Ervaring zwangerschapsvergiftiging, hoofdpijn, eiwit in urine maar goede bloeddruk en leverwaardes

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Dobiv, 2 dec 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dobiv

    Dobiv Lid

    21 sep 2022
    49
    42
    18
    Vrouw
    Voor mijn gevoel heb ik al het hele forum doorgespit, maar ik vroeg me af of mensen ervaring hebben met het volgende:

    - Knallende hoofdpijn sinds een week
    - Eiwit in urine (maar tijdens testen afgelopen maandag wel nog net onder de grens)
    - Acceptabele bloeddruk (onderdruk begin zwangerschap 80 en nu 86)
    - Geen afwijkingen bloed qua lever etc.

    Ziekenhuis geeft aan dat ik maar gewoon moet afwachten. En dat ik vooral mijn rust moet pakken. Maar die hoofdpijn samen met de eiwitten maken me wel onzeker. Het is ook iets wat ik niet zo vaak terug zie.

    Een hoge bloeddruk icm eiwitten kunnen duiden op zwangerschapsvergiftiging. Alleen eiwitten dus niet?

    Een acceptabele bloeddruk kan wel bij Hellp. Maar dan zijn de leverwaardes toch afwijkend?

    Wat is jullie mening?
     
  2. Snananas

    Snananas Actief lid

    20 nov 2015
    327
    380
    63
    Ik had wel een hoge bloeddruk (en tevens medicatie hiervoor) ondanks medicatie eiwitten in de urine. Bloeddruk bij controle goed, onder controle dankzij de medicatie. Ik heb toen 24 uur lang urine moeten verzamelen, hier was niets in te zien. De urine zou vervuild kunnen zijn. Dat was bij mij die ene keer het geval. Meestal moet je een gewassen plas inleveren. Als je bloeddruk goed is, snap ik wel dat er niet direct alarmbellen afgaan.
    Hoofdpijn kan heel goed voorkomen, ondanks een normale bloeddruk. Wel vervelend en snap je zorg wel, maar ik lees ook niets geks... :)
     
    Dobiv vindt dit leuk.
  3. Dobiv

    Dobiv Lid

    21 sep 2022
    49
    42
    18
    Vrouw
    Dankjewel! Dat is even fijn om te horen.
    Woensdag weer een reguliere afspraak. Hopelijk tot die tijd geen verdere bijzonderheden. :)
     
    Snananas vindt dit leuk.
  4. Indiana

    Indiana Fanatiek lid

    3 mei 2015
    1.036
    1.271
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik denk dat je moet vertrouwen op je arts/ verloskundige én je lijf...
    M.a.w. voor nu dus (gelukkig) niks aan de hand waar iets mee moet.
    Maar mochten je klachten toenemen/ je een 'bandgevoel' krijgt of een ander 'unheimlich' gevoel, gewoon weer aan de bel trekken! Liever een keer teveel gecheckt :)
     
    Suzi98 en Dobiv vinden dit leuk.
  5. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Bij HELLP zijn inderdaad je bloedwaarden afwijkend (bij ernstige PE overigens ook)
    Kans is groot dat je urine gewoon wat vervuild is dan. Ik zou het even aanzien en bij toename van je klachten weer contact opnemen en urine/bloed laten checken
     
    Suzi98 en Dobiv vinden dit leuk.
  6. chrystel73

    chrystel73 VIP lid

    9 jan 2009
    6.188
    2.400
    113
    Als je nog eens urine moet laten controleren.

    Eerst wassen van onder.
    Dan klein beetje plassen zodat mogelijke vervuiling wegspoelde en dan het potje onder de straal houden.
    Een gewassen niddenplas noemden we dat in mijn tijd
     
  7. Snananas

    Snananas Actief lid

    20 nov 2015
    327
    380
    63
    Hoe is het nu met je??
     
  8. Golden1213

    Golden1213 Fanatiek lid

    14 apr 2020
    2.439
    1.825
    113
    Ik had eiwit in mijn urine
    Torenhoge bloeddruk
    Lage bloedplaatjes
    En PE

    Kort, mijn dochter heeft geluk dat zij gezond is geboren en dat ik er ben. Helaas weken in het ziekenhuis gelegen voor en na haar geboorte.

    Ze houden je scherp in de gaten, wanneer er eenmaal eiwit in je urine zit. Vertrouw op de artsen.
    Ps. Let op een bandgevoel om je buik,hoofdpijn, wazig zien etc.
     

Deel Deze Pagina