (ze hoeven me maar vast te pakken) heb dit laten checken door de huisarts en niks aan de hand gewoon ‘pech’ en schaam me echt kapot want zou er niet van staan te kijken als mensen soms denken dat ik mishandeld word.
     
  16. ansje1982

    ansje1982 Fanatiek lid

    25 jan 2010
    1.182
    525
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik snap dat je je zorgen maakt.
    Ons zoontje heeft het ook. We zijn een keer naar de huisartsen post geweest toen hij nog een dreumes was. Hij had op zijn hele lichaam puntbloedinkjes. Hij bleek veel druk te hebben gezet bij een flinke boze huilbui. Inmiddels is mijn zoontje 8 jaar en heeft het nog wel eens. Dit komt bij hem echt door de druk.

    Ik hoop dat het bij jouw zoontje ook meevalt.
     
  17. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Jep hier hetzelfde, tot 2 x toe. :o: Zag er niet uit, hahha.
     
    februari2012 vindt dit leuk.
  18. rocketscience

    rocketscience Fanatiek lid

    16 feb 2015
    4.170
    3.124
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje heeft dit ook een keer gehad, voornamelijk in zijn gezicht. Hij was toen ook ziek dus moest ook bij huisarts komen. Maar het was ontstaan door het vele huilen. Hij heeft trouwens ook heel snel blauwe plekken.

    Als het nu na 2 dagen wegtrekt dan kan het volgens mij geen bloedvergiftiging zijn, dan had je zoon zich heel ziek gevoeld nu. En bij de hielprik wordt er ook op de bekendste stollingsstoornissen getest dacht ik.

    Maar met wat je verteld over toen hij een baby was met de kma en vlekken en puur uit voorzorg is het goed dat je even naar de huisarts gaat voor de zekerheid.
     
  19. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.597
    11.153
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Oh nee hij oogt echt niet ziek, dus dat zit wel oke. Als hij een bloedvergiftiging of hersenvliesontsteking had was hij nu heel ziek geweest. Die bloedinkjes zijn dan een van de laatste symptomen voor iemand doodgaat toch?

    Ik vind het wel fijn dag er naar gekeken wordt. Je ziet trouwens niks meer nu 3/4 dagen later.
    Dus het trekt wel snel weg.

    Maar wel bedankt voor de geruststellende berichten. :)
     
  20. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.937
    15.246
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik herken het wel. Mijn oudste dochter met vacuüm zuigen met een beker op de mond, mijn zoon met hoesten, ik met persen tijdens de bevallingen en mijn jongste zat toen ze 10 maanden was van top tot teen onder, zelfs op de voetzolen, toen moesten we direct naar het ziekenhuis maar was een complicatie van een virusinfectie. Bij je zoontje komt het gewoon van op de kop hangen aan het duikelrek. Als je je zorgen maakt omtrent de blauwe plekken kun je altijd zijn bloed laten onderzoeken maar bedenk wel dat veel kinderen onder de blauwe plekken zitten, pas als er blauwe plekken spontaan ontstaan op plaatsen die je doorgaans niet snel zal stoten zoals gezicht en buik/ rug dan moet je er iets mee.
     
    Huismuisie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina