Ervaring Totsbots easyfit

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door MMW, 29 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMW

    MMW Fanatiek lid

    29 dec 2013
    1.182
    425
    83
    Na tijden gebruik te hebben gemaakt van Little Lamb luiers met overbroekje heb ik onlangs een pakket Totsbots aangeschaft. Het type all-in-One luier die verstelbaar is (4-18 kg).

    Hartstikke leuke luiers om te zien, maar als mijn dochter ze draagt lekken ze helaas bij de beentjes. Ik doe er nu dus maar steeds een overbroekje overheen, maar dat is toch helemaal niet de bedoeling van deze luiers? In de luiers doe ik nog een extra fleece booster met daarop een inlegvel, maar ook dit helpt niet tegen het lekken...

    Zijn er hier meer die deze ervaring hebben met de all-in-one luiers en heeft iemand de gouden tip die dit kan voorkomen of weg er mee en weer terug naar de andere varianten?
     
  2. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Nieuw of tweedehands pakket?

    Heb je een foto?
    Zie bijlage hulpje voor checken luier.

    Er is ook een fijne facebook groep wasbare luiers :)

    AIO’s zijn de meest lekgevoelig luiers.
    Fleece neemt niks op. Is puur voor droge billen en eventueel poep opvangen.
    Ik raad een bamboe booster aan. Eventueel nog spuugdoekje in het midden.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Tuttebelleke vindt dit leuk.
  3. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Bij mijn kinderen zaten tots bots nooit goed. Altijd lekkage.
    Ik had altijd bumgenius aio.

    Fleece is idd voor het droge billen gevoel maar niet als absorptie
     
  4. MMW

    MMW Fanatiek lid

    29 dec 2013
    1.182
    425
    83
    Tweedehands pakket, dus vaak genoeg gewassen voor absorptie in ieder geval. Dat van de fleece inleggers wist ik niet! Bedankt voor de tip. Ik heb ook een bamboo booster, maar die gaat het lekken ook niet tegen.
    Vrees dat het dan toch de pasvorm is...
     
  5. MMW

    MMW Fanatiek lid

    29 dec 2013
    1.182
    425
    83
    Dat van de fleece inleggers wist ik dus niet, bedankt voor de info! Ik denk dat ook hier de pasvorm gewoon niet goed is...
     
    Zwierezwaai vindt dit leuk.
  6. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ik had die luiers ook. Na een paar keer gebruiken hebben ze 2 jaar in de kast gelegen en recent verkocht. Zegt genoeg denk ik ;)
     
  7. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Maak anders even een foto en zet die hier of in pb. Ik wil wel even meekijken :)
     
  8. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Mijn oudste redde het prima met totsbots easyfits, ik was echt dolblij - met 2,5 had ze die overdag nog aan en dat ging met een booster gewoon goed. ‘s Nachts altijd bamboozles.
    En toen kwam de tweede, vol goede moed ook in de easyfits! Maar vanaf dag 1 lekte ze er langs. Ok, misschien was ze nog te klein? Dus na een tijdje weer geprobeerd toen ze wat gegroeid was... weer telkens nat. En dan bleef zo, ik had een mooie voorraad easyfits en bleef proberen, maar echt gewoon geen succes bij mijn jongste. Zij heeft uiteindelijk vooral de little lamb bamboe-luiers gedragen met een totsbots-overbroekje (zonder van die fleece-ige randjes bij de benen).
     
  9. Tuttebelleke

    Tuttebelleke Fanatiek lid

    19 mei 2017
    3.487
    3.856
    113
    Vrouw
    @aicirtap goede foto is dat :)

    Hier geen ervaring met de Easyfit Star, wel met het model dat daarvoor kwam (Binky), maar dat was hier ook geen succes. De Binky staat er ook om bekend dat hij snel lekt in de liezen. Je ziet verschil tussen die twee versies aan het stiksel in de liezen; gestikt is Binky, aangerimpeld is Star.
    Als je toch graag een aio/sio wil, kan ik de Grovia O.N.E. en Petit Lulu sio aanraden, ook voor grote plassers :thumup:
     
    aicirtap vindt dit leuk.
  10. Merell90

    Merell90 Bekend lid

    30 jul 2015
    995
    227
    43
    Vrouw
    Hier fan van Milovia overbroekjes met inleggers. Over Totsbots lees ik op de fb pagina vaak slechte ervaringen... Milovia vaak alleen maar lovende.

    Heb ook Happy Flute overbroekjes met alleen een bamboe booster en inlegvel erin geprobeerd vorige week bij m'n 17 maanden. Dat hield ook 3 uur. Prefolds van Blumchen zijn ook fijn, de bamboe katoenen
     
  11. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    Of de close pop in. Al ging deze bij mijn dochter met 13 kilo te strak zitten.
     
  12. aicirtap

    aicirtap VIP lid

    25 mei 2014
    9.110
    3.377
    113
    Vrouw
    En een tip. Doe een luierconsult en neem een huurpakket.
     
  13. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Ja milovia bevalt mij nu bij de jongste ook goed! Dat was er nog niet bij de oudste 2.

    Ik heb nu van alles wat. HU-Da bamboe luiers en hennep luiers (maar ik kom niet op het merk) met overbroekjes van milovia, bumgenius Flip, en Bamboolik. Die laatste zijn niet de mooiste maar ook echt heel fijn. Ik gebruik geen aio bij de jongste.
     
  14. MMW

    MMW Fanatiek lid

    29 dec 2013
    1.182
    425
    83
    Bedankt iedereen voor de antwoorden! Ik hou het gewoon bij mijn Little Lamb luiers dan, want die bevallen prima. Als ik alles zo doorlees lijkt het erop dat Totsbots geen goede pasvorm hebben bij mijn kinderen, dus wie weet kan ik er iemand anders nog blij mee maken.
     
    Zwierezwaai vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina