Ervaringen andere anticonceptie gezocht!

Discussie in 'Anticonceptie' gestart door Nonamenononsense, 5 aug 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nonamenononsense

    Nonamenononsense Bekend lid

    16 mrt 2018
    820
    234
    43
    Vrouw
    Ha allemaal,

    Ik zoek anticonceptie zonder hormonen. Ik slik al stug 20 jaar zonder blikken of blozen de pil. Gestart toen ik 14 was ivm hele zware menstruaties. Ik weet niet meer wie ik ben zonder pil, ben steeds over gestapt naar een zwaardere, omdat ik standaard doorbraakbloedingen had. Maar ik wil het niet meer, ik wil kijken hoe ik mij voel zonder pil. (En zonder hormonen)
    Ik heb 2 kindjes, ik wil absoluut geen kinderen meer en dus ook niet zwanger worden. Vorig jaar een flinke depressie doorgemaakt ook, ik wil dus zonder hormonen verder. Zoals ik al zei, heb ik altijd de pil geslikt en het laatste jaar vrijwel zonder stopweek (iom huisarts).
    Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik een spiraal laten plaatsen, die voelde ik continue en is er ook na een maand zelf uitgekomen.
    Heb veel pijn gehad van het spiraal, er komt dus ook niks meer in qua permanente ellende.

    Mijn strip loopt over 2 weken af, ben wel heel bang voor de menstruaties...en voor zwanger worden.

    Ik zat aan een pessarium te denken, maar omdat mijn bm laag hangt denk ik dat ik die ga voelen. Plus...heb ik het idee dat je er toch sneller zwanger van kan raken. Dus voor nu condooms. Als het bevalt zonder pil, ga ik een sterilisatie overwegen denk ik..


    Wie heeft er goede tips, adviezen en ervaringen? Wat kan ik verwachten na 20 jaar pil?
     
  2. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Mijn cyclus was na de pil direct weer normaal en regelmatig 28/29 dagen, zelfs m’n menstruatie duurt korter. Alleen het bloedverlies is de 1e en 2e dag heftiger. Daarbij zit ik veel beter in m’n vel en een hoger libido ;)dus hier ook geen hormonen meer.

    Een sterilisatie zou ik ook willen, maar ben echt doodsbang voor een narcose en durf de stap daardoor niet te zetten. M’n man heeft het zelfde. Wij gebruiken dus condooms of in het begin/einde van m’n cyclus voor het zingen de kerk uit.
     
  3. Misschien stom van mij maar ik dacht dat de sterilisatie bij de man met plaatselijke verdoving was?
     
  4. Hier ook ervaring met depressies, ik gebruik al ruim 12 jaar geen andere anticonceptie dan een condoom. Al staat ons seksleven al een half jaar op een erg laag pitje.
     
  5. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.887
    13.055
    113
    Vrouw
    Klopt, zijn wel 2 verdovingen. Per bal 1 prik. De meeste mannen vinden dit in de praktijk uiteindelijk meevallen, ze hadden het erger voorgesteld in hun hoofd.
     
  6. Dat begrijp ik wel, dat het voor veel mannen een ding is.
     
    Cin85 vindt dit leuk.
  7. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Is het volgens mij ook, maar dat durft ie ook niet :p bang voor blauwe ballen ofzo
     

Deel Deze Pagina