Ervaring miskramen, Asherman, restweefsel

Discussie in 'Miskraam' gestart door Eevie82, 25 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eevie82

    Eevie82 Bekend lid

    2 jun 2018
    888
    1.184
    93
    Vrouw
    Ik heb een “goede” ervaring met afwachten wat het restweefsel zal doen, die ik graag wil delen met iedereen die meer informatie zoekt.

    Na mijn eerste MA eerst afwachten, toen 2x misoprostol, vruchtje uiteindelijk verloren maar vanwege forse rest ruim vijf weken later toch nog curettage. Ik was een van de lucky ones: ik hield er Asherman aan over. Met dank aan de info op dit forum bij dat vermoeden direct contact gezocht met het Spaarne Gasthuis en vijf maanden na de curettage was mijn baarmoederholte hersteld en mochten we er weer voor gaan. Vier maanden later weer zwanger! Ook dit liep uit op een MA helaas en wederom geen succes met afwachten en 2x misoprostol, dus met angst en beven weer een curettage ondergaan. Ik ben die artsen dankbaar voor het meedenken (vanwege de Asherman) en het heel voorzichtig te werk gaan tijdens de ingreep. Op controle in het Spaarne was een forse rest te zien (hysteroscopie), moest menstruatie afwachten om te kijken of mijn lichaam het zelf zou oplossen. Ik had daarna echter heel sterk het gevoel dat iedereen nu mijn baarmoederholte maar eens met rust moest laten. Daarom eigen zkhs gebeld en trof een meedenkende gyn die dan wel een echo wilde maken. Helaas na de menstruatie was toch nog restweefsel zichtbaar op de echo (hoewel ik echt iets enorms was verloren): “je mag het nog wel een cyclus aankijken, maar als de rest dan niet weg is zou ik toch adviseren om die te laten verwijderen”. Die afspraak stond een maand later al het Spaarne gepland, met daarvoor in mijn eigen zkhs nog een echo. Ik had er een beetje een hard hoofd in, want de menstruatie was op zich goed geweest maar ik had niet de indruk dat ik de laatste rest had verloren. Toch bleek de rest bij de echo niet meer aanwezig te zijn! E