Ervaring Mirena spiraal

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door nienie26, 11 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nienie26

    nienie26 Bekend lid

    24 nov 2013
    844
    208
    43
    Lieve dames. Er zouden vast al wel wat berichten over zijn maar ik heb een probleem. Eind januari een Mirena spiraal laten zetten. Ik ben toen gelijk ongesteld geworden. Dat heeft 3 weken geduurd. Daarna werd ik vaak anderhalve week niet ongesteld en dan vaak 2 en halve week weer wel. Niet dat ik heel erg bloed maar heb wel echt een tampon nodig. Nu net een week er van af. En nu dus weer ongesteld.

    Pfff ben er zo klaar mee. Ben in staat om morgen de dokter te bellen om hem er uit te laten halen. Ben benieuwd of er meer dames zijn die er last van hebben of hebben gehad en hoelang dat heeft geduurd voordat het een beetje normaal werd. Liefs
     
  2. CindyNami

    CindyNami Lid

    2 jun 2019
    25
    15
    3
    Vrouw
    Hi Nienie,

    Ik had de spiraal laten zetten en had de eerste maand wel last van bloedingen, maar daarna steeds minder. Na zes maanden zelfs geen bloedingen meer. Ik denk dat het heel erg per persoon verschilt hoe je lichaam ermee omgaat. Toen mijn bloedingen stopten (joepie), begon ik voor het eerst in mijn leven acne te krijgen (minder joepie). Ik laat hem er daarom vrijdag uit halen (na ruim een jaar), maar er zijn zat meiden die dit niet hebben. Als je er echt veel last van hebt, misschien even met je huisarts praten?

    Super vervelend voor je - hopelijk is het snel over!
     
  3. djoyz

    djoyz Fanatiek lid

    29 mrt 2019
    1.465
    1.509
    113
    Vrouw
    Ik moest op mijn laatste dag van mijn ongesteldheid de spiraal laten plaatsen, maar aantal dagen daarna nog wel helder rood bloedverlies gehad, dit was normaal.
    Omdat ik ook in de maanden erna, (4 maanden denk ik ongeveer) heel onregelmatig ongesteld was toch een controle echo laten maken om de ligging te controleren aangezien mijn huisarts niet meewerkte met mijn vraag en onzekerheid. Hij zat goed en niets aan de hand, aantal weken na de echo was het rustiger en ben ongeveer 1,5 jaar niet ongesteld geweest. Nu af en toe weer, probeer een beetje bij te houden of er een regelmaat in zit want word er wel een beetje gek van dat het nu weer onregelmatig komt.
    Huisarts gaf aan dat de hormonen wel iets afnemen naar mate de jaren voorbij gaan (2,5 jaar nu) en dat als je voordat je de mirena kreeg erg ongesteld was (dat is het geval..) dat het dan ook klopt dat het weer een beetje terug komt. (Hij is nog wel even veilig als na het plaatsen).
     
  4. nienie26

    nienie26 Bekend lid

    24 nov 2013
    844
    208
    43
    Bij jou dus echt met 6 maand over:). Ik lees ook overal dat het 6 maanden de tijd nodig heeft dan zou ik nou nog 1 maand moeten.. o_O. Ben zo bang dat ik hem te snel er uit laten halen :(. Ik denk dat ik morgen maar eens ga bellen. Ik heb ook zo last van mijn rug sinds dat spiraal. Had ik volgens mij toen ik de pil had niet. Pff wat een gedoe he. Ik zei al ik ken geen betere anticonceptie. Ben alleen maar ongesteld dus zwanger raak ik toch niet:roflmao::roflmao::D
     
  5. nienie26

    nienie26 Bekend lid

    24 nov 2013
    844
    208
    43
    Ja dat het een tijd duurt heb ik inderdaad ook gehoord maar zolang...... Maar hoelang ben je dan ongesteld? Dat is echt balen. Ben je er een tijd af geweest komt het weer terug :(
     
  6. Luthien31

    Luthien31 Actief lid

    9 apr 2017
    195
    46
    28
    Vrouw
    Ik heb zelf vijf jaar een spiraal gehad waarbij ik in het eerste jaar bijna iedere dag oud bloed had, inlegkruisjes waren voldoende. Toen niet echt ongesteld geweest en de vier jaar daarna ook niet. Heb wel tussendoor een keer een maand de pil gehad als soort van kuur omdat ik begon licht te bloeden na de seks. Maar na de pil was dit ook weer weg :)
     
  7. nienie26

    nienie26 Bekend lid

    24 nov 2013
    844
    208
    43
    Ja kijk daar ben ik dus ook bang voor. Dat het gewoon iets langer de tijd nodig heeft.... Maar jeejtje een jaar. Wat lang zeg.
     
  8. Luthien31

    Luthien31 Actief lid

    9 apr 2017
    195
    46
    28
    Vrouw
    Kwam denk ik ook omdat ik er zelf toen niets mee gedaan heb. Denk dat als ik ermee naar de huisarts was gegaan ik er eerder af zou zijn geweest
     
  9. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.144
    1.066
    113
    In begin duurde het 3 maanden (maar ik gaf volledige borstvoeding, cyclus was sowieso niet op gang toen). Toen ik mirena een half jaar had (9 mnd na bevalling) kwam cyclus hortend en stotend op gang, en toen deze weer echt regelmatig was (ja, iedere maand ongesteld met mirena) kreeg ik langzaam problemen met bloedverlies. Menstruaties werden langer en kreeg ook tussendoor bloedverlies, wat gestaag toenam tot ik 3 van de 4 wkn bloedverlies had. Daarom na 2 jaar weer laten verwijderen. Gyn zei dat dit soms gebeurt, is bekende bijwerking.

    (oplossing van gyn: pil erbij gaan slikken... nee bedankt)
     
  10. Beertje2007

    Beertje2007 Bekend lid

    10 nov 2017
    726
    337
    63
    Vrouw
    Mijn eerste mirena was top! (Behalve de pukkels op Mn rug/schouders/armen) Geen bloedverlies gehad. Na Mn 1e bevalling na 10 weken weer laten plaatsen. En toen had ik dezelfde klachten als jij plus weer de buikpijn (dat was de hoofdreden om m te nemen). Toen na een half jaar eruit laten halen. De 27e ga ik toch weer voor de mirena, ondanks dat de vorige keer niet zo’n succes was. Volgens mijn huisarts heb ik de spiraal na Mn 1e bevalling te snel laten plaatsen.
     
  11. JongetjeM

    JongetjeM Bekend lid

    28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Hier sinds december voor het eerst een mirena. Ik was ook bijna van plan het weet te verwijderen toen ik maar bleef bloeden (niet veel maar toch..) dit hdefg ongeveer 10 weken geduurd en toen was het over. Nu zo af en toe lichtelijk wat bloed verlies, want denk ik door moet gaan als menstruatie. Verder heel erg tevreden!
     
  12. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    Heb je laten checken of de spiraal nog goed zit? Dit was bij mij het probleem, vervolgens nieuwe spiraal en geen problemen meer gehad
     
  13. djoyz

    djoyz Fanatiek lid

    29 mrt 2019
    1.465
    1.509
    113
    Vrouw
    Sorry voor het late antwoord, geen melding gehad dat er een reactie was gekomen! :oops:
    In de 4 maanden nadat ik de spiraal had laten plaatsen was ik 3 of 4 dagen denk ik gemiddeld ongesteld.
    Wel al minder dan dat ik de pil nog slikte hoor.
    En nu komt het inderdaad weer terug, en dan zijn het 4/5 dagen denk ik, zolang was ik in mijn stopweek van de pil ook altijd ongesteld.
    (Nu ook nog steeds veel minder dan voordat ik de spiraal had hoor).
     
  14. nienie26

    nienie26 Bekend lid

    24 nov 2013
    844
    208
    43
    Hahahaha geeft niks. Als nog bedankt voor het antwoorden.

    Ik heb maar besloten om het even aan te kijken. Ben vorige week vrijdag echt ongesteld geworden (rood) nu meeste bruin. Hoop dat ook dat bruine snel stopt. Als ik binnen nu en 2 weken weer ongesteld word ga ik contact opnemen om hem er uit te laten halen.
     
  15. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.663
    33.033
    113
    Herkenbaar je verhaal! Na m’n eerste ook Mirena. Pas na een jaar werd ik maandelijks ongesteld. Daarvoor dan weer een week wel bloed, dan weer twee weken niet. Dan weer drie weken wel. Verschrikkelijk. Bij mij zeiden ze ook na een half jaar stopt het. Toen na negen maanden. Toen na een jaar. Pffff. Nu na m’n tweede toch weer gedaan en weer spijt. Ik moet helaas wachten tot een jaar na m’n bevallig en dan gaat ie eruit en laat ik me steriliseren. Klaar mee!
     
  16. JongetjeM

    JongetjeM Bekend lid

    28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Nou met het moment dat ik dit schreef, kreeg ik weer bloed verlies. Kleine beetje bruin bloed, en dat is tot nu nog steeds bezig.. Hopelijk houdt dit niet weer maanden aan :evil:
     
  17. Semmy1888

    Semmy1888 Actief lid

    5 jun 2017
    248
    146
    43
    Mag ik even inhaken? Hebben jullie last gehad na het plaatsen?
    Ik heb twee weken geleden mirena laten plaatsen en weinig bloedverlies maar wel veel buikpijn.. en veel last tijdens de seks. Was dit bij jullie ook? Kwestie van wennen of zou hij niet goed zitten.. iemand een idee?
     
  18. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb een half jaartje last gehad (af en toe bloed en constant bruin drab). Maar nadien nooit meer ongesteld. En niet zwanger, ook belangrijk. Dus ik ben al met al wel een tevreden mens.
    Na deze weer een nieuwe. Ik hoop wel dat het dan meteen doorgaat zoals het was en niet weer eerst een paar maanden gedoe.
    Ik ben nu zo gewend dat ik nergens rekening mee hoef te houden. Heerlijk.
     
  19. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Hou nog even vol! Bij mij was het ergens tussen 6 en 9 maanden na plaatsen helemaal over. Ik ben zo blij dat ik hem toch heb laten zitten ook al was ik er erg klaar mee om 2 x per maand ‘ongesteld’ te zijn die eerste tijd.
    Bij mij was die periode best lang maar ik heb het er wel voor over gehad. Elke dag een pil slikken o.i.d. heeft ook flinke nadelen. Maar dat is mijn mening;)
     
  20. nienie26

    nienie26 Bekend lid

    24 nov 2013
    844
    208
    43
    Ik laat hem ook nog even zitten. En duim dat het volgende maand weer wat beter gaat. Miss gewoon wat meer geduld hebben :thumup: ik ben benieuwd. Bedankt voor je br
     
    Paardenbloem vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina