Ervaringen afvallen met acupunctuur

Discussie in 'De lounge' gestart door Clapat, 5 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Clapat

    Clapat Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Hallo Dames,

    Ik heb reeds een ervaring van mijn beste vriendin, die ondertussen op 6 maand tijd 20 kilo is afgevallen met acupuntuur.
    Al een hele tijd aarzel ik om ook die stap te zetten.
    Heeft iemand van jullie reeds ervaring hiermee?
     
  2. sniffy

    sniffy VIP lid

    26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Dan eet je toch de eerste 2 weken alleen maar kwark?
     
  3. Rabarber

    Rabarber Niet meer actief

    Mijn vader heeft het gedaan. Hij weegt nog steeds 120 kilo en eet nog steeds troep ;). Makkelijke manieren om af te vallen bestaan volgens mij niet. Uiteindelijk komt het altijd neer op doorzettingsvermogen en motivatie. Welke manier je ook kiest en volgens mij is acupunctuur daar niet veel anders in.
     
  4. timafem

    timafem Actief lid

    14 mrt 2013
    164
    0
    16
    Als er een makkelijke manier was om af te vallen, was niemand meer dik...
    De enige manier die echt helpt om gewicht te verliezen, is minder calorieën in je mond stoppen dan je dagelijks verbruikt. En erbij sporten. Ofwel, blijvend je eetpatroon/leefstijl aanpassen. Dat is makkelijker gezegd dan gedaan, maar wel waar.
    Al het andere is placebo. Op zich trouwens ook niks mis mee, als jouw vriendin door de acupunctuur een steuntje in de rug krijgt is dat prima. Maar het is niet de reden dat ze afvalt.
     
  5. Deliana

    Deliana Niet meer actief

    Mijn moeder heeft het een aantal jaren geleden geprobeerd. Het heeft de trek niet verminderd en ze is er ook niets mee afgevallen. Geen succes dus.

    Uiteindelijk is ze trouwens "gewoon" gezond gaan eten & meer gaan bewegen, met als resultaat -25kg op de weegschaal.
     
  6. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Dit! Al die andere foefjes helpen niet, dat zit tussen je oren. Ben wel benieuwd wat jouw vriendin dan eet? Als ze in combi met acupunctuur en het aanpassen van haar eetpatroon is afgevallen dan ligt het echt aan haar eetpatroon.
    Maar als ze nu alleen maar bepaalde producten eet ala crashen, daarna weer "normaal" gaat eten dan is ze zo weer +20 en extra.

    Ik ken ook iemand die een paar maanden alleen maar heeft geshakt, 15 kilo afgevallen, daarna weer normaal en extra is gaan eten en 20 kilo weer is bij gekomen.
     
  7. Valenti

    Valenti Actief lid

    11 feb 2013
    457
    15
    18
    Ik!!!! En zeer tevreden en het is er ook altijd afgebleven.

    Het was in combi met kruiden die ik elke dag op de nuchtere maag moest nemen. Ik mocht geen melkproducten.
    Verder at ik gewoon 2 boterhammen in de ochtend en in de middag. En avondeten.

    Ik was in 5 maanden tijd 12 kilo afgevallen.

    Helemaal tevreden :)
     
  8. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.459
    10.661
    113
    Hier in het verleden ook goed afgevallen met ondersteuning door acupunctuur. Het is echt puur als extra steun. Je valt niet af door alleen acupunctuur te doen. In combinatie met aangepast eten en meer bewegen kan het wel goed werken. Ik heb het gedaan bij een dietiste die ook acupuncturiste was.
     
  9. Clapat

    Clapat Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Ik ga even naar een infoavond eind deze maand.
    Ik heb van mijn vriendin begrepen dat die naalden het gevoel naar eten onderdrukt en dat in combinatie met een opgesteld dieet.
    Enkel die naalden brengen inderdaad niks, maar mijn vriendin haar "vreetbuien" worden onderdrukt volgens haar.
    Het programma zou zo in elkaar zitten: 3 weken naaldjes in je oor met een bijpassend dieet. Na die 3 weken weer de naaldjes eruit en weer "normaal eten" (tenminste moet je de vorige 3 weken geleerd hebben om je eetpatroon aan te passen) en moet je proberen om je gewicht te behouden.
    Wil je nog meer afvallen, dan ga je na die 3 weken weer naaldjes laten steken en zo gaat het verder.
    Je moet ook elke week je laten wegen daar.
     
  10. sniffy

    sniffy VIP lid

    26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Maar kan je dan niet gelijk beter gelijk je eetpatroon aanpassen zonder dieet.
    Scheelt je een hoop geld en onnodig geprikt.
     
  11. Snoeki

    Snoeki Fanatiek lid

    30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Moet je drie weken met naaldjes in je oren lopen:$? Dat zou al te eng zijn voor mij....

    Denk dat je eetpatroon gelijk veranderen net zo goed helpt. Als je de eerste drie weken door bent. Is de druk naar vreetbuien ook wel weg lijkt me.
     
  12. Clapat

    Clapat Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Ik heb in het verleden reeds WW gedaan met heel goed resultaat... Helaas lukt het deze keer niet...
    Ik moet dus iets anders gaan proberen.
    Trouwens, ik ga 3 keer in de week hardlopen, dus aan te weinig beweging ligt het ook niet...
     
  13. Clapat

    Clapat Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Je kan het vergelijken met kleine knopjes in je oor.
    Daar doen ze dan een stickertje over.
     
  14. sniffy

    sniffy VIP lid

    26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Maar wat lukt er dan niet nu, is er wat veranderd bij jezelf?


    Krachttraining is ook belangrijk bij het afvallen, icm cardio.
     
  15. Clapat

    Clapat Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Ja, neem weer hormonen... :x
    Krachttraining doe ik inderdaad niet...
     
  16. Islah

    Islah Niet meer actief

    Mijn zus heeft dit wel eens gedaan maar het leek mij allesbehalve gezond. Ze kreeg HCG-injecties om de honger tegen te gaan en mocht van die accupuncturist alleen groene appels, blikjes groenten en een paar plakjes rookvlees of kipfilet.
     
  17. sniffy

    sniffy VIP lid

    26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Ik zou zeggen, neem je eetpatroon nog eens onder de loep. Kijk wat je valkuilen zijn.

    En begin met krachttraining ;)
     
  18. Snoeki

    Snoeki Fanatiek lid

    30 jan 2014
    2.334
    258
    83
    Dat klinkt al minder eng.

    Probeer anders eens een eetdagboek bij te houden. Op internet is een leuk word bestand te vinden waar je ook kunt invullen met wie je eet en waarom.

    Zo krijg je snel inzicht in je eetgedrag.

    Het invullen is niet veel werk. Vul deze dagelijks in voor mijn dochter. (Uiteraard niet het met wie en waarom omdat wij het voor de kinderarts moeten invullen ivm darmproblemen ipv eetproblemen).
     
  19. Clapat

    Clapat Fanatiek lid

    10 mrt 2009
    1.059
    17
    38
    Duitsland
    Een eetdagboek bijhouden doe ik sowieso, omdat ik WW doe sinds een 4 tal maand en daarbij ook de punten moet tellen...
    Ik zit echt vast op een plateau...
     

Deel Deze Pagina