Ervaring met tabletten om miskraam op te wekken

Discussie in 'Miskraam' gestart door TigerAngel7, 6 mrt 2018.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Hallo

    Ik ben gisteren begonnen met tabletten om de miskraam op te wekken zodat het eruit komt.

    (Sorry voor de details)

    Gisterochtend heb ik 2 tabletten ingebracht deze kwamen er na 3 uurtjes uit in een dikke slijmprop. Weer 2 uur later kwam de eerste bloedstolsels. Daarna niet echt doorgezet qua krampen.
    Gisteravond heb ik er 2 ingeslikt ipv ingebracht. Vanmorgen weer een bloedstolsel waar het bij bleef. En moet ze dadelijk dus weer inbrengen.

    Heeft iemand ervaring met de tabletten en verliep het ook zo of kwam het in een keer wel los na gebruik van de tabletten?
     
  2. Evi88

    Evi88 Niet meer actief

    Ik heb twee ervaringen. Eerste keer veel krampen, geen bloed. Tweede keer krampen en verlies van vruchtje, maar helaas restweefsel niet. Beide keren dus onvoldoende resultaat.

    Ik heb toen ook weinig bloedstolsels verloren. Lijkt me een goed teken dat jij die wel verliest, maar volgens mij is het moeilijk te zeggen of het 'compleet' is zonder echo.

    Verder wil ik je nog sterkte wensen met je verlies. Altijd naar om mee te moeten maken :( .
     
  3. IT234

    IT234 Actief lid

    16 mrt 2017
    287
    177
    43
    Welke heb je geslikt? Nooit gehoord dat je ze ook kon slikken namelijk dus ben ff benieuwd
    Ik heb 4x tabletten geslikt (4verschillende miskramen) en telkens kwam het daarna goed op gang. Maar ik heb ze telkens laten inbrengen door de gynaecoloog. 2x in het ziekenhuis afgewacht en 2x thuis. Erg goede ervaringen mee. Heb toch het idee dat als men ze zelf inbrengt dit vaker negatief afloopt. In mijn beleving omdat ze ze niet zo goed inbrengen als wanneer een arts dit doet.
     
  4. IT234

    IT234 Actief lid

    16 mrt 2017
    287
    177
    43
    Heel veel sterkte!! Een erg nare ervaring, een miskraam. Zorg goed voor jezelf.
     
  5. MarlousAnne

    MarlousAnne Actief lid

    8 nov 2012
    296
    94
    28
    Waarom heb je ze geslikt? De werking is dan veel minder. Heb je ook 1 tablet mifegyn genomen voorafgaand aan de tabletjes cytotec?
    Je zou op de dag dat je de tabletjes in brengt flink moeten bloeden/krampen. Wellicht ben je t vruchtzakje al verloren?
     
  6. Babs1990

    Babs1990 Bekend lid

    1 sep 2015
    545
    352
    63
    Vrouw
    Brabant
    Ik verloor niet veel stolsels. Had wel flink last van krampen. Na een week bloede ik niet meer en ben ik weer aan het werk gegaan. Toen tijdens een toilet bezoek verloor ik ineens alles. Toen was ik ook overal vanaf.

    Heel veel sterkte
     
  7. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Cytotec heb ik 2x geslikt in de avond omdat ze bij de eerste x inbrengen met een slijmprop meekwamen. Vanmorgen heb ik ze wel weer ingebracht en dat is wel blijven zitten. Ik moest ze zelf inbrengen en thuis 'afwachten' en moet over 2 weken terug komen voor een echo of alles eruit is. Tenzij er complicaties op kunnen treden dan moet k gelijk bellen. De artsen raden vaginaal inbrengen meer aan omdat het meer effectief is en je minder last hebt van de bijwerkingen ervan
     
  8. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Bij de eerste miskraam heb ik het op een natuurlijke manier laten komen en is het wel vanzelf los gekomen. En daar kwam ook alles in een x en was k daarna ook gelijk ''schoon"
     
  9. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Ik heb ze in de avond geslikt nadat de eerste x die ik gistermorgen had ingebracht eruit kwam met een slijmprop daarom wou ik met inslikken proberen hoe de werken daarvan is. Hetzelfde effect als dat ik ze inbreng alleen duurt het langer. Nee ik heb geen tablet mifegyn meegekregen en ingenomen. Dit kreeg ik niet omdat het vruchtje als ware door m'n lichaam weer werd opgenomen en dus kleiner was geworden. 3a4 uurtjes nadat ik ze gisterochtend had ingebracht heb ik daarna alleen last gehad van buikpijn en krampjes maar niet zo heftig als bij m'n eerste miskraam. Daarna kwam er alleen bloedstolsels los verder niet meer echt bloed verlies gehad die avond. En toen k wakker werd vanmorgen weer met buikpijn en krampen weer alleen een bloedstolsel. nog niet erg extreem gaan bloeden. Ik heb voor de medicijnen geen krampen en bloedverlies gehad ook nam de symptomen nog niet af daarom kwam de miskraam behoorlijk onverwachts
     
  10. MarlousAnne

    MarlousAnne Actief lid

    8 nov 2012
    296
    94
    28
    Het is geen probleem als de tabletjes er weer uitkomen mits ze 20 min blijven zitten. Oraal innemen is geen goed idee, werking is sterk verminderd.
     
  11. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Of ik ze inslikken of inbreng bij mij had het hetzelfde effect alleen ik merk dat het inslikken wel veel langer duurt dan inbrengen. Na 2 bloedstolsels na en nu alleen bruinverlies is het verder niet echt doorgezet qua krampen. Vraag me of k alles al kwijt ben. Moet pas volgende week voor controle. Of heeft iemand ervaring om morgen evt even erachter aan te gaan bellen?
     
  12. Desse

    Desse Bekend lid

    11 okt 2017
    840
    920
    93
    Na het inbrengen van de eerste dosis duurde het bij mij ruim 3 dagen voordat het eerste bloed kwam. Verloor een dag daarna pas de eerste stolsels (4 dagen na innemen 1e dosis), daarna leek het gestopt te zijn, maar weer een dag later kwam het in alle hevigheid terug. De dag daarna verloor ik het laatste stolsel.

    Zou zeker even contact opnemen met de arts om aan te geven dat je 2 geslikt hebt ipv ingebracht, even kijken wat hij/zij zegt, misschien heb je nog 2 extra nodig nu?

    Hoe dan ook veel sterkte, is niet leuk, ik hoop dat je snel alles kwijt bent.... :(
     
  13. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Ik heb gisteren 4 cytotec pillen vaginaal ingebracht. Na 2 uur kwamen de krampen en na 4 uur kreeg ik flinke buikpijn en kwamen de stolsels.. daarna was de flinke buikpijn over en werd de bloeding minder erg.

    Zou inderdaad ook contact opnemen, klinkt niet zoals het moet gaan naar mijn idee.

    Ik wens je heel veel sterkte, nare situatie is het..
     
  14. TigerAngel7

    TigerAngel7 Fanatiek lid

    2 jan 2015
    1.898
    1.277
    113
    Vrouw
    Ik heb in totaal 3x een bloedstolsel verloren daarna wat bruinverlies en verder weer gewoon normaal gynaecoloog gebeld en moest toch even aankijken en moet pas 20maart terug komen voor de echo. Om te kijken of alles er toch uit is of niet anders krijg k weer medicijnen. Maar denk dat k dan gewoon een curettage eis
     

Deel Deze Pagina