Pijn bij plaatsing spiraal

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Kato98, 4 feb 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kato98

    Kato98 Lid

    5 jan 2019
    51
    12
    8
    Vrouw
    Hoi. Ik ben een jonge studente en heb een vaste relatie. Daar komt dus ook anticonceptie bij kijken. Vandaag had ik een afspraak bij een gynaecoloog om het plaatsen van een spiraaltje te bespreken. We hebben alles besproken: de verschillende soorten, de plaatsing, nacontrole. Ook dat ik best een dafalgan neem, 1 uur voor de plaatsing van de Kyleena, die op 11 februari zal gebeuren. Ze vertelde me dat het plaatsen hetzelfde voelt als menstruatiekrampen. Nu vraag ik me wel af of dat echt zo is, want je hoort vaak horrorverhalen over de pijn. Voelt het echt zo? En hoeveel zou je de pijn geven op een schaal van 10? Alle ervaringen zijn welkom!
     
  2. mamalacht

    mamalacht Actief lid

    19 apr 2017
    385
    267
    63
    Geen eigen ervaring maar twee van mijn vriendinnen vonden het behoorlijk pijnlijk toen ik er naar vroeg. Ik vraag me ook af of een Dafalgan echt iets aan de pijn doet - volgens mij is dat effect ervan verwaarloosbaar.
     
  3. Kato98

    Kato98 Lid

    5 jan 2019
    51
    12
    8
    Vrouw
    Ja dat vroeg ik mezelf ook al af. Ze zei eerst gewoon “pijnstiller”. Dus toen ik vroeg welke precies, zei ze dafalgan...
     
  4. Nochti

    Nochti Actief lid

    24 sep 2018
    202
    412
    63
    Vrouw
    Ik heb meerdere keren een spiraaltje gehad. Ik vond het alle keren erg mee vallen. Het vervelenste vind ik de tang. De arts pakt je baarmoedermond vast met een puntige tang. Dat "vast pakken" doet even gemeen pijn. Maar dat is 1 seconde.

    Daarna voelt het inderdaad als menstruatiekrampen. Best heftige menstruatiekrampen maar als je rustig blijft ademen is echt te doen. Op de schaal van 10 geef ik het pakken met de tang een 5 en de rest van het plaatsen een 3, hooguit een 4.
     
    Kato98 vindt dit leuk.