Hoi dames, Mijn zoontje heeft een niet-ingedaald zaadballetje. Vandaag bij de kinderarts geweest, en de kans dat het balletje nog vanzelf indaald is praktisch nihil. Daarom moet hij geopereerd worden voordat hij 1 jaar wordt. Binnenkort hebben we een gesprek met een arts van het academisch ziekenhuis en horen we meer. Wie heeft er ervaring met deze operatie? Groetjes
Hoi Suzanne, Ik heb er zelf geen ervaring mee maar mijn zus wel. Haar zoontje is geopereerd toen hij ongeveer 16 maanden was. Helaas is de eerste operatie mislukt ( het balletje was opeens weer teruggeschoten) waardoor hij nog een keer geopereerd moest worden. Maar beide operaties zijn goed gegaan. Ze mochten dezelfde dag nog naar huis en hij leek er weinig last van te hebben. Het zag er een beetje beurs en paars uit maar echt pijn heeft hij niet gehad. Succes! groetjes Debster
Bij mijn zoon zijn allebei zijn balletjes geopereerd. Hij was toen bijna 2,5. Hij moest al vroeg in het ziekenhuis zijn en was tegen een uur of twee al weer thuis. hij had 4 kleine sneetjes en relatief weinig last. Ik heb hem niet eens meer extra pijnstilling gegeven toen hij uit het ziekenhuis terugkwam. Nu ruim een jaar later beginnen zijn balletjes pas een beetje te dalen. Schijnt volgens de uroloog een normale gang van zaken te zijn. Als het maar binnen 2 jaar na de operatie gebeurt.