Ervaring lactatiekundige?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door SydneyGirl, 7 feb 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SydneyGirl

    SydneyGirl Niet meer actief

    Wie heeft er ervaring met inschakelen lactatiekundige? Positief of negatief?

    Mijn dochtertje is nu 10 dagen en heeft regelmatig krampaanvallen. Nu weet ik dat het er deels bij hoort maar heb het idee dat ze wellicht teveel voormelk binnenkrijgt. Ze heeft grote zuigbehoefte maar neemt geen speen of pink en wil dan aan de borst maar eigenlijk liever niet de melk. Mijn verzekering vergoedt een lactatiekundige maar ben beetje bang dat als ik die inschakel ik alleen maar onzeker ga worden over het voeden wanneer ze overal op let (en wellicht kritiek op heeft). Mijn zoontje heb ik 2 jaar zonder noemenswaardige problemen gevoed maar die was dol op z’n speen.

    Ik hoor graag jullie ervaringen!
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.509
    26.043
    113
    Vrouw
    Dankzij de lactatiekundige geef ik nu al 2 kaar borstvoeding. Ik vond t echt heel fijn en nog steeds om met vragen daar aan te kloppen. Ik had een hele fijne nuchtere lactatiekundige, die goed observeerde en gelijk bijstuurde. En ze was streng haha, ik mocht niet tevreden zijn met een minder goede hap. Ze was precies wat ik nodig had op dat moment :)

    De kraamhulp had haar voorgesteld, ze had 2 die heel goed waren maar 1 was heel zweverig en pastte minder bij mij (heb haar wel gehad nog later, schat hoor maar nee idd was geen match haha) en dus diegene waar ik nog steeds contact mee heb.

    Ik zeg: doen:)
     
    SydneyGirl vindt dit leuk.
  3. SydneyGirl

    SydneyGirl Niet meer actief

    Dank voor het delen van jouw ervaring!
     
  4. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.124
    431
    83
    Ik had met name telefonisch contact met de lactatiekundige (op basis van mijn vragen vond ze het niet nodig om mee te kijken en kon ze telefonisch antwoord geven). Veel aan gehad!
     
    SydneyGirl vindt dit leuk.
  5. Milkyway7

    Milkyway7 Fanatiek lid

    28 apr 2020
    1.424
    934
    113
    Vrouw
    Noord-holland
    Bij beide kinderen een lactatiekundige om hulp gevraagd. De eerste keer geen goeie ervaring. Had niet het gevoel dat ze me iets nieuws leerde of dat de problemen opgelost waren. Daardoor erg sceptisch bij mijn tweede kindje maar na een maand pijnklachten toch gedaan en halleluja deze vrouw wist meteen raad met mij en heeft super goed advies gegeven. Heb wel een huisbezoek geboekt zodat ze mee kon kijken.
    Ik zou het zeker doen en gewoon duidelijk aangeven wat je hulpvraag is en that’s it. Dan weet degene ook dat je verder niet zit te wachten op andere adviezen ;)
     
    SydneyGirl vindt dit leuk.
  6. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Zonder m’n lactatiekundige had de oudste geen borstvoeding gehad.
    Bij de middelste gaf ze me het zelfvertrouwen dat het goed kwam.
    De jongste was een natuurtalent aan de borst. Maar ik wist goed waar ik alert op moest zijn.
    Mede door eerdere hulp.
    Hulp en tips zijn echt iets totaal anders dan kritiek. Een LK
    is er voor jou en je baby. Waarom zou ze kritiek geven?

    Echt om hulp vragen hoor!
    Hoe gaat het nu @SydneyGirl ?
     
  7. SydneyGirl

    SydneyGirl Niet meer actief

    Wat lief dat je het vraagt! Nav jullie adviezen hier toch de stap genomen en een telefonisch consult met de lactatiekundige gehad. Was een heel fijn gesprek! Echt een kant en klare oplossing had ze niet maar het gaf veel gemoedsrust om van haar te horen dat het allemaal ok is, normaal babygedrag dat echt niet per se nadelig is voor de productie etc.

    Meisje eigenwijsje neemt nog steeds geen speen oid en wordt nog steeds kwaad als ze alleen wil sabbelen voor troost en er komt melk uit. Maar heb aanvaard dat dit bij haar hoort en dat de even drempeltje naar in slaap vallen moet worden overgeholpen met sabbelen, wat boos worden, veel geknoei met melk en heel klein beetje huilen soms en dan slaapt ze heerlijk.
     
    GroeneBomen en Zoe123 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina