Ervaring punctie zonder infuus

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door JoG, 23 jan 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. JoG

    JoG Actief lid

    16 okt 2016
    127
    31
    28
    NULL
    NULL
    Wie heeft er ervaring met de punctie zonder verdoving via infuus

    Volgende week heb ik mijn eerste punctie in umcg
    Ze vertelden dat je een infuus kan krijgen met een soort morfine maar lees veel veel verhalen dat je je daar wat raar van gaat voelen alsof je dronken bent

    Ik hou totaal niet van dat gevoel en liever alles goed mee maken

    Wie heeft de punctie gedaan zondat dit middel en alleen met paracetemol en bijvoorbeeld naproxen
     
  2. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Ik heb de eerste punctie zonder enige vorm van pijnstillers gedaan. Het was afschuwelijk. Zo erg dat de 2de punctie onder narcose is gedaan.
     
    MariaC vindt dit leuk.
  3. Palmpje

    Palmpje VIP lid

    8 jul 2017
    8.522
    6.528
    113
    Vrouw
    Die infuus waar ze je over hebben verteld, die heb ik ook gehad. Ik was er ontzettend bang voor en was bang dat ik helemaal van de kaart zou zijn. Zag er dus ook als een berg tegenop! Uiteindelijk is het me 100% meegevallen (het was juist een fijn gevoel) voelde me enorm relaxt en ik heb zo goed als geen pijn ervaren.

    Sorry, niet het antwoord op je vraag, maar wilde je toch heel even mijn ervaring delen.
     
  4. rijo

    rijo VIP lid

    5 mrt 2014
    5.127
    1.926
    113
    Ik vond het zelfs met infuus verschrikkelijk :(
     
  5. Tess27

    Tess27 Fanatiek lid

    31 jul 2013
    3.477
    1.140
    113
    Almere
    Ik had vrijdag een infuus en 6x ervoor prik in mijn bik, ik zweer bij het infuus.

    Was ook vreselijk bang (om de controle te verliezen) maar wat heb ik me prettig gevoeld! Was de beste punctie ooit! Ik voelde alleen beide kanten de 1e prik zeg maar en daarna echt amper, morfine infuus werkt ook meteen en toen ik op stond al amper geen last meer van. Had t eerder moeten weten Haha .

    Succes
     
    Lief vindt dit leuk.
  6. Colinn

    Colinn VIP lid

    8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Het is net alsof je even heel duizelig wordt. Dat trekt snel weer weg hoor. Ik liep na de punctie gewoon zelf weer terug naar m'n kamer. Met infuus vond ik het al niet heel prettig dus zonder zou ik al helemaal niet doen (en ook niet aanraden aan anderen!).
     
  7. Jolandadjk

    Jolandadjk Fanatiek lid

    22 jun 2014
    1.679
    182
    63
    Ik heb de 3 puncties in Nederland gehad met een zetpil paracetamol en een zetpil diclofenac van te voren. Verder alleen plaatselijke verdoving. Ik heb alledrie die puncties weinig tot niks gevoeld. Maar had ook weinig follikels en mijn eierstokken lagen er goed voor. In Gent wel infuus met morfine gehad. Ik heb me heel kort duizelig gevoeld wanneer het net toegediend werd, maar dit verdween al snel en daarna ben ik goed bij geweest. Infuus met morfine is echt anders dan een roesje, waar je minder of niet meer echt bij bent...
     
  8. rijswijkse

    rijswijkse Fanatiek lid

    26 nov 2008
    2.012
    191
    63
    Ik vond het heerlijk :D
    Had er veel die aangeprikt moesten worden en ze vroeg bij de 2de eierstok wil je nog extra morfine kon alleen maar ja knikken :roflmao:14stuks
    Ik was vreselijk bang voor de punctie maar vond het goed te doen, terwijl ik van andere dames op het forum hoorde dat het vreselijk was met andere medicatie.
    Alleen erna wel na pijn gehad zeker paar dagen.
     
    MariaC vindt dit leuk.
  9. Loolaa

    Loolaa Fanatiek lid

    6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Ik heb twee keer een punctie ondergaan. En beide keer geen infuus gedaan. Wel had ik paracetamol en diclofenac. Ik heb me heel erg op mijn adem gefocust. Waardoor het heel erg mee viel. Ik doe ook veel aan yoga en mindfulness. Dus ik weet hoe ik met mijn adem om moet gaan.

    Als je weet hoe je je goed kunt ontspannen en hoe je goed met je adem kunt omgaan is het de moeite waard om zonder infuus te doen. Maar als je weet dat je heel gespannen bent zonder infuus dan is het juist de moeite waard om wel het infuus te doen. Hoe gespannener jij bent, hoe lastiger het wordt met de punctie.

    Succes met de keuze. Ben wel benieuwd wat je gaat doen. Laat je het nog weten?
     
  10. suikerklontje

    suikerklontje Fanatiek lid

    23 nov 2015
    1.116
    522
    113
    Ik heb de punctie zonder verdoving gehad.
    Paracetamol en Naproxen in genomen. Ik vond het echt meevallen. Alleen echter waren het er bij mij zoveel (44 totaal)dat ik halverwege een injectie heb gehad.
    Ik heb eerder een punctie gehad bij iui behandeling, waren er 9, toen viel het mij echt reuze mee. Zeker na alle berichten op het internet was ik er wel bang voor, maar echt viel me reuze mee

    Succes
     
  11. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.452
    15.009
    113
    Nabij Utrecht
    Hier ook alle puncties (4x) zonder infuus gedaan.
    Enkel een zetpil een uur voor de punctie en natuurlijk de inwendige verdoving vd baarmoedermond.

    Ik had altijd heel veel pijn van de puncties (heb/had een zeer gevoelige baarmoeder) en het voelde bij elke aanprikking alsof ze van binnen aan het stompen waren met gebalde vuist, maar hield me altijd voor dat bevallen nog wel eens meer pijn kon gaan doen :D dus heb ik de pijn altijd maar geaccepteerd ;)
     
  12. Fennec

    Fennec Fanatiek lid

    30 dec 2016
    2.480
    2.972
    113
    ICT-er bij overheid
    Ik heb het zonder verdoving gehad, omdat ze het infuus er niet in kregen bij mij. Ik heb het hele ziekenhuis bij elkaar gegild. Wat een hel was dat zeg.
     
  13. Marissie82

    Marissie82 Bekend lid

    24 jul 2016
    960
    362
    63
    Vrouw
    Hier beide puncties rapifen via het infuus gehad! Super fijn, dat nam echt de scherpe pijn weg!
     
  14. JoG

    JoG Actief lid

    16 okt 2016
    127
    31
    28
    NULL
    NULL
    Dankjewel allemaal voor de reacties!
    De punctie gaat niet door heb over de 25 follikels waarvan er maar 3 groot genoeg waren, heb er zelf voor gekozen om de punctie daarom niet te doen
     
  15. Kimm17

    Kimm17 Fanatiek lid

    10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Ik kreeg alleen paracetamol en naproxen en het was goed te doen. Hebben 20 follikels aangeprikt maar de pijn viel reuze mee
     
  16. Kimm17

    Kimm17 Fanatiek lid

    10 feb 2016
    2.513
    1.989
    113
    Ah dat is idd veel, dappere keuze. Hopelijk volgende keer beter!!
     

Deel Deze Pagina