Geen plek creche

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Kapedi, Jun 17, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,483
    94
    48
    Hoi allemaal,

Ik wil even iets met jullie delen en misschien heb jullie nog wel wat tips. Ik heb mijn ongeboren baby begin december 2009, toen ik 4 weken zwanger was al bij 14 creches in ingeschreven voor de dinsdag en de woensdag. Afgelopen week alle 14 gebeld en gevraagd hoe het stond met de wachtlijsten. In mijn stad is kinderopvang een groot probleem. Nu blijkt er dit jaar op geen enkele creche plek te zijn voor mijn baby. Op sommige creches zijn er zelf 80 babies voor die van mij die op plek wachten.
    Zijn er moeders to be die dit zelfde probleem hebben. Wisselen van werkdagen is geen optie en bij nog meer creches inschrijven ook niet. Ben ingeschreven in een straal van 7 km.

Tips zijn zeer welkom.

Liefs

2. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Voor de zekerheid op zoek naar een gastouder.
    Balen zeg. Hier is het gelukkig geen probleem, maar kan me indenken dat je lastig zit.

En misschien even de gemeente bellen of er nog nieuwe creches zijn die gaan openen?

3. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

May 24, 2010
    956
    0
    0
    huismama
    ja ik zat ook te denken aan een gastouder.
    Die heb je vaak wel redelijk snel, en je kunt ervoor kiezen of je je kindje daar bij de gastouder brengt, of dat je haar laat oppassen in je eigen huis, en ook lekker de eigen omgeving van je kindje.

Succes

4. Kapedi

Kapedi Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,483
    94
    48
    Heb idd gelezen over gastouders, maarhoe vind ik er een. Er zijn in mijn stad wel 10 verschillende bureau`s die bemiddelen, lijken wel uitzendbureau`s. Zou niet weten welke de beste is of als beste staat aangeschreven, misschien idd een telefoontje naar de gemeente.

5. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

Aug 12, 2006
    3,199
    1
    38
    Heb met het zelfde probleem gezeten en toen een goede gastouder gevonden. Wel op de wachtlijst blijven staan en nu is er per 1 juli ruimte op de woensdag en vrijdag (en staat ze op de interne wachtlijst voor de dinsdag).

Zelf zijn we erg blij met hoe het gegaan is, dus tot nu kleinschalig bij de gastouder (meer persoonlijke aandacht) en nu ze wat ouder is met veel meer leeftijdsgenootjes wildebrassen in het KDV.

Als ik joiu was zou ik max 3 GOB's uitzoeken die jou het meest aanspreken en die eens bellen. De rest volgt dan vanzelf.

Succes!

6. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,168
    2,283
    113
    Hier zit maar 1 kdv in het dorp, dus ik had geen keuze. Kind ingeschreven toen ik 12 weken zwanger was, voor precies 1 jaar later. En toen was er dus ook geen plek, hoorde ik toen ik na de bevalling belde om de naam door te geven en over de startdatum te overleggen. Mijn moeder kon gelukkig een dag extra oppassen.
    Maar uiteindelijk was dat allemaal niet nodig, want uiteindelijk kon ik toch wel terecht. Eerst zou er een nieuwe groep komen en tenslotte kreeg ik 2 dagen daarvoor nog te horen dat hij alsnog in onze voorkeursgroep kon komen. Het viel dus erg mee, hopelijk is het bij jou ook zo.

Maar anders toch maar inschrijven voor gastouderopvang, zodat je meer kans hebt om een plekje te vinden. Of ouderschapsverlof aanvragen, is dat nog een optie? Het is toch wat, dat we zo moeten leuren met onze kinderen om asjeblieft dank je wel te kunnen werken...

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Pffff, breek me de bek niet open over dit onderwerp :x. Ik heb me ingeschreven zodra ik wist dat ik zwanger was. Nog speciaal nagevraagd hoe lang de wachtlijst ongeveer was. Er werd mij meegedeeld dat de wachtlijst circa een jaar bedroeg. Nou prima, als het 1 of 2 maandjes langer zou duren is dat nog wel te overbruggen. Afijn, in maart werd ik gebeld dat er in ieder geval t/m eind augustus geen plek was en dat ik in juni meer zou horen. Ze kon me niet zeggen wanneer er zo'n beetje wel plek zou zijn. Nu ben ik 2 weken geleden gebeld dat er t/m december geen plek is :$. Ik heb geen ouders die kunnen oppassen, mijn ouders werken nog gewoon en mijn s.o. willen we niet als vaste oppas. Een gastouder vind ik ook helemaal niks. Gelukkig heb ik een nicht die thuisblijfmoeder is en eventueel wel tijdelijk zou willen oppassen. En anders kan ik het nog proberen bij een dame die ook op het zoontje van mijn nichtje (3 dgn ouder dan Ayla) gaat passen. Ook een gastouder natuurlijk, maar mijn nichtje kent haar heel goed, dus daar durf ik Ayla wel heen te brengen. Wat extra klote is, is dat ik per 1 juli geen werk heb en per 19 juli (als mijn bevallingsverlof is afgelopen) in de ww kom. Ik ben dan natuurlijk verplicht om te solliciteren en uiteindelijk een baan te accepteren. Maar ja, als ik geen opvang heb...maar goed, daar heeft het UWV natuurlijk ook geen boodschap aan.

Hm, eigenlijk heb ik dus geen waardevolle tips om met je te delen, maar ik wilde even mijn frustratie kwijt.

8. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Gastouder vinden kan door zelf zoeken via google (ik ben ook gastouder en de meeste gezinnen vinden mij zo). Vaak heeft de gastouder een goed en goedkoper gastouderbureau.

Qua naamsbekendheid kom je al snel uit bij de grootste landelijke bureau`s maar vaak zijn die knetterduur en doen weinig voor je. want als je eenmaal een gastouder hebt gevonden hoeven ze niet heel veel meer te doen dan de betalingen te verzorgen normaal gesproken.

Ik werk ook samen met een klein gastouderbureau die de gezinnen ook echt kennen en waar je heel snel antwoord krijgt op je vragen. Ik werk ook met een groot landelijk gastouderbureau (had het gezin al) en die zijn toch minder persoonlijk en vragen beantwoorden duurt veel langer.

9. Jucade

Jucade VIP lid

Jul 20, 2006
    18,229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    En zijn andere dagen werken dan geen optie? ( bijvoorbeeld op ons kdv zijn de woensdag en vrijdag de minst drukke dagen).

10. Rosado

Rosado Niet meer actief

TS geeft in haar eerste post al aan dat wisselen van werkdagen geen optie is...

Share This Page