Ervaring minipil

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Lalalola, 23 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Hoi dames, ik slik nu ongeveer 3 a 4 maanden de minipil. Dat ging de eerste 3 maanden zonder bijwerkingen. Nu heb ik al 2 weken last van bloedingen. Het begon met spotting en nu begint het meer op een menstruatie te lijken maar het blijft donker van kleur dus oud bloed? Ik slik de pil elke dag dat ik moet werken rond half 8 en als ik vrij ben (4 dagen in de week) meestal rond 10 uur. Ook merk ik dat ik meer vermoeid ben sinds de bloeding is begonnen. Zijn er dames met ervaring met de minipil? Ik vind de bloeding nu wel erg lang duren.
     
  2. Jenneke88

    Jenneke88 Fanatiek lid

    9 jul 2016
    1.755
    785
    113
    Wel ervaring met de minipil, maar die van mij is positief. Ik heb hem gebruikt nadat mijn zoontje geboren was, totdat we besloten voor een tweede kindje te gaan proberen. Ik ben in dat jaar slecht eenmaal 3 dagen licht ongesteld geweest, en voor de rest helemaal niet. Ik heb wel 7 maanden borstvoeding gegeven waarvan 6 maanden volledige borstvoeding. Ik was er dus erg over te spreken. Geen menstruatie, was gewoon heerlijk.
     
  3. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Oké, ik geef nu ook al een tijdje geen borstvoeding meer dus misschien dat de hoeveelheid hormonen gewoon te laag is ofzo? Ik heb ook slechte ervaringen met de gewone pil dus wil daar ook niet meer aan beginnen..
     
  4. SanvVW

    SanvVW Actief lid

    2 dec 2018
    307
    318
    63
    Vrouw
    Zelfde ervaring. Na mijn eerste zwangerschap de minipil gebruikt. Toen ik na het stoppen met BV voor het eerst weer ongesteld werd, stopte dat niet meer. Na 3/4 weken bloeding de ha gebeld en die adviseerde om te stoppen met de pil. Te weinig hormonen voor mijn lichaam waarschijnlijk.. en inderdaad, na het stoppen met de pil was na een paar dagen de bloeding weg en mijn cyclus weer regelmatig.
     
  5. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.148
    1.068
    113
    Ik heb het tijdje geprobeerd (zonder BV) en ik bloedde iedere dag een beetje. Na 10 weken was ik dat beu en ben ik maar weer gestopt.
    Nadat mijn cyclus goed op gang gekomen was bij mirena, kreeg ook daarbij in toenemende mate last van onregelmatig bloedverlies tot ik dat ook echt beu was.

    Ik denk dat voor mij hormonen niet sterk genoeg zijn. Kon vroeger ook nooit de pil doorslikken, kreeg ik ook altijd meteen doorbraakbloedingen bij.

    Inmiddels koperspiraal en dus eigen hormonen. En zelfs die zijn niet in staat om te voorkomen dat ik op een vast moment in de cyclus tussentijds een beetje bloedverlies heb...:rolleyes:
     
  6. Lalalola

    Lalalola Niet meer actief

    Ik ben gisteren gestopt met het slikken van de pil. Ik was het bloeden echt helemaal zat. Kijken of het nu weer minder wordt en dan ga ik voorlopig niet meer aan de hormonen denk ik.
     
  7. Sammetje83

    Sammetje83 Bekend lid

    27 okt 2016
    944
    614
    93
    Vrouw
    Hier ook dezelfde ervaring. Toen ik stopte met de borstvoeding werd ik elke twee maanden 2 tot 3 weken ongesteld. Ben er toen ook maar definitief mee gestopt. Ik ben uiteindelijk overgegaan op de microgynon 20. Werkt hetzelfde als de 30 maar met minder hormonen.
     

Deel Deze Pagina