ervaring kz op de ouderwetse manier vertikaal ipv horizontaal.

Discussie in 'De bevalling' gestart door tweety, 25 sep 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    wie heeft er ervaring met bevallen na een kz waarbij de baarmoeder verticaal geopend is.

    bij mijn 2e bevalling lag mijn zoontje zo lasting dat ze besloten een verticaale kz van de baarmoeder. nu is er me toen verteld door een jongere dokter dat ik echt bij de volgende bevalling een kz zou moeten en geen natuurlijke bevalling zou Mogen. dit ivm het litteken zwakker is dan bij een horizontale kz.

    nu hebben we gisteren een gesprek gehad met de gyn hierover en die zei dus dan ik wel mocht proberen om via de natuurlijkeweg bevallen. alleen mag het niet telang duren.

    wie heft dit ook aandehand gehad?
     
  2. miran82

    miran82 Actief lid

    10 jun 2008
    199
    0
    0
    voor zover ik weet word de huid normaal gesproken horizontaal gedaan , en de baarmoeder altijd verticaal. ik heb zelf ook een ks gehad en dat is wat mij toen is verteld ..
     
  3. mamavan2kanjers

    8 aug 2013
    33
    0
    0
    in het noorden
    Ik heb op mijn 16e een zware buikoperatie gehad waardoor ik een vertikaal litteken op mij buik heb. Onze eerste is met een keizersnede gehaald en daarbij hebben ze het oude litteken open gemaakt. Dus weer vertikaal en ook de baarmoeder hebben ze vertikaal open gemaakt. Onze 2e lag in stuit en daarvan mocht ik gewoon vaginaal bevallen. De weeen waren door de stuit vrij heftig maar alles is prima verlopen. Van een eventueel volgend kindje zou ik ook weer vaginaal mogen bevallen.

    Ze houden je alleen extra goed in de gaten :)
     
  4. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    kijk dat klinkt positief. ben heel benieuwd of ze zich al eerder aankondigd. hoop het wel wil liever geen kz.
     
  5. mamavan2kanjers

    8 aug 2013
    33
    0
    0
    in het noorden
    Zo dacht ik er ook over :) Ik zal voor je duimen!!
     
  6. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    verder geen ervaringen met vertikale snee in baarmoeder en volgende zwangerschap?

    @mama van 2 kanjers hoe is jou 2e bevalling verlopen. want ik was nu afgelopen week bij de gyn en toen draaide die zijn woorden weer terug tot frustratie van mij. hij zei nu dat ie dat niet gezegt kon hebben en dat ik een kz zou moeten krijgen. alleen als het heel snel verloopt dan zou het kunnen dus ze zou voor de pport moeten liggen en met vb 2x persen eruit moeten kunnen zijn dan zou het geen kz worden. nou is die kans natuurlijk heel klein. hier baalde ik erg van.
     
  7. Blub69

    Blub69 Fanatiek lid

    1 mrt 2012
    2.177
    0
    0
    Ik ben vorig jaar bevallen dmv een klassieke keizersnede, snee van navel tot schaambeen. Nu ben ik weer 12 weken zwanger van ons derde kindje. Ook deze zal door een klassieke keizersnede geboren worden.
    De baarmoeder wordt zover ik weet altijd verticaal geopend, die horizontale snee is puur cosmetisch, het ziet er mooier uit.
    Als je vaginaal mag bevallen zal dat wel in het ziekenhuis moeten omdat het inderdaad zo is dat je baarmoeder door het litteken zwakker is. Ik zou als ik in jouw schoenen stond, nog eens een goed gesprek voeren met je gyn en duidelijk aangeven dat je een ks wilt ivm je angsten.
     
  8. tweety

    tweety VIP lid

    2 okt 2005
    10.054
    0
    36
    dordrecht
    nou ik wil liever geen kz maar een natuurlijke bevalling als ik eerlijk ben.

    voor hoever ik weet is het tegenwoordig altijd horizontaal. de vertikale is op de oude manier dat is iig wat de gyn mij verteld heeft en doen ze niet vaak meer.
     
  9. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.180
    2.374
    113
    wat ik begrepen heb is dat een vertikale snee bij ernstige spoed nog gedaan wordt omdat dat sneller is .
     

Deel Deze Pagina