Ervaring met ‘slimme fles’?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Tuttebella, 21 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Lijkt mij een beetje onnodig. En erg duur.
    Ik heb zelf (bv) even de app bijgehouden (appje voor de borst) maar na een paar weken vond ik het wel best... Beetje overbodig.
     
  2. Dompiewompie

    Dompiewompie Fanatiek lid

    2 jul 2018
    1.168
    1.488
    113
    Vrouw
    Ziet er handig uit! Maar hoe weet de fles hoeveel voeding er in de fles zit en hoeveel de baby drinkt? :o:
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  3. Tuttebella

    Tuttebella Bekend lid

    3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Haha dat was de vraag niet. Mij lijkt het niet onnodig en vind het ook niet te duur ;)
    Mijn dochters hebben tot nu toe altijd gezeur gehad met drinken, dus dit lijkt mij juist heel makkelijk.
     
  4. Whoopy

    Whoopy Actief lid

    7 mei 2019
    445
    730
    93
    Vrouw
    In mijn omgeving zijn er heel veel moeders gestart met de Avent fles, maar overgegaan op een ander merk, omdat hun kindje er niet goed uit drinkt ( korte speen, dus veel lucht happen en een snelle melkstroom). Deze fles ziet er niet anders uit.
    Jammer dat er geen andere speen op past.
     
  5. Tuttebella

    Tuttebella Bekend lid

    3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Hier al vier kinderen gevoed met de avent fles en nog nooit problemen gehad. Maar dat was de vraag ook niet :)
     
  6. Whoopy

    Whoopy Actief lid

    7 mei 2019
    445
    730
    93
    Vrouw
    Je zegt zelf dat het " altijd gezeur" was........
    Maar succes:thumup:
     
  7. Tuttebella

    Tuttebella Bekend lid

    3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Ja met drinken. Niet vanwege de fles maar vanwege prematuriteit en voedingsproblemen.
     
  8. AvdY

    AvdY Niet meer actief

    Grappig, maar geen ervaring. Je hebt wel een iPhone nodig voor de app, dus zou hier al niet kunnen.
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  9. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Ik heb geen ervaring. Had hem wel gezien en ben ook nieuwsgierig. Ik ga beginnen met borstvoeding dus zou hem niet meteen kopen.

    Als je meteen flesvoeding gaat geven zou ik er wel 80 euro voor over hebben om het uit te proberen. Wat is 80 euro op de baby-uitzet nou :p.
     
    DQueen, bozoe, Sado en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  10. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Ik zou zelf gewoon een boekje pakken en alles opschrijven. Dan blijft alles ook bewaard zonder een maximum aantal voedingen.
    Verder zou ik juist wel een andere fles uitproberen, zeker als dezefde al 4x problematisch was. Je kunt altijd nog terug op die fles maar wie weet maakt het toch verschil.
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.
  11. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Er zit geen maximum aan als je de app gebruikt. Dat maximum van 100 is de houder zelf, je kunt dus wachten met synchroniseren tot 100 voedingen. En de app analyseert best wel veel. Als je dat allemaal zelf moet gaan noteren en interpreteren ben je wel even bezig.
     
    DQueen en Tuttebella vinden dit leuk.
  12. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Mijn 1e was dysmatuur. We hebben de aantal voedingen, tijdstippen,duur en hoeveelheid telkens moeten opschrijven. Ik gaf borstvoeding dus moest de kleine voor en na de voeding gewogen worden om te weten hoeveel ze dronk. Zodat ze eventueel op advies vab de kinderarts bijgevoed kon worden.Dat valt echt reuze mee.

    Verder is er geen juiste hoeveelheid voeding aangezien de ene baby groeit als kool op een halve liter per dag en en de andere groeit maar minimaal op het dubbele. Dit product speelt alleen maar in op angsten van ouders. Want even opschrijven hoe en wat is zo gebeurd en dan kan prima met een pen en een schriftje van nog geen euro. Simpelweg een datum bovenaan met tijdstip en hoeveelheid eronder, eventueel erbij hoelang de voeding duurde en klaar.
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  13. Tuttebella

    Tuttebella Bekend lid

    3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Ik ga geen andere fles proberen want daar ligt het niet aan. Heb het idee dat ik dat zelf prima weet en kan inschatten :)
    Daarbij vind ik een schriftje niet handig en de app wel. Zeker als ik weer aan het werk ga en de baby bij de aupair blijft.

    Oja, wegen voor en na de voeding slaat nergens op want dat geeft geen accurate meting van de hoeveelheid voeding.
     
    bozoe en Sado vinden dit leuk.
  14. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.874
    15.314
    113
    Hier nog niet aan de orde maar kwam ‘m ook tegen en lijkt mij erg handig!
    Ik lees dus even mee:thumup:
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  15. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Dat was in 2012 nog heel gewoon.op die voorwaarde mochten we naar huis.
     
  16. Flamingooo

    Flamingooo Niet meer actief

    Sorry maar ik vind dit echt een onzinnige reactie. We leven in 2019, ik doe zelden nog wat met pen en papier. Prima dat dat voor jou werkt(e). Ik gebruikte bij mijn dochter een app. Vond ik fijn, gewoon een richtlijn van wat ze binnenkreeg. Ondanks dat ik op verzoek voedde. Jij vindt dat dit product inspeelt op angst. Ik denk dat het inspeelt op gemak.
     
    Tuttebella vindt dit leuk.
  17. Tuttebella

    Tuttebella Bekend lid

    3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Gelukkig vinden er ontwikkelingen plaats :)
     
  18. SAARC

    SAARC Fanatiek lid

    16 nov 2018
    1.676
    2.387
    113
    Deze app kost 80 euro. Dat is gewoon puur geldklopperij. En je kunt natuurlijk ook gewoon een notitie openen op je telefoon.
     
  19. Tuttebella

    Tuttebella Bekend lid

    3 jan 2019
    587
    728
    93
    Vrouw
    Ik vind €80 geen geld voor iets wat ik handig vind en tijd scheelt. Zeker niet als je nagaat dat ik aan de babyuitzet toch al €8000 kwijt ben.
    Maar inmiddels weet ik dat jij het onzin vindt. Dat was ten eerste m’n vraag niet en ten tweede is je punt nu duidelijk.
    Misschien kun je je elders op het forum gaan vervelen nu.
     

Deel Deze Pagina