Ervaring met niche?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Daydreamer89, 5 aug 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daydreamer89

Daydreamer89 Bekend lid

12 mrt 2023
    637
    589
    93
    Vrouw
    Hoi allemaal,

Ik merk dat ik weer even in een soort angstmoment zit en behoefte heb aan wat ervaringen van anderen.

In 2019 ben ik middels keizersnede bevallen van onze zoon. Inmiddels zijn we 2.5 jaar (incl. 5 IUI behandelingen) verder en laat een volgende zwangerschap nog altijd op zich wachten. Op controle-echo's zijn intussen aanwijzingen voor adenomyose gezien en de arts vermoedt dat er ook sprake zal zijn van endometriose. Dit zal naar mijn idee vast niet bevorderlijk zijn (ook al vallen we voor de statistiek nog in de groep 'onverklaarde secundaire subfertiliteit'). Maar omdat ik eigenlijk altijd al last heb gehad van menstruatiepijn lijkt het me dat er een goeie kans is dat die endometriose er al lang geweest is, dus ook voor de vorige zwangerschap. Daarbij blijf ik me gewoon afvragen of die keizersnede er niet ook iets mee te maken heeft nu. Ik twijfel er al een tijdje over of ik dit verder moet laten uitzoeken, ook voor mijn eigen gemoedsrust. We gaan na de zomer starten met IVF en hoewel ik natuurlijk echt hoop dat dit gaat slagen ben ik er ook heel bang voor dat dit straks ook niet lukt en ik wil dan niet over een jaar denken had ik dit maar laten uitzoeken.

Heeft hier iemand ervaring met een niche? Wat voor klachten had je daarvan? Heeft het effect gehad op je vruchtbaarheid? Waar ben je ervoor onderzocht/ behandeld?

Deel Deze Pagina