Ervaringen aandelen / daytrading

Discussie in 'De lounge' gestart door Hoebie, 15 apr 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoebie

    Hoebie Actief lid

    19 dec 2018
    137
    140
    43
    Vrouw
    Hallo!

    Doordat we nu door alle omstandigheden meer thuis zijn ben ik informatie bij elkaar aan het schoffelen over aandelen en daytrading. Het is altijd een echte interesse van me geweest maar voordat ik een stap in de richtig waag wil ik me eerst goed informeren. De boeken voor dummies heb ik dan ook al :D:roflmao:, en ik weet dat er online veel te vinden is, maar dat is een beetje door de bomen het bos niet meer zien en veel reclame..

    Ik vroeg mij af of hier leden zijn die ervaringen hebben op dit gebied. Succesverhalen of juist geen succesverhalen. Lange termijn aandelen of daytraders (of wellicht een andere categorie)? Tips op het gebied van leesmateriaal of brokers. Noem maar op. Ook leuk om te discussiëren met andere geïnteresseerden en mensen die wellicht willen beginnen :)
     
  2. Bloem85

    Bloem85 Niet meer actief

    Wij zijn in die zin een beetje lui en hebben via de Binck bank een geldbedrag ingelegd en zij beleggen dit voor ons. Ik vind het ideaal.
     
  3. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.899
    7.617
    113
    Hoebie vindt dit leuk.
  4. Hoebie

    Hoebie Actief lid

    19 dec 2018
    137
    140
    43
    Vrouw
    Dankje! Op de een of andere manier kwam ik via de zoekfunctie niet echt iets tegen. Hier staan wat interessante opmerkingen in!

    Overigens wil ik erbij vermelden dat ik niet van plan ben om het beleggen uit te besteden aan een bank, ik zou graag zelf hierin actief willen zijn.
     
  5. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.899
    7.617
    113
    Dan raad ik je aan om een morningstar portefeuille aan te maken. Dat kun je eerst van alles op selecteren en dan eerst voor nep proberen.
     
    Hoebie vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina