Ervaring vakantie Curaçao in oktober?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Magnolia29, 26 feb 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Magnolia29

    Magnolia29 VIP lid

    30 nov 2015
    11.388
    23.005
    113
    Vrouw
    Hoi!

    Ik wil volgend jaar graag een verre reis maken met ons gezin. We zitten vanwege mijn werk vast aan de schoolvakanties (helaas).
    Nu wil ik heel graag naar Curaçao, de herfstvakantie zou dan bijvoorbeeld kunnen. Is er iemand al eens rond oktober in Curaçao geweest? Heb je toen last gehad van het 'regenseizoen'? Nog andere tips voor ons?

    Thanks! :D
     
  2. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.012
    3.478
    113
    Vrouw
    Mijn ervaring met regenseizoen op de Antillen is dat het een uurtje hoost en daarna weer zon. Hele dagen regen komt volgens mij nauwelijks voor.
    Maar is de kerstvakantie ook een optie? Dan heb je ook wat langer de tijd.
     
    Huismuisie en Magnolia29 vinden dit leuk.
  3. Driessen21

    Driessen21 Bekend lid

    13 jan 2012
    916
    213
    43
    Vrouw
    Ik ben afgelopen november geweest en toen was het ook regenseizoen. Het heeft een aantal keren overdag geregend, maar viel mij erg mee, voornamelijk kort en heftig. In de nacht wel wat regen gehad, maar daar heb je geen laat van . Wel waaide het een paar dagen amper, dus was het relatief warmer qua gevoel dan normaal. Vooral toen we Willemstad aan het ontdekken waren en hele stukken hebben gelopen. Warm, benauwd en zweten . Als je puur gaat om te relaxen en af en toe iets doen zou ik zeker zeggen, DOEN!!
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  4. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.560
    3.949
    113
    Als je een ruime week gaat is het een super bestemming. Wij zijn er in het voorjaar geweest. Dus geen ervaring met het regen seizoen. Maar we waren er wel maar 8 dagen ofzo. Het gene wat tegen viel voor ons was de jetleg van de kinderen. Die waren echt om 3 uur snachts al wakker de eerste 3 dagen, daarna werd het ca. 5 uur sochtends. Dus we konden lekker vroeg al op alle strandjes genieten van de rust. We hadden altijd een goed plekje in de schaduw of een fijn strandbed. Wij hebben overigens een particulier huis gehuurd, richting de west kant van het eiland. En een auto, waarmee we alle mooie stranden hebben bezocht.
    Vergeet niet een klein snorkelbrilletje voor je oudste! Die van ons vond het prachtig om onder water de vissen en schildpadden te zien!
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  5. liefkleintje

    liefkleintje VIP lid

    16 jun 2011
    5.612
    1.071
    113
    Vrouw
    Wij zijn er in november geweest en hebben veel regen gehad. De laatste 1,5 dag non-stop. Straten stond blank. Wij stonden tot onze enkels in het water.

    Ik hoor altijd dat de regenbuien in het regenseizoen kort en hevig zijn, maar ik heb al 2x pech gehad. Zowel op Curaçao als op de Dominicaanse republiek veel regen gehad in het regenseizoen. Ik doe het dus niet meer ;)
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.
  6. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Kerstvakantie op curaçao is wel echt rete duur..
     
  7. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.012
    3.478
    113
    Vrouw
    Dat klopt :)
     
  8. Wensje88

    Wensje88 Fanatiek lid

    29 jan 2014
    1.229
    23
    38
    Ik ben inmiddels al 5x op curacao geweest. 1 keer in oktober we hebben toen 1 bui gehad in de avond en een aantal keer dat het snachts regende..

    Verder ben ik in nov, dec, maart en mei geweest... in nov de 'meeste' regen gehad maar dit was 3x max een half uurtje ofzo..

    Héérlijke plek voor een relax vakantie! Ik vind de jetlag met jonge kindjes wel heftig vandaar dat wij met de kids minstens 14 dagen gaan maar ik moet zeggen waren ze de laatste keer eigenlijk na 2 nachten al in het 'thuis' ritme
     
    Magnolia29 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina