Ervaring met shockwave therapie bij hielspoor

Discussie in 'De lounge' gestart door Bloempjelief, 19 jan 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.804
    6.971
    113
    Vrouw
    Wie o wie?
    Ik loop al jaren met hielspoor rond en heb nu eindelijk besloten om straks een afspraak te gaan maken voor shockwave. Zijn er ervaringsdeskundigen aanwezig en zo ja, hoe was het? Hoe vaak en hoelang duurde het ongeveer en heeft het geholpen?
     
  2. Mim89

    Mim89 VIP lid

    29 jan 2019
    8.795
    7.127
    113
    Vrouw
    Mijn moeder heeft dit gehad. Ze heeft 9 behandelingen gehad. Een behandeling duurde een half uur. Bij haar waren de behandelingen heel pijnlijk. Zij had wel ook een erge peesplaatontsteking. Bij haar heeft het helaas helemaal niet geholpen.
     
  3. Puck1

    Puck1 Bekend lid

    3 feb 2009
    979
    9
    18
    Ik heb het ook gehad, 5 behandelingen, was wel zeer pijnlijk, maar werkte wel. Uiteindelijk na een paar maand kwam het terug, toen heb ik nog een keer 4 behandelingen gehad en toen was het weg. Ik zou het gewoon proberen. Ben zo blij dat ik nu weer pijnloos kan lopen.
     
  4. Smurf79

    Smurf79 Actief lid

    5 mrt 2015
    160
    54
    28
    Bij mij hielpen zolen via de podoloog. Die kijkt waar het probleem door ontstaan is. Zodat de oorzaak weg wordt genomen.
     
  5. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.804
    6.971
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Wat teleurstellend dat het niet geholpen heeft :(
     
    Mim89 vindt dit leuk.
  6. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.804
    6.971
    113
    Vrouw
    Dank je! Oei, is het echt zo pijnlijk? En in hoeverre? Alleen tijdens de behandeling of ook nog daarna? Moet ik hier rekening mee houden qua werk ofzo? Fijn dat het bij jou wel geholpen heeft!
     
  7. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.804
    6.971
    113
    Vrouw
    De eerste afspraak is sowieso een consult om te kijken hoe en wat. Maar omdat ik er al járen last van hem, ben ik bang dat er niet veel anders meer op zit om te doen…

    Ik heb overigens gebeld maar moest de voicemail inspreken. Ben nog niet teruggebeld…
     
  8. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb hielspoorklachten gehad aan 1 voet en heb daar via de podotherapeut (geloof ik) een zooltje voor gekregen. Dat hielp heel goed. Jaren later weer last gekregen en ben op Nike air force 1 gaan lopen. Toen gingen mijn klachten uiteindelijk over.
    Shockwave therapie heb ik ook over gelezen en gehoord maar was vaak niet positief.
     
  9. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.175
    1.357
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Wat mij heel goed hielp zijn inderdaad zooltjes via de podoloog. Mijn fysio liet mij met een harde stuiterbal (1 van de Hema met een visje van binnen) over mijn zere plek heen draaien. Dat hielp mij heel goed. Ik heb ook zo’n speciale sok die ik dan aan doe als ik op de bank zit.

    Collega van mij heeft shockwave gedaan en dat heeft niet geholpen.
     
  10. Minoesje

    Minoesje Niet meer actief

    Ik heb er ook vreselijk last van helaas…
    Shockwave durf ik niet aan (en wordt bij mij geloof ik ook afgeraden) ivm bindweefsel aandoening.
    Injecties raadde mijn fysio ook af. Wordt er echt moedeloos van gewoon :(
     
  11. Puck1

    Puck1 Bekend lid

    3 feb 2009
    979
    9
    18
    De behandeling op het moment vind ik zeer pijnlijk. Vooral als ze op de plekjes kwamen waar het zat. Dit was een scherpe pijn. Maar tijdens de behandeling voel je het scherpe eraf gaan (moeilijk uit te leggen). Na de behandeling kun je wat napijn ervaren, maar dat was bij mij niet veel erger dan de hielspoor al was.
    Ik lees hier ook reacties over zooltjes, bij mij lag het niet aan een verkeerde stand van de voet of loop houding. Alleen de shock wave was voldoende.
     
    Bloempjelief vindt dit leuk.
  12. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.804
    6.971
    113
    Vrouw
    Ik heb inmiddels contact gehad en de afspraak staat voor eind februari. Duurt nog even dus, maar andere tijden kwamen niet uit en ach, die paar weken kunnen er ook nog wel bij na al die jaren ;)
    Ik ben heel benieuwd wat hij gaat zeggen en welke behandeling hier zou helpen. Hopelijk kan ik dit jaar weer pijnvrij lopen!
     
  13. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb zooltjes gehad, niet om de stand van mijn voeten of loop houding, maar om de plek te ontzien. Toen het over was had ik de zootjes ook niet meer nodig.
     
    Nataly1972 vindt dit leuk.
  14. Casara

    Casara Fanatiek lid

    20 aug 2014
    2.178
    386
    83
    Ik heb paar jaar geleden hielspoor gehad. Toen ook behandeld met shockwave. Ik heb denk ik tussen de 5 en 10 behandelingen gehad en toen was het zo goed als over.
    De behandeling zelf vond ik vervelend, niet mega pijnlijk (heb erg hoge pijngrens). Daarna geen last. Ben een keer paar uur de behandeling nog uitgebreid gaan geocachen....
    Verder kreeg ik wel het advies om te kijken voor schoenen met zacht voetbed (bijv Nike Air) en gelzolen van Iron Man. Die heb ik heel lang gebruikt, gebruik ze nu alleen nog in mijn canvas gympen.
     
  15. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.804
    6.971
    113
    Vrouw
    Ik ben vandaag geweest. Voor nu eerst zooltjes aangemeten. Shockwave was voor nu gelijk nog niet echt relevant. Het zou wel ernaast kunnen, maar wil niet zeggen dat het gaat helpen en zonder bijvoorbeeld zooltjes zou het dan ook wel weer terug komen. Dus nu opzoek naar goede nieuwe schoenen en een een of andere kous met trekband.
     
  16. Minoesje

    Minoesje Niet meer actief

    Ik ben toevallig uiteindelijk (radeloos omdat de pijn alleen maar erger werd en hele dag aanwezig) toch naar een fysio die shockwave deed gegaan. En ik wou echt dat ik het eerder had gedaan. Vorige week eerste behandeling, het was echt prima te doen en na de behandeling al iets vermindering qua pijn, en vooral einde vd dag na belasting, niet meer de hele dag.
    Heb straks de 2e behandeling. Na 4 behandelingen maakt hij weer een echo van de voet om te kijken of het vocht en de ontsteking afgenomen is.
     
  17. Bloempjelief

    Bloempjelief VIP lid

    28 mrt 2020
    7.804
    6.971
    113
    Vrouw
    Oh wat fijn! Is er bij jou niet gesproken over zooltjes dan? Of heb je die misschien al?
     

Deel Deze Pagina