Ervaring zaaddonor?

Discussie in 'Alleenstaande moeders' gestart door thewiz, 7 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. thewiz

    thewiz Actief lid

    27 jun 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Hallo,

    Ik weet niet of ik hier goed zit. Maar zet het hier toch maar neer. ;)

    Ik ben een alleenstaande vrouw van 30 die nog graag een kindje zou willen. Ik heb al een dochtertje van 3 jaar uit een vorige relatie. Op het moment hoef ik geen relatie weer. Ik ben aardig gelukkig. Maar het verlangen naar een 2de kindje zit al een hele poos in mij. Zijn er hier alleenstaande dames die zwanger zijn geworden via een zaaddonor met Zelf inseminatie? En wat waren jullie ervaringen hiermee?

    Groetjes!
     
  2. kleinvisje

    kleinvisje Niet meer actief

    Hoi wizz

    ik ben ook via een zaaddonor zwanger en zo ook foxymama (beiden een andere)
    zelf ben ik rond 8 wkn zwangerschap erachter gekomen dat zaaddonor die ik heb helaas allemaal leugens verkondigde. Deze man heeft ook in AD gestaan en bij undercover nl.

    het kan dus wel, maar je moet heeeeel voorzichtig zijn
    het betreft hier een donor met asperger en dus allerlei leugens.

    als je meer wilt weten kun je me een pb sturen. Zomaar zijn volledige naam op i-net zetten hier op zp kunnen ze hier problemen mee krijgen met de donor zelf namelijk (is namelijk nogal weg van rechtszaken en dreigen enz.)
     
  3. Wijffie75

    Wijffie75 VIP lid

    26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik speel zelf ook al een hele tijd met dit idee, maar ben nog niet zover dat ik de stap ook daadwerkelijk durf te zetten. Ik ben nu 36 en heb een dochter van 4. Ik ben ervan overtuigd dat ik t best zal redden met 2 kinderen, maar stuit voor mezelf nog op wat bezwaren waardoor ik de knoop voorlopig nog niet doorhak.

    @kleinvisje het begint al aardig op te schieten voor jou he, gaat alles goed?
     
  4. kleinvisje

    kleinvisje Niet meer actief

    ja gaat idd al opschieten nu wijffie. Wat zijn jouw twijfels?

    hier gaat overigens alles goed hoor. 32 weken morgen en goede zwangerschap wel !!

    heb ook via ZI gedaan hoor overigens en met ovulatietesten. Als je met een donor sex zou hebben is het geen donor maar verwekker en heeft hij rechten en plichten. Wel iets om te weten dus !!
    Ook heel goed om bij stil te staan
    - gezondheidspapieren
    - soa vrij aantoonbaar
    - erfelijke aandoeningen (al kunnen ze er over liegen helaas)
    - donorovereenkomst / contract (op internet zijn voorbeelden te vinden)
    - vraag om id / paspoort etc
    - meerdere donorkinderen

    en zo zijn er nog meer zaken.

    een andere optie is via kliniek. Echter daar zijn gesprekken, kosten en wachtlijsten aan verbonden.
     
  5. one of kind

    one of kind VIP lid

    14 feb 2006
    22.139
    276
    83
    Ik ben dan geen alleenstaande moeder maar mijn zoontje is ook een donorkindje.
    De relatie tussen mijn man en mij is de laatste ook met erge up en downs.
    En heb voor mezelf wel besloten dat hoe dan ook , op welke manier dan ook.
    Ik nog graag een kindje wil van deze donor
     
  6. Wijffie75

    Wijffie75 VIP lid

    26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Enerzijds heel praktisch, ik woon vrij klein en zie mezelf hier niet met 2 kids wonen. Maar de kans op grotere woonruimte is ook vrij klein.

    Anderzijds..mijn dochter heeft een goeie band met haar vader en dat vind ik ook heel fijn voor hun. Een 2e kindje zou dus geen vader hebben en dat lijkt me heel moeilijk. Gaat kindje1 naar dr vader toe, blijft kindje2 thuis omdat er geen vader is. Misschien dat dat in de praktijk helemaal geen rol speelt hoor, maar gevoelsmatig staat dat me gewoon beetje tegen. Als de vader van kindje1 niet in beeld zou zijn (zoals bij jou toch?) is t anders natuurlijk.
     
  7. kleinvisje

    kleinvisje Niet meer actief

    oke snap het
    ja vader van mijn zoontje is nog niet in beeld maar het ziet er ernstig naar uit dat dit 2012 wel gaat gebeuren hetzij via mediation of via rechtszaak die zijn ouders ineens voor hem willen aangaan (heel verhaal) Echter ik probeer dat contact zo rustig en minimaal mogelijk te houden dan als het er idd van komt en zie daar het probleem niet zo in. 2e kindje kan dan juist genieten van even aandacht alleen of misschien af en toe bij opa/ oma. komt vast ook wel goed.
     
  8. mamain2007

    23 jul 2006
    58
    0
    0
    Hallo allemaal,

    Ik ben een alleenstaande mama van een dochter.
    Aan een relatie heb ik geen behoefte meer, maarja een brusje voor mijn meisje is wel heel erg gewenst.;)

    Na lang dubben, en voor en tegens afwegen ben ik op zoek gegaan naar een donor en maandag as staat de eerste donatie gepland.

    Mijn eisprong valt normaal gesproken op maandag of dinsdag, maar vandaag op de een of andere vage manier al de hele dag (ovulatie?) buikpijn.:(
    Misschien dat het ook gewoon van de zenuwen komt, ovulatietest was in ieder geval nog negatief en eggwhite komt nu pas langzaam op gang.
    Ik ga maar duimen dat m'n eisprong idd maandag of dinsdag is en de donatie door kan gaan.

    Voor diegene die met behulp van zelfinseminatie zwanger zijn geworden, bij de hoeveelste ronde was het raak?
    Hoe ging het doneren bij jullie in z'n werk??

    Groetjes
     
  9. Foxymama

    Foxymama Niet meer actief

    Zoals Visje al zei ben ik ook in verwachting van nr 2 dmv een donor die ik heb gevonden via een website.

    Heb tijdens mijn zoektocht ook contact gehad met die donor van visje, maar gelukkig door omstandigheden niet mee in zee gegaan.
    Het duurde voor mij wel een lange tijd voordat ik mij op mijn gemak voelde bij een man. Heb enkele malen met hem afgesproken en alles strikt zakelijk gehouden.
    Ik heb van hem testen ontvangen betreffende soa's en we hebben een donor contract.
    Ik spreek hem af en toe nog, maar hij laat alles van mijn kant komen wat ik wel prettig vind.

    Ik ben met mijn plannen bij de HA geweest en zij heeft me tips gegeven betreffende ovulatie en inseminatie en ook verteld waar ik goed op moest letten.

    Ik was al dik 1 jr vd pil af, dus mijn cyclus kende ik erg goed en op mijn meest vruchtbare dag 1 poging gedaan (met een simpele spuit en potje) en die was meteen raak. Dit alles is bij mij gebeurt, want daar voelde ik me het prettigst.

    Inmiddels sta ik op ontploffen ;)
     
  10. kleinvisje

    kleinvisje Niet meer actief

    ik dus ook via ZI

    1e poging was ik eigenlijk al iets te laat met ZI en dus idd niet zwanger, 2e poging 2dgn achter elkaar gedaan tijdens ovu en toen was het raak (ook potje en spuitje bij mij thuis)

    Mamain spannend hoor. Goede donor kunnen vinden?
     
  11. mamain2007

    23 jul 2006
    58
    0
    0
    @klein visje

    idd erg spannend, ik lijk m'n dochtertje wel op oudjaarsdag, die stuiterde hier in het rond van de spanning voor het vuurwerk..

    Voor mijn gevoel heb ik idd een goeie donor gevonden, al weet je dat natuurlijk nooit zeker.
    De papieren van de spermabank waar hij ook doneert en van de recente soatest zijn in ieder geval voor zover als ik kan beoordelen in orde.
    We hebben een donorcontract waar we het allebei helemaal mee eens zijn en het voelt goed.

    Mss beetje stomme vraag: nadat je de donatie gekregen hebt, ben je toen meteen gaan insemineren, sperma laten rusten of niet?? eerst de donor nog uitgezwaaid?
    Ik zit me dit gewoon af te vragen omdat op de ene site staat dat je het sperma moet laten rusten, en op de andere site staat zo snel mogelijk insemineren..
     
  12. kleinvisje

    kleinvisje Niet meer actief

    persoonlijk heb ik de donor dag gezegd, sperma 10 min laten rusten (liefts op lichaamstemp, dus in je handen, tussen bh etc haha) en heb ik daarna ingebracht (rustig) en daarna ongeveer half uurtje blijven liggen.
     
  13. Foxymama

    Foxymama Niet meer actief

    @mamain2007

    Ik heb het ong 5-10 minuten laten rusten op bed onder een handdoek en ben toen 45 min blijven liggen.
    je kan altijd met de resultaten van die tests even langs de huisarts. Die snapt al die codes enz en kan ook beoordelen of ze wel echt recent zijn.
     
  14. mamain2007

    23 jul 2006
    58
    0
    0
    bedankt voor de reacties, ik heb 't ca 10minuten laten rusten en na het insemineren ben ik zo'n 3 kwartier blijven liggen.

    nu maar afwachten.. spannend!
     
  15. kleinvisje

    kleinvisje Niet meer actief

    @mamain2007; inderdaad spannend. nu afwachten of idd de ongi uitblijft. Zal voor je duimen.
     
  16. Foxymama

    Foxymama Niet meer actief

    Zal ook voor je duimen mamain2007.
    Hoop dat het raak is!
     
  17. thewiz

    thewiz Actief lid

    27 jun 2009
    331
    0
    0
    Thuismama
    Assen
    Fijn dat er toch ook positieve reacties zijn! Ik heb een oproepje gedaan op een site en daar zijn toch een boel mailtjes bij binnen gekomen! Maar 75 procent daarvan voelt niks voor ZI. Die zoeken dus gewoon sex. En dat wil ik dus echt niet. Ben nu met 2 mannen aan het mailen die oprecht overkomen. Kijken hoe het nu afloopt.
     
  18. mamain2007

    23 jul 2006
    58
    0
    0
    helaas was hier de 1e keer zi niet raak..
    komende week weer een nieuwe kans;)
     
  19. kleinvisje

    kleinvisje Niet meer actief

    Jammer mamain2007. hoop dat het nu wel raak is.
    duimen draaien weer :)
     
  20. Eliesje

    Eliesje Niet meer actief

    Interessant topic dit!

    Mamain2007, hoop dat het snel raak mag zijn voor je.
     

Deel Deze Pagina