Ervaring skoda octavia ruimte achterbank?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bubblez, 13 jan 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief

    Dag!

    Wij gaan waarschijnlijk een skoda octavia kopen, maar ik wil eerst even weten hoe het zit qua ruimte op de achterbank.

    Wij hebben 2 kinderen die daar voorwaarts zitten, en ik wil wel dat ze genoeg ruimte hebben. En ik vroeg mij af of mensen daar ervwring mee hebben?

    Het gaat om de station versie van octavia.

    Danku!
     
  2. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.616
    25.680
    113
    Vrouw
    Volgens mijn man (al maanden diepgaand onderzoek aan het doen voor de aanschaf van misschien wel deze :roflmao::roflmao:) heeft de Octavia een van de grootste beegruimtes op de achterbank binnen zijn klasse.
     
  3. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Haha hier gaat t al net zo. Willen al een tijdje een nieuwe auto maar kunnen slecht kiezen.

    Maar ok. das al positief dus!
     
  4. Jinxx

    Jinxx Fanatiek lid

    12 jan 2014
    1.932
    915
    113
    Wij hebben een Skoda Octavia station van 2 jaar oud. En ik kan je zeggen dat hij een enorm ruime achterbank heeft. Zelfs als je met 3 volwassenen achterin zit heb je zeeen (de puntjes op de ‘e’ werken ff niet :rolleyes:) van ruimte.

    Wij zijn afgelopen zomer met 2 kids met de auto naar Italië gereden en de kids konden heerlijk comfortabel zitten met allerlei speelgoed etc. tussen hen in ;)
     
  5. Koektrommel

    Koektrommel Fanatiek lid

    15 feb 2017
    1.511
    1.100
    113
    Vrouw
    Wij hadden afgelopen jaar een octavia te leen toen onze auto bij de garage stond. Wat een heerlijk ding! Het is dat wij een 7zitter moeten hebben maar anders wist ik het wel. Qua ruimte ook top!
     
  6. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.616
    25.680
    113
    Vrouw
    Goed te horen dit.
    Hoe zit het met de bagageruimte van de station?
     
  7. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Dat was dan mn volgende vraag ja haha
     
  8. lievemandie

    lievemandie Fanatiek lid

    31 mrt 2015
    1.328
    507
    113
    Vrouw
    Roermond
    geen ervaring met de octavia. Maar we hebben de superb. Heel veel ruimte achterin (achterbank + bagage). :D skoda zijn mooie autos
     
  9. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.925
    461
    83
    Wij ook mijn man is 2 meter en dan is er weinig ruimte achter hem. Daarom de supurb genomen
     
  10. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.449
    3.779
    113
    Wij hebben een scoda fabia uit 2007 en eerlijk? Het is dat we geen andere auto kunnen kopen op het moment maar als deze ooit weggaat ga ik hem zeker niet missen.
    Zo'n zitverhoger voor mijn zoon past er niet fatsoenlijk in achter en met 2 volwassenen zit het vol.
     
  11. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.352
    774
    113
    Vrouw
    Scoda fabia is ook een "nep" station dat is niet te vergelijken met de scoda octavia.
    Wij hebben 3 jaar een scoda octavia gehad super ruime koffer en achterbank. Hele fijne auto!
     
  12. Jinxx

    Jinxx Fanatiek lid

    12 jan 2014
    1.932
    915
    113
    Klopt... Maar een Fabia is echt een stuk kleiner dan een Octavia. Kun je qua ruimte niet met elkaar vergelijken.

    Qua kofferbak heeft een Octavia ook ruimte zat. Wij konden onze spullen er makkelijk in kwijt toen we op vakantie gingen.
     
  13. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.939
    1.037
    113
    Vrouw
    Wij hebben jaren een Octavia gereden. Ook met drie kinderen.
    Op de achterbank paste een maxicosi Pebble, een Tobi en een Rodi.
    Dus groep 0, 1 en 2 naast elkaar.
    Hele fijne auto!
     
  14. smax

    smax Fanatiek lid

    15 feb 2018
    1.939
    1.037
    113
    Vrouw
    Enorme bagageruimte. Volgens mij de meeste van alle stationwagens heb ik weleens gehoord
     
  15. Featherr

    Featherr Fanatiek lid

    20 jun 2016
    3.109
    2.533
    113
    Vrouw
    Brabant
    Wij hebben die nu als voorloopauto. Onwijs veel ruimte voor je benen achterin!
    Hiervoor hadden we een Opel waarbij onze pleegdochter met haar voeten tegen de voorstoel aan kwam. Nu heeft ze veel meer ruimte en gaat het nog een paar jaar niet halen :roflmao:

    Het is dat we hierna een nog grotere 7 zits krijgen (kodiaq) anders was het een blijver.
     
  16. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.616
    25.680
    113
    Vrouw
    Dat probleem hebben wij ook idd. Heeft jouw man ook genoeg hoofdruimte? Die van mij zit bij veel modellen met zijn hoofd tegen het dak geklemd.
     
  17. nutts

    nutts Fanatiek lid

    13 apr 2014
    1.925
    461
    83
    Dat had heeft hij wel zowel in de octavia als superb
     
    Mamafiets vindt dit leuk.
  18. Bubblez

    Bubblez Niet meer actief


    Dat is ook een heel ander type auto en vooral qua grootte. Dus geen vergelijking.

    Maar wel bedankt. Doen we die niet haha
     
  19. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.560
    3.949
    113
    Mijn man is ook lang ca 1.95m, en daardoor is in veel stationwagon type auto’s achter zijn stoel weinig beenruimte. Als je man dus lang is zou ik kijken naar een hoger type auto, waarbij je rechter op zit. Een MPV of SUV type.
     
  20. Amaranthas

    Amaranthas Fanatiek lid

    29 nov 2013
    3.449
    3.779
    113
    Ja ik zie ook nu pas dat ik dus niet goed las en je het over de octavia had. Ik las alleen skoda and toen hield het op :oops:
     
    Bubblez vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina