Ervaring oxytocine neusspray voor opwekken toeschietreflex?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Maxellera, 19 aug 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maxellera

    Maxellera Fanatiek lid

    14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Dag dames,

    Deze week ga ik voor het eerst weer aan het werk na mijn zwangerschapsverlof .. Ik wil heel graag door blijven gaan met volledig borstvoeding geven en dus op het werk kolven. Nu gaat kolven thuis al niet super goed (toeschietreflex komt traag op gang en er komt niet heel veel uit, soms wel een hele portie maar meestal minder).
    Ik ben bang dat het op werk (toch minder ontspannen dan thuis) nog minder zal zijn.. Online heb ik gelezen over oxytocine neusspray, dit zou de toeschietreflex opwekken en daardoor ook wat meer produceren tijdens het kolven.

    Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe beviel het? Kon je op een gegeven moment ook goed kolven zonder de neusspray? Ik vind het wel interessant klinken maar ik hoop niet dat er nadelen aan zitten of dat ik het dan permanent moet blijven gebruiken..

    Bedankt alvast! Ik ben benieuwd!
     
  2. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Ja, ik vond het top. Ik heb het de gehele borstvoedingsperiode gebruikt, bij het kolven. Maar het was voor mij de enige manier om voldoende melk te hebben. En dat scheelde zo veel stress.
    Ik merkte er verder niets van, geen bijwerkingen ofzo.
     
  3. Maxellera

    Maxellera Fanatiek lid

    14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Ah super fijn! Ik heb een recept aangevraagd :).
    Merkte je niet dat doordat je meer melk kon kolven dat je dan te veel productie had tijdens het normale voeden? Hoe lang heb je uiteindelijk borstvoeding gegeven?
     
  4. Nora001

    Nora001 Bekend lid

    22 jan 2019
    507
    303
    63
    Vrouw
    Nee, het live voeden ging gewoon normaal.
    Want tijdens live voeden had ik altijd een prima toeschietreflex, het ging alleen bij het kolven niet lekker. Terwijl ik wel voelde dat er voeding in zat.
    Ik heb uiteindelijk 6maanden gegeven, toen was ik het kolven helemaal beu.
     
  5. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Ik heb bij alledrie de spray gebruikt.
    Voornamelijk bij het kolven.
    De opbrengst was zoveel hoger!
    Mijn huisarts was behoorlijk pro-borstvoeding, was geen probleem om een recept te krijgen.

    Ik heb me er op een gegeven moment wel bij neergelegd dat het soms niet lukte om voldoende te kolven. De kindjes haalden het wel uit de borst want ze groeiden als kool.
    Wat ik kolvend tekort kwam, vulde ik af en toe aan met kunstvoeding.
     
  6. Maxellera

    Maxellera Fanatiek lid

    14 mei 2012
    2.092
    82
    48
    NL
    Ik heb hem binnen en vandaag gebruikt! Met kolven kreeg ik als ik gelukt had 100ml eruit, nu wel 150/160, nog altijd niet gigantisch veel maar wel een stuk beter! Ik vind het wel een beetje gek 'smaken' maar ben blij dat ik dit in ieder geval kan gebruiken bij het kolven op het werk :).
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  7. Typicalme

    Typicalme Fanatiek lid

    11 dec 2014
    1.158
    442
    83
    Vrouw
    Ik heb hem bij mijn oudste ook gebruikt, werkte super! Vaak hoefde ik hem niet eens meer te gebruiken, de gedachten dat ik het flesje had zorgde er al voor dat ik mij ontspande en een toeschietreflex kreeg :roflmao:

    Nu heb ik het nog niet nodig gehad, ook wel weer fijn.
     
    Maxellera vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina