Ervaring nepmerken Ali expres?

Discussie in 'De lounge' gestart door GossipGirlxoxo, 15 aug 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Iemand ervaring met de neppe nikes van Ali expres? Ik krijg namelijk een punthoofd van zoon die vandaag voor de 3e keer in iets meer dan 4 maanden thuis kwam met gaten in zijn "nieuwe" nike 270 air schoenen. Die draagt hij onder een bepaald pak omdat volgens hem zijn jordans er niet onder staan maar die dingen gaan zo snel stuks. De eerste keer binnen een week een gat in de stof (hij had er mee gevoetbald en dat mag hij ook want het is een kind en ik vind dat wel erg slecht van een schoen) de 2e keer liet de hele zool los na een maand of 2 vermoedelijk door achterop een fiets zitten en je voeten over de grond laten slepen (ontzettend dom) en vandaag weer na een week of 6 komt hij thuis is de air van 1 schoen lek. Ik vertik het nog zo een paar a €150 te kopen want ze zijn het gewoon niet waard. Die jordans en air force 1 nikes zijn helemaal van leer, geen air zool dus haast niet stuk te krijgen. Alleen wat lelijker met kale neuzen maar dan kan hij ze gewoon dragen. Nu zie ik op ali expres dat ze die air 270 sneakers aanbieden tussen de 38 en 47 euro. Als hij hoort dat ik neppers koop draagt hij ze zeker niet dus ik vraag me af of ze qua uiterlijk echt hetzelfde zijn (van iemand met ervaring) of dat ze echt wel anders zijn. Anders bestel ik namelijk een paar als ze zo goed als echt lijken en zeg ik wel dat er een stal op de markt stond die ze in de aanbieding had omdat er geen doos meer bijzat. Dan is hij blij met de schoenen die hij mooi vind en ik ben blij met de prijs en baal niet zo als ze weer stuk gaan.
    Ook zag ik voor hele leuke prijzen Jordans, wil voor mezelf en dochter wel een paar bestellen voor de winter want ze hebben echt leuke kleurtjes en het zijn goede degelijke stevige sneakers. Maar ook voor deze is mijn vraag, zie je er aan af dat ze nep zijn? Qua kleur zal het niet opvallen omdat er zoveel sneaker shops de jordans uit Amerkia importeren (en dan + €1000 per paar vragen omdat ze limited zijn) dus niemand die weet welke kleuren echt van nike zijn en welke van Ali. Ik vermoed zelf dat de logo's net wat anders eruit zien of van formaat zijn waardoor het neppe te zien is. Mij maakt dat niet uit maar als zoon dat van mij en dochter opvalt dan snapt hij snel dat zijn schoenen ook nep zijn denk ik.
    Dus eigenlijk kort samengevat. Wie heeft er nikes van Ali expres en hoe bevallen ze? Zie je er aan af dat het neppers uit China zijn of valt dat reuze mee?
     
  2. MamaChantal

    MamaChantal VIP lid

    14 okt 2010
    16.197
    2.836
    113
    Ik zie het wel eens op fb voorkomen op zo'n ali groepje en daar las ik dat een ander type/merk echt niet lekker liep.
    Ik zou het zelf nooit via ali ofzo kopen, maar dan een ander type schoen kopen die langer meegaat.
    Misschien nike air max? Die zijn best stevig.
     
    GossipGirlxoxo en NiekeKris vinden dit leuk.
  3. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.429
    4.857
    113
    Vrouw
    Mijn man heeft een paar echte en een paar namaak. Qua uiterlijk valt het reuze mee, alleen zit de namaak echt een stuk minder lekker zegt hij. Wij hebben de namaak vorige week cadeau gedaan aan zijn broertje, en die zag niet dat ze nep waren (wel gezegd hoor :p) hij was helemaal verbaasd.

    Edit; zijn wel de Nike Air Max
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  4. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.051
    2.431
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Ik heb even opgezocht om wat voor schoen het ging. Oef wat vind ik dat soort lelijk :roflmao:
    Maar smaken verschillen en snap dat je zoon een leeftijd heeft waarop merk en soort belangrijk is.

    Volgens mij mogen ze merk spullen nooit precies namaken. Er zal altijd iets anders zijn, al is het echt nauwelijks zichtbaar.
     
    Zonnestralen en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. Kitty89

    Kitty89 Actief lid

    13 aug 2020
    219
    256
    63
    Vrouw
    Sowieso is de douane controle steeds strenger en je pakje gaat er geheid uit gepikt worden. Schoenen worden dan vernietigd en je geld ben je kwijt.

    Buiten dat om zijn de neppers beduidend van mindere kwaliteit dus zullen nog eerder stuk gaan.

    kun je ze niet via outlets kopen?
     
  6. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.429
    4.857
    113
    Vrouw
    Dit is niet waar, of in ieder geval niet altijd. Vorige week kregen we een brief dat ons pakketje (ook schoenen) bij een Postnl punt lag IPV naar huis verstuurd. Moesten iets van €6,- betalen en kregen toen het pakket gewoon mee!
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. suus02

    suus02 Fanatiek lid

    30 jan 2009
    3.216
    751
    113
    home sweet home
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  8. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.804
    14.144
    113
    @GossipGirlxoxo het gebruik van zware metalen is niet onbekend in o.a. verf maar dat vindt je ook terug in kleding.

    Dingen als kleding, make-up of schoenen, maar ook kinderspeelgoed, koop ik om die reden echt niet via Ali. Voor mezelf allicht nog wel eens een shirtje maar dat zijn extreme uitzonderingen. Kleding kan je dan nog wassen, schoenen niet.

    Ik zou echt geen schoenen via Ali kopen. Dan maar een half jaarlijks budget voor schoenen oid, groei daargelaten en een paar schoenen voor t voetballen ofzo apart houden.

    Losgekomen zolen kan je evt opnieuw laten verlijmen bij de schoenmaker.
     
    rijo, bloem82, Saartje33 en 2 anderen vinden dit leuk.
  9. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.429
    4.857
    113
    Vrouw
    Vergat het te zeggen. Mijn man zit veel (kantoorbaan) en loopt weinig daarom trekt hij de neppers aan. Hij zou ze niet nog een keer kopen en zeker niet als hij veel moet lopen trekt hij ze niet aan. Ik zou ze ook niet aanraden voor je zoon qua stevigheid.

    Ik begrijp dat hij die schoenen leuk vind, maar ik zou ze echt niet voor de 4e keer? Opnieuw kopen als ze zo snel kapot zijn. En indd voor voetballen andere schoenen.
     
    Zeebra en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  10. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dank je voor de tip!! Heb de bon volgens mij nog (dat is al een wonder voor mij) dus ga morgen wel even terug.
     
  11. Jo79

    Jo79 VIP lid

    6 mei 2007
    24.591
    3.483
    113
    Ik zou in eerste instantie naar de schoenmaker gaan.
    Op het eerste geval na, want met sneakers van zo’n prijs hoor je gewoon te kunnen voetballen en was ik direct terug gegaan naar de winkel, hoort onder de garantie te vallen als er dan al in een week gaten in komen, was het in de andere twee gevallen een gevalletje pech geweest als de schoenmaker ze niet kon maken. Hij gaat er zelf zo te horen ook wel makkelijk mee om en of wij het geld nou hebben of niet, mijn kinderen leer ik daar nu de waarde al van. Gaat iets kapot door onzorgvuldig gedrag, dan is dat hun probleem.
    I.v.m. je eigen post over verslaafd zijn aan winkelen, ik krijg de indruk dat je zoon ook niet half beseft hoe verslaafd hij eigenlijk is en hoeveel waarde hij aan dure merkdingen hecht. Natuurlijk zijn pubers willen pubers er graag bijhoren en zijn zulke dingen vaak belangrijk voor ze, maar ik zou er niet geheimzinnig over doen of zijn problemen maar oplossen. Ik zou de keuze geven ‘een paar nep Nikes van Ali met de kans dat ze de douane niet eens over komen of echte, maar na 3 x betaal je ze zelf maar van je zakgeld/geld van je bijbaantje’.
    Ik betaal iets van 3 paar schoenen per jaar voor ze voor dagelijks gebruik, sport/gymschoenen/paardrijlaarzen niet meegerekend. Ik blijf niet bezig.
     
    Golden1213, Septembre, spruitje80 en 11 anderen vinden dit leuk.
  12. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Hij vind air max lelijk helaas. Die draagt man en zoon heeft dezelfde maat dus kan gewoon die pakken maar hij wil ze echt niet.
     
  13. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Dat van de douane klopt niet hoor. Zit te lezen in een ali expres groep en er zijn 100en mensen die dit doen. De kans is er uiteraard maar die kans is niet groot. En als het zo is krijg je van ali je geld terug omdat het niet ontvangen is dus die gok durf ik te nemen.
     
  14. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Man reageerde ook al zo dat schoenen van ali er niet inkomen. En ik dacht slim te zijn 4 paar voor de prijs van 1 dan kunnen we misschien een half jaar verder zonder gezeur van ik heb nieuwe schoenen nodig.
     
  15. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Nee ik koop dat model ook niet meer in Nederland voor die prijs. En dus ook niet via Ali als ik hier lees dat het niet echt lekker zit. Hij heeft pech en zoekt maar wat anders uit.
     
    Mammavantwee en MamaChantal vinden dit leuk.
  16. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Hm. Ik kan natuurlijk niet in jouw portemonnee kijken en bepalen hoe acceptabel het is om idd alweer een nieuw paar te kopen. Ik begrijp dat jouw zoon wat ouder is dan mijn jongens en zelf een behoorlijk sterke voorkeur heeft van wat hij graag draagt :)
    Is het een idee dat hij zelf eventueel iets gaat bijdragen als er zovaak nieuwe schoenen gekocht moeten worden en dan ook specifiek die (van die prijs)?

    Hier heb ik geen ervaring met 'neppers' en heel eerlijk: ik ben sowieso geen fan van Ali. Maar dat is persoonlijk. Wij hebben hier allemaal Nike Air (Max) in huis, maar mijn jongens zijn nog niet op een leeftijd dat ze zelf bepalen welke.

    Meestal koop ik mooie exemplaren in de sale (die zijn dan tussen de 40-50€ en vind ik meer dan zat voor een kinderschoen waar ze zo uit zijn) en een goedkoop sneakertje voor erbij (naar de opvang en school). Denk aan Stan Smiths oid. Die hebben ze soms bij de van Haren voor 25-35 euro. Zie ik nog mooie andere sneakers in de sale, dan koop ik die er gerust bij een maat groter omdat ze er relatief snel uit zijn, maar dan nog heb ik echt wel de max van wat ik eraan uit wil geven.

    In jouw geval zou ik persoonlijk kiezen voor een goedkopere optie (sale?) of hem zelf iets laten bij leggen als hij maar een week de schoenen goed houdt? Lijkt mij wat kort ;) maar ik zou zelf niet voor neppers gaan eerlijk gezegd. :)
     
    Zeebra, Neuzeke, Sado en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  17. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Nou eigenlijk vind ik hem niet onvoorzichtig maar gewoon een kind. Ik koop dure dingen voor hem maar hij moet kunnen spelen en doen. Tegen dochter zeg ik ook nooit je mag niet verven want je hebt een dure jurk aan. Tegen hem dus ook niet je mag niet voetballen of want je hebt dure schoenen. Ik vind dat kinderen daar niet over na horen te denken. En hij heeft absoluut geen koopverslaving haha. Hij heeft wel een eigen smaak en trekt schoenen aan die bij zijn outfit passen en toevallig gaat dit model telkens stuk. Zijn andere schoenen waar hij hetzelfde mee doet niet dus het ligt echt aan de schoen en niet aan het kind.
     
    Sylver vindt dit leuk.
  18. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Oh lord, ze gaan hier allemaal ook ooit op dienleeftijd komen dat we een fortuin kwijt zijn aan kleding en schoenen haha.
    Merk ik soms nu al. O komt in een maat waarbij goede jeans en jassen wat prijziger worden. Merk het gelukkig niet zo omdat ik vaak kleding tussendoor koop en ook echt wel let op sale (dus een goede winterjas voor hen koop in de zomer). Straks heb ik er 3 :o:
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  19. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Hij betaald graag mee hoor daar ligt het niet aan. Hij betaald ze ook helemaal als ik zeg dat ik niets betaal en zonder mopperen. Ik vind het alleen zo zonde vandaar dat ik dacht aan de neppers van ali kan hij 4 paar kopen voor het geld van 1 paar. Maar dat word hem niet. En hij is nog kind maar helaas met maat 43 dus kindermaten met kinderprijzen zitten er niet meer in haha. Ik zou eens met hem bij Nike in batavia stad kunnen kijken maar dan nog denk ik dat ze zo weer stuk zijn als hij dit model weer kiest. Al zijn jordans zijn nog heel en daar doet hij hetzelfde mee. Dus het zijn echt de schoenen. Ga morgen even terug naar de winkel kijken of ik daar wat mee bereik
     
    Nina Sanders vindt dit leuk.
  20. Loveischocola

    Loveischocola VIP lid

    11 jan 2019
    11.930
    12.405
    113
    Vrouw
    @GossipGirlxoxo Is het dan niet iets om leuke schoenen er bij te halen voor als hij gaat voetballen? Dat hij dan die aantrekt? Bij mij komen ook relatief snel gaatjes in de stof maar ik heb jubeltenen :o:
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina