Ervaring met sensormat?

Discussie in 'Veilig slapen' gestart door Srtha, 19 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Srtha

    Srtha Lid

    16 mei 2014
    6
    0
    0
    Hoi,

    wij gaan een sensormatje aanschaffen maar er zijn er zo veel en zo veel verschillende verhalen.
    de een vind het vreselijk en de ander is er overtuigd.
    ik heb vandaag even gekeken naar welke er zijn.

    Nanny care mat
    luvion babysense 5
    angel ....
    Tommee tippee

    de nanny care mat is het meeste tweedehands verkocht of dat nou een goed iets of niet. deze kan vergoed worden. ik ben er helaas niet voor verzekerd.
    Ik ben er zelf van overtuigd dat het geen overbodige dingen zijn. En ik vind het dan ook niet zo leuk om dat te horen van anderen want jullie kennen mijn achtergrond niet.

    Ik hoop dat er iemand ervaring heeft en die met mij zou willen delen. Mijn voorkeur gaat nu uit naar de tommee tippee omdat die aangesloten is aan een camera babyfone, maar dat matje is wat kleiner dan de nannycare.

    Ben benieuwd:D
     
  2. pearls

    pearls Bekend lid

    29 nov 2012
    656
    0
    16
    Wij hebben de NannyCare voor onze dochter. En deze bevalt ons echt uitstekend!

    Onze dochter heeft twee weken op de neonatologie gelegen ivm dipjes van de ademhaling en hartslag. Toen we naar huis mochten heeft het ziekenhuis geregeld dat de NannyCare er was bij thuiskomst, is ook vergoed door de verzekering!

    Het gaf ons meteen een geruststellend gevoel.

    Nooit hebben we gelukkig een fals alarm gehad. Sommige zeggen dat het je alleen maar ongerust maakt als je fals alarm krijgt, maar dit hebben wij dus nooit gehad. Je moet hem wel aanzetten als je kindje in bed gaat en uitzetten als je je kindje eruit haalt. Soms vergaten we hem uit te zetten en dan ging hij uiteraard af! Ook een fijn idee, zo weet je dat hij het in iedergeval echt goed doet!
    Dochter is inmiddels 15 maanden, toch hebben we hem nog in gebruik. Ze heeft ook behoorlijke bronchitis. Het geeft ons gewoon een fijn gevoel en zolang als ze er niet aan gaat zitten rommelen is dat prima.

    Ik denk dat hij ook zoveel op mp staat omdat veel mensen hem vergoed krijgen en hem daarna snel verkopen en zo winst willen maken. Er staat heel vaak bij nieuw of amper gebruikt.

    Wij vinden het in ieder geval een aanrader. Geeft je gewoon een iets rustiger gevoel. Alsnog ging ik in het begin veel bij haar kijken maar ik kon tenminste wel slapen s'nachts tussen de voedingen. Denk dat ik anders alleen maar naar haar had liggen kijken.
     
  3. senso

    senso VIP lid

    31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    Ik heb hem voor beide kindjes gebruikt, allebij buikslapers dus dit vond ik een fijner idee.

    Gekocht met stukje vergoeding maar koste nog 99 euro. Ik heb hem nu op mp staan maar dat is dus omdat wij geen derde kindje willen.

    Dus mocht he interesse hebben :D
     
  4. senso

    senso VIP lid

    31 okt 2010
    5.341
    0
    36
    Oh ja ook een nannycare hier
     
  5. nijntje1984

    nijntje1984 VIP lid

    15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Angelcare met sensormatjes gehad. Als ik nog ooit moest: nooit meer! Zou dan kiezen voor een babyfoon met camera.

    Bij zoonlief heel vaak vals alarm gehad omdat hij niet stillag in bed en vaak van de matjes afrolde. Op 10m denk ik dat we het uit ellende eruit hebben gelaten.
    Bij dochter opnieuw gebruikt omdat we ook een wiegendoodtest hebben moeten laten uitvoeren, vond ik het idee van de matjes prettiger. Maar opnieuw zo vaak vals alarm terwijl er compleet niks aan de hand was. Op 8m uit het bedje gehaald en sindsdien sliepen wij veel geruster.
     
  6. Debbie81

    Debbie81 Fanatiek lid

    13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een nanny care sensor matje.
    Heb hem zelf gekocht. Wist toen niet dat sommige zorgverzekeraars ze ook vergoedde.
    Het gaf ons enrom veel rust. 1 blik op het sensor kastje gaf ons altijd een gerust gevoel van ohh gelukkig hij doet het nog.
    Mn zoontje heeft een zeer slechte start gehad, is geboren met een harstilstand en heeft daardoor bijna 3 weken in het ziekenhuis doorgebracht.
    Bij ons ging het op een gegeven momend wel vals alarm geven op het momend dat mn zoontje alle kanten op ging in bed. Dit is overigens op te lossen door een 2e in het bedje te leggen, die je op het zelfde kastje kan aansluiten.
    Hebben wij nooit gedaan.
    Vanaf een maand of 9 hebben we het 1e valse alarm gehad en toen onze zoon 1 werd vond ik het tijd om het onder zn matrasje weg te halen.
    Ook min of meer vanwege de valse alarmen want we schrokken ons iedere keer een hoedje.
    Hij geeft gelukkig wel eerst 3 waarschuwingspiepjes voordat het harde alarm af gaat. Maar op het momend dat die piepjes gingen was ik al wakker en stond dan al naast mn bed.
    Je zal het zelf moeten ervaren.. ik kan het aanraden ondanks de valse alarmen.
    Maar nogmaals die kans zit er pas in als je kindje het hele bed door gaat.
     
  7. maliro

    maliro Niet meer actief

    hoi,

    ik heb goede ervaringen met de nanny care sensormat.
    De enige keren dat er vals alarm was, was dat omdat dochterlief ineens aan haar voeteneinde lag en het matje dus niet meer kon registreren.
    Ook twee keer een terecht alarm gehad, dus ben blij met het matje, je weet nooit hoe het anders was afgelopen..
    Mijn dochtertje heeft wat met haar hart, daarom geeft het matje mij een heel veilig gevoel.
    Inmiddels wel uit bed gehaald omdat ze nu alle kanten oprolt en zelf bij het aan/uitknopje kon komen (en dit dus als speelgoed beschouwde). Je kan dat snoer+bediening wel verder weg hangen maar in mijn dochters kamer kreeg ik dat praktisch niet voor elkaar. Ook heb ik nog een babyfoon met camera gehad (gekregen, altijd fijn), maar die heb ik niet heel veel gebruikt omdat het matje al een heel veilig gevoel gaf.
     
  8. Damay77

    Damay77 VIP lid

    18 apr 2010
    13.647
    7.431
    113
    Vrouw
    #8 Damay77, 20 mei 2014
    Laatst bewerkt: 20 mei 2014
    ....
     
  9. Debbie81

    Debbie81 Fanatiek lid

    13 nov 2011
    1.338
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb trouwens vanwege de veiligheid, zodat onze zoon er niet aan kon gaan zitten het beugeltje wat erbij zit gewoon aan het ledikantje zelf geschroeft. Aan de buitenzijde van het voeteneinde zegmaar. Het draadje liet in naar beneden lopen onder het bedje en zo in het matje geplugd. Ons mannetje kon er met geen mogelijkheid aan komen en zo hadden we ook direct zicht op het kastje zodra we zn deur open deden.....
     
  10. Mamasita93

    28 feb 2014
    70
    0
    0
    Wegens een buikslaper hebben wij 5 weken geleden 2 nannycares aangeschaft (2 omdat hij slaapt in een ledikantje) , het bevalt me zeer goed , heeft een duidelijk en goed alarm , is zeer gevoellig & heeft een waarschuwingslichtje wanneer de batterijen bijna leeg zijn.
    Top uitvinding! Geeft me een hoop minder stress :D
     
  11. Mamasita93

    28 feb 2014
    70
    0
    0
    Oja informeer even bij je verzekeraar , sommige verzekeraars (zorg) vergoeden geheel de nannycare.
     
  12. liefde88

    liefde88 Bekend lid

    21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    onze zoon word in september 2 en zolang gebruiken we het matje ook al! veel negatieve maar ook positieve verhalen gelezen.. t ziekenhuis rade t af.. maar we hebben t toch gedaan.. we hebben 1x vals alarm gehad en verder niks. Ons zoontje gaat alle kanten op in zijn bed. hij staat hij zit maar hij gaat nooit af!! ben super blij met de nanny care echt een aanrader.. en bij de kleine die nu komen gaat .. gaat hij gewoon weer onder t bedje!
     

Deel Deze Pagina