Ervaring met slechte zwemmers?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door femm88, 12 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. femm88

    femm88 Bekend lid

    18 aug 2019
    500
    324
    63
    Vrouw
    Mn man is analist en heeft gister zijn eigen sperma onder de microscoop gelegd en het zag er niet heel best uit vond ik.
    6 jaar geleden ook gedaan, (daarna 2 keer snel zwanger geraakt) en toen zagen we echt snelle zwemmers, dus ik was nu wel wat verbaasd.

    Ik heb er verder niet veel verstand van natuurlijk, maar als ik t vergelijk met filmpjes van youtube, maak ik mij toch enigszins zorgen..

    Ik roep al tijden voor de grap dat het 'aan hem ligt' omdat hij gewoon niet zo gezond leeft, maar wat nu als dat echt zo blijkt te zijn?
    Word er wel een beetje onzeker van merk ik.
    Volgende week gaat hij het nog een keer doen en dan meer dagen tussen laten qua klaarkomen, want ik las dat elke dag niet goed is voor het beeld. Hij was nu die dag al eens klaargekomen en de dag daarvoor ook.

    En uiteraard wat gezonder eten etc, alleen wil ik hem nu onnodig een hoge dosis van allemaal vitames voorschrijven.
    Lang verhaal kort: heeft iemand ervaring met slechte zwemmers en weleens gezien onder de microscoop?

    Hierbij de link:
    https://we.tl/t-g9Z3wxfAU2
     
  2. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    Helaas ook ervaring.
    Onlangs zijn we het fertiliteitstraject ingegaan. Mijn cyclus is helemaal volgens het boekje.
    Zitten inmiddels in ronde 11, als ik ronde 12 niet zwanger ben gaan we verder kijken. Waarschijnlijk krijg ik dan een HSG, waar ik overigens niet op zit te wachten want de oorzaak ligt ergens anders. Laatste onderzoek was 9% van het zaad progressief motiel. Doordat hij wel veel volume/concentratie heeft heeft hij een VCM van 14 en dat is voor nu voldoende. Maar iedere maand is het weer balen!
     
  3. tinneke123

    18 nov 2019
    24
    9
    3
    Vrouw
    Als je vaak klaarkomt, komt er sowieso ook erg weinig uit. Bij IUI moet je altijd een aantal dagen tussen twee staalafnames laten. Dus misschien later nog eens proberen en een dag of 4-5 tussenlaten?
     
  4. Enigma

    Enigma Fanatiek lid

    11 jul 2019
    1.188
    1.606
    113
    Vrouw
    Om goed onderzoek te kunnen doen moet je inderdaad toch minimaal 3 dagen onthouding ervoor hebben gehad. Dit zegt niet zo heel veel.

    Het beeld wat je nu hebt is inderdaad niet heel goed, weinig en niet superbeweeglijk. Maar zie ook geen hele rare andere dingen, al is het filmpje wat te kort en te snel van beeld wisselen om ze echt te kunnen scoren. Denk dat het beeld al heel anders is als het een goed monster is.
     
  5. femm88

    femm88 Bekend lid

    18 aug 2019
    500
    324
    63
    Vrouw
    Dank voor de tip! Dit gaat hij nu zeker doen en wat langer filmen ook
     
  6. femm88

    femm88 Bekend lid

    18 aug 2019
    500
    324
    63
    Vrouw
    Nee het waren inderdaad maar een paar druppels zei hij.
    4- 5 dagen wordt moeilijk denk ik haha, maar 3 gaan we zeker voor, thanks!
     
  7. femm88

    femm88 Bekend lid

    18 aug 2019
    500
    324
    63
    Vrouw
    Wat houdt dit in 9% progressief motiel?
     
  8. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    Dat 9% goed is, de rest heeft een afwijking in kop en/of staart en is niet of nauwelijks beweeglijk.
     
  9. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Whooo sorry even off topic. Maar vind dit dus wel super interessant om te zien!
     
    margarethd vindt dit leuk.
  10. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Mocht jij niet kijken bij de iui dan? Wij mochten kijken was best geinig om ge zien.
     
  11. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    On topic. Waarom ben je er nu al zo mee bezig? Je bent net pas begonnen. Lekker afwachten zou ik zeggen.
     
  12. Loesje1988

    Loesje1988 Fanatiek lid

    24 nov 2019
    1.525
    1.563
    113
    Vrouw
    Als je weet dat het zaad een betere kwaliteit heeft met wat meer rust dagen,dan zou ik persoonlijk daar voor kiezen, dan als konijnen elke week tekeer gaan en dan zonder uitkomst.
    Beter kwaliteit dan kwantiteit zeg maar...
     
  13. femm88

    femm88 Bekend lid

    18 aug 2019
    500
    324
    63
    Vrouw
    Jazeker dat snap ik, ik doelde meer dat het voor manlief wel lastig wordt om 5 dagen niet klaar te komen ( masturberen.)
    We gaan alles behalve konijnen te keer haha
    Maar nu zal ik wel zeggen tegen ML dat hij zelf wel wat minder actief mag zijn ;)
     
  14. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    Tegen mijn partner zei de fertiliteitsarts voor een semenonderzoek ongeveer 3 dagen onthouding te moeten hebben. Veel langer zou ook weer averechts werken.
     
  15. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Wij gebruiken een donor he :roflmao: bij de kliniek worden de rietjes ontdooit en daarna direct de inseminatie. Dat ontdooien is in het lab, zonder ons dus haha
     
  16. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.624
    32.956
    113
    #16 Iertje81, 15 dec 2019
    Laatst bewerkt: 15 dec 2019
    Nou dit. En heel eerlijk? Ook al is je man analist, dan nog zou ik niet zo aan ‘zelfonderzoek’ gaan doen. Laat dit soort dingen aan een fertiliteit-arts over. Dan sta je er ook een beetje meer los van of zo. Daarbij vind ik dat je je nu al heel erg druk maakt en wat dwingerig overkomt met; ‘ik zal tegen m’n man zeggen dat’.
    ‘Grapjes’ hierover maken dat het wel aan hem zal liggen hou ik ook niet zo van. Want als dat echt zo is, dan is het totaal geen ‘grapje’.
    Ik heb weleens gelezen dat bij de loodgieter het dak altijd lekt en de vrouw van de aannemer is altijd het laatst aan de beurt. Laat dat onderzoek van zijn sperma aan de artsen over en volg hun adviezen op. Maar vooral; geef het nog even de tijd. Zo obsessief nu al hoeft niet vergeleken met anderen hier die al járen bezig zijn.
    En 2/3 dagen niet klaarkomen?? Ehhhh; alles voor het goede doel. Het is toch geen puber meer? Ik zou ook nog even wachten met vitaminen etc. Gezond leven kan nooit kwaad maar zoals ik al zei: geef het wat rust...
     
    Krily, Indire, sunshine1981 en 4 anderen vinden dit leuk.
  17. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Ja dat weet ik maar dacht mischien gaat het het zelfde maarniet dus. Wij halen het zaad op en dan mogen we even kijken. Zou in theorie bij jou dus ook kunnen.
     
  18. Lisa280887

    Lisa280887 VIP lid

    13 jan 2019
    5.067
    5.826
    113
    Vrouw
    Ah okee! Nee wij hoeven er zelf niks mee te doen. We hebben altijd een voorgesprekje en dan gaat de arts/verpleegkundige het rietje ontdooien in het lab. Wij wachten dan even in de behandelkamer. Ontdooien is altijd zo gebeurd. Daarna moet het zo snel mogelijk geïnsemineerd worden dus kan wel er om vragen maar daar verspillen we kostbare zwemmers mee. Vind dat het dan ook niet waard haha! De rietjes zijn al duur genoeg
     
    Iertje81 vindt dit leuk.
  19. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.082
    5.270
    113
    Ja heel begrijpelijk hoor zou ik idd ook niet doen! Bij ons heeft ze zelf al wat onder de microscoop dat moet want ze moet zelf ook kijken en de rest heeft ze in het warmhoudapparaat.
     
    Lisa280887 vindt dit leuk.
  20. MariaC

    MariaC Fanatiek lid

    4 mei 2008
    2.185
    56
    48
    Vrouw
    Education
    Noord Holland
    Je man heeft er geen moeite mee dat je dit online zet om een on-anonieme manier? Tenzij je profiel foto van een random iemand op internet is natuurlijk
     
    Krily, Indire, sunshine1981 en 2 anderen vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina