Ervaring lang protocol met meriofert.

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Melissert, 6 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melissert

    Melissert Bekend lid

    3 jul 2021
    758
    587
    93
    Vrouw
    Hallo dames. Ik heb helaas al 2 mislukte IVF icsi behandelingen achter de rug. Eerste keer lang protocol met decapeptyl en gonal f(150). 8 eicellen en in totaal 4 embryo's. 3 A en 1 B. Mijn b cryo was biochemisch. Helaas...
    Mijn 2e behandeling 10 eicellen en alleen 1 C embryo. Zelfde protocol alleen moest wat langer prikken omdat ze heel langzaam groeide. De arts heeft overlegd en wil nu een lang protocol doen met meriofert(180) in plaats van gonal f. Ik vraag me af of er dames zijn die hier ervaring mee hebben en dus zwanger zijn geworden op deze manier.. of juist niet. Of dat hier ervaring deskundige zijn die hier een ander idee over hebben.. misschien een medicijn of protocol hebben met zelfde soort ervaring dat wel beter zou werken dan dit. Het is mijn laatste poging die vergoed word dus ik wil niet zomaar wat doen. De dokter vind extra onderzoek en alles iig niet nodig wat ik wel ontzettend jammer vind. Ik zat er aan te denken om naar Duitsland te gaan maar dat is financiëel niet voor ons te doen helaas. Dus ik zou het echt moeten doen met wat dit ziekenhuis voor mij kan doen. Zoals jullie in mijn handtekening kunnen zien heeft mijn vriend ook een reversal gedaan hij gaat bijna een test doen om te kijken of dat is gelukt. Zo niet ga ik zsm in behandeling... Zo wel niet. We hebben deze maand iig geprobeerd en ik ben helaas niet zwanger geworden. Weet wel dat de kans misschien niet zo groot was maar het doet best wel pijn. Ik zit er zwaar doorheen eigenlijk. Iig bedankt voor de dames met tips en advies ❤️
     
  2. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.125
    431
    83
    Wat heftig voor jullie.. ik kan me je gevoelens goed voorstellen.
    Overstappen naar andere medicatie zou kunnen helpen. Ik had betere resultaten met menopur (vergelijkbaar met meriofert) dan met gonal f. Hebben ze ook overwogen om een kort protocol te doen? Bij sommige vrouwen kan dat betere resultaten geven.
     
    Melissert vindt dit leuk.
  3. Melissert

    Melissert Bekend lid

    3 jul 2021
    758
    587
    93
    Vrouw
    Hey! ja het is heftig.. Het voelt op het moment een beetje alsof alles wat we proberen faalt.. oke had je dan zegmaar meer bevruchting en met menopur of ook meer eitjes? Ze hebben bij mij eerlijk gezegd nooit over een ander protocol gesproken.. alleen over de andere medicatie na de laatste behandeling die helemaal was mislukt. Maar ik heb ze net toen ik je bericht gezien had gelijk een e-mail daarover gestuurd. Ik vraag me eigenlijk wel af waarom er weer voor het lange protocol gekozen is. Bedankt heb jij zelf toevallig ervaring met lang en kort?
     
  4. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.125
    431
    83
    Ik heb nooit hele goede resultaten gehad, maar met menopur waren ze minder slecht dan met gonal f. Er bleven er iig iets meer over.
    Ik heb eigenlijk altijd kort protocol gehad, behalve de laatste keer, toen lang protocol. Bij mij zijn het altijd wisselende resultaten geweest, maar ik weet wel dat er dames zijn bij wie kort beter werkt dan lang of andersom. Je kan het idd altijd met je arts bespreken.
     
  5. Melissert

    Melissert Bekend lid

    3 jul 2021
    758
    587
    93
    Vrouw
    Oh oke dankjewel. Wel apart eigenlijk dat het veranderen van 1 medicatie toch echt verschil kan maken. Ik hoop dat het voor mij het grote verschil kan maken en ik toch zwanger word deze keer. Die ene keer dat je het lange protocol had in plaats van het korte hoe ging dat eigenlijk? Iig heel erg bedankt voor het antwoorden x
     
  6. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.125
    431
    83
    Dat was toen ik overstapte naar een ander ziekenhuis. Zij raadden lang protocol aan omdat mijn eitjes niet echt gelijkmatig groeiden. En dat hielp wel iets. Het was op zich ook niet een heel lang protocol. Twee weken platleggen en daarna stimuleren.
     
    Melissert vindt dit leuk.
  7. Melissert

    Melissert Bekend lid

    3 jul 2021
    758
    587
    93
    Vrouw
    Oke dus het was dan wel een soort van beter voor jou. bij mij waren ze ook wel aardig gelijk elke keer. Ik deed ook ongeveer 10 dagen decapeptyl en dan stimuleren. Maar vooraf altijd de pil... Maar dat is echt voor de planning want ik ken iemand die kort protocol had en ze moest ook de pil. Eerste keer 5 weken pil(corona tijd) 2e keer maar 2 weekjes. Maar zie in je handtekening dat je toch spontaan zwanger bent geworden echt super fijn !
     
  8. DR87

    DR87 Fanatiek lid

    2 mei 2016
    1.125
    431
    83
    Ik heb nooit de pil vooraf gehad. Bij het lange protocol alleen decapeptyl. Ik zou het idd met je arts bespreken. Heel veel succes, hopelijk gaat het nu lukken!
     

Deel Deze Pagina