Ervaring met agora onderwijs

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Mamafiets, 10 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.613
    25.674
    113
    Vrouw
    Oudste zit in groep 8. En wij zijn aan het oriënteren op de middelbare.
    Van de scholen in de buurt heeft er 1 de voorkeur van zoon.
    Een doodnormale redelijk dorpse vmbo/havo/vwo school. Helemaal prima dus.

    Maar. Op 20 minuten treinen is ook een agora school. Ik weet dat vanuit ons dorp daar ook kinderen naartoe gaan. Compleet ander systeem. De website sprak me wel aan. En ook zoon wil daar gaan kijken (open dag en meeloopdagen zijn in jan/feb)

    Wie heeft ervaring met agora onderwijs? Wat vinden jullie ervan?
    Hoe werkt het wanneer ze tegen de eindexamens aan zitten?
     
  2. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.555
    3.456
    113
    Hier zit ook Agora, ik ken wel een paar kinderen die dat doen.
    Ik sprak een tijdje geleden nog de moeder van eentje, het beviel haar zoon goed. Het paste wel bij hem en hij was rustiger geworden dan op de basisschool.
    Zelf heb ik er met een open dag gekeken, met mijn dochter destijds. Kwam op mij erg chaotisch over, maar ik kan me voorstellen dat het bij sommige kinderen wel past.
    Ik begreep dat je na 3 jaar weer regulier gaat doen, omdat je uiteindelijk toch dezelfde examens doet als iedereen en dezelfde lesstof moet beheersen.
    Overigens is het wel in trek, dus er zijn meer aanmeldingen dan plaatsen. Mocht het je dus wat lijken, dan zou ik er nu al achteraan gaan hoe de inschrijvingen geregeld zijn.
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  3. Narcisje

    Narcisje VIP lid

    17 mrt 2016
    11.316
    6.898
    113
    Vrouw
    Mijn nichtje van 10 zit op agora onderwijs en het past heel erg goed bij haar en ze komt daar veel beter uit de verf dan op een reguliere basisschool. Hoe het zit met examens weet ik niet.
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  4. mosterd

    mosterd Actief lid

    7 okt 2013
    290
    86
    28
    Ik volg even. Mogelijk ook iets voor onze tiener.
     

Deel Deze Pagina