Ervaringen baby geboren 36 weken

Discussie in 'Prematuur' gestart door loveofmine, 11 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. loveofmine

    loveofmine Actief lid

    2 feb 2015
    122
    3
    18
    Hallo,

    Inmiddels dik 36 weken zwanger. Moet al tijdje rustig aan doen ivm pijnlijke harde buik. Heb ook indalingsweeen gehad en nu rommelt het wat sinds paar dagen.

    Nu vraag ik me af wat als het wel komt voor de 37weken. Hoe zit het dan met de gezondheid? Baby's kunnen met 38 week ook moeilijke start hebben natuurlijk. Het blijft maar door Mn hoofd spoken.
    Nu hoop ik dat de baby nog gewoon blijft zitten en dan het rommelt zegt natuurlijk niks.

    Ben benieuwd of iemand ervaring heeft en hoe het ging? Moest de baby worden opgenomen?
     
  2. JoyNoa

    JoyNoa Bekend lid

    7 mei 2017
    929
    316
    63
    Vrouw
    Mijn jongste kind is met 34 weken geboren. Had een hele goede start. Uiteindelijk na 2 weken mocht hij naar huis, dat zou dus met zwangerschapsduur van 36w2d zijn geweest. Je hoeft je echt geen zorgen te maken mocht je kindje geboren worden, dat komt vast goed!

    Als het kind voor 37 wkn geboren wordt zeggen de artsen in eerste instantie dat je dus blijft tot de uitgerekende datum zodat je dus rekening kunt houden met een lang verblijf. Daarna kijken ze gewoon hoe het kindje het doet met drinken en de temp enzo en dan kun je wss dus eerder dan de UD naar huis.
     
  3. xxmamaxx2016

    xxmamaxx2016 Niet meer actief

    Mijn zoontje is met 36w geboren.. super start en na 2 dagen al naar huis :)
     
  4. Niqi86

    Niqi86 Bekend lid

    24 aug 2014
    663
    291
    63
    Mijn eerste is geboren met 34.3 weken. Slechte start en toch al na 12 dagen naar huis! Ligt helemaal aan je kindje en hoe de bevalling gaat. Ik zou proberen er niet te veel over in te zitten ( weet het, heeeeel moeilijk). Je hebt er toch geen invloed op. Laat het over je heen komen en probeer te genieten van de laatste loodjes.
     
  5. mariellevanr

    mariellevanr Niet meer actief

    Ik wordt over 7 weken ingeleid met 36+3. Als het gevaarlijk zou zijn dan zouden ze dat echt niet doen. Het kan zijn dat ze wat moeite hebben met opstarten of voeding in het begin. Zou me niet te druk maken...
     
  6. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Mijn oudste is geboren met 35+5, had een hele goede start en mocht na 3 dagen mee naar huis.
     
  7. loveofmine

    loveofmine Actief lid

    2 feb 2015
    122
    3
    18
    Fijn om te lezen.
    Probeer me er ook niet te druk om te maken omdat ik er toch weinig invloed op heb maar toch begint het af en toe te spoken.
    Voor hetzelfde geldt, duurt het nog aantal weken.
     
    mariellevanr vindt dit leuk.
  8. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Ons meisje had ook een goede start.
    Geboren met 36+3.
    Na een paar dagen mochten we naar huis.

    Niet in de couveuse oid gelegen. Niet geel geworden. Alleen bloedsuiker schommelde een beetje.

    Het enige wat een dingetje was was de borstvoeding. Ze had er de energie niet voor waardoor ik alleen maar aan het kolven ben geweest. Wel elke keer aanleggen maar na een maand kon ze nog steeds geen volledige voeding drinken en toen ben ik ook gestopt met bv en over gegaan op kv.
     
  9. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.453
    3.441
    113
    Emma werd wel heel geel, maar die had ook nog eens een mega blauwe plek op haar hoofd van de mislukte vacuüm. Er moest na 3 dagen ook eerst geprikt worden op billirubine en als dat goed was mocht ze mee. Gelukkig was dat goed.

    Ook niet in de couveuse gelegen, alleen heel even na de ks.

    Borstvoeding ging hier ook niet goed.
     
  10. ano19

    ano19 Actief lid

    11 mei 2015
    222
    32
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Hier een kindje met 36 weken geboren. Ik ben thuis bevallen en mocht thuis blijven. De optie voor het ziekenhuis stond open maar we redden dat niet meer. Uiteindelijk ging het zo goed dat ik met de baby thuis mocht blijven. Ze woog 2400 gr en was 44 cm lang.
     
  11. Meiske2015

    Meiske2015 VIP lid

    4 sep 2016
    7.734
    3.516
    113
    Heftig! Gelukkig mocht ze snel mee naar huis.
     
  12. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Het hangt heel erg van het kindje af denk ik. Onze dochter is met net aan 37.4 geboren ( 2.00 s nachts) maar had in het begin echt wel prematuren gedrag qua drinken. Viel in slaap, had de kracht niet om uit de borst te drinken, sliep constant dus moest haar echt elke 2-3 uur wakker maken.
    Dit was na 2-3 weken grotendeels voorbij. Na 4-5 weken dronk ze compleet uit de borst. Kwestie van volhouden en blijven proberen, en hulp zoeken bij een lk als dit gebeurd.
    Verder was ze kerngezond. Wel wat snellere ademhaling de eerste dagen en veel pijn door een vreemde ligging in m'n buik ( half onvolkomen stuit), maar dat kan altijd gebeuren.

    Je bent al over de 36 weken heen dus? Nog paar dagen volhouden :).
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  13. loveofmine

    loveofmine Actief lid

    2 feb 2015
    122
    3
    18
    Jaa vandaag 36.4. En heb niet het idee dat rommelen wat doet. Heb wat krampen en lage rugpijn maar niet constant/regelmaat..

    Hulp zoeken bij een lk?
    Ik wil wel graag borstvoeding geven..
     
  14. madelein

    madelein VIP lid

    28 feb 2011
    6.755
    623
    113
    Kijk dan ga je al richting de 37 weken :D
    Hopelijk blijft uk nog even zitten.
    Ja bij een lactatiekundige. Super om te helpen bij problemen met borstvoeding. Vaak heeft het zh een eigen in huis, maar daar was ik zelf niet zo enthousiast over. Ik heb thuis een particulier iemand gevonden, 2 consulten gehad en dl heeft tot aan haar 15e maand bv gehad :). Toen was m'n melk helaas op door de nieuwe zwangerschap..
     
    loveofmine vindt dit leuk.
  15. Adrianna

    Adrianna Niet meer actief

    Mijn zoontje is met 36 weken geboren.
    Goed op gewicht, normale lengte en deed het prima!
    Mocht na twee dagen naar huis en groeit nu echt als kool ook zijn ontwikkeling doet niet onder dan dat van een a terme geboren kindje.
     
  16. Kara

    Kara Fanatiek lid

    2 dec 2010
    3.037
    15
    38
    Randstad
    Hier twee kindjes met 35 en 36 weken geboren die juist allebei de buiktijd hard nodig hadden. Beiden hadden hulp nodig met ademen, bij de een af en aan fototherapie gehad en lang gekolft omdat live drinken niet lukte. Het gaat meestal beter bij deze niet heel ongunstige termijn is me steeds verteld.. maar ik vond het intense weken op de nicu en kinderafdeling.

    Maar het is zo lastig te voorspellen... ieder kindje is uniek. Ik hoop dat je de dagen lekker uit zit en je een fijne start hebt samen!
     
  17. liefde88

    liefde88 Bekend lid

    21 jun 2011
    984
    14
    18
    Nederland
    Onze jongste is geboren met 35.1. Hij woog 2330 te licht voor zijn termijn. Hij mocht gewoon bij me.blijven en in een gewoon bedje slapen. Hij deed het super goed al1 ze temperatuur kon hij niet goed houden, met wat extra kruiken opgelost. Na 4 dagen mocht hij mee naar huis!
     
  18. Jeda80

    Jeda80 Bekend lid

    25 sep 2014
    798
    24
    18
    Hier is mijn oudste met 35.3 geboren, zag ook erg geel maar alle waardes waren continu goed. Heeft 6 dagen in het zkh gelegen en mocht lekker mee naar huis.
    Zou me serieus niet zo een zorgen maken, lees niet dat je kindje verder ondergewicht heeft. En bedoel dit positief maar ik had er beide keren graag voor getekend om op dat termijn te mogen bevallen;)
    Komt echt goed ;)
     
  19. Zoe123

    Zoe123 VIP lid

    9 feb 2013
    11.397
    5.494
    113
    Vrouw
    Grappig, jouw verhaal is mijn verhaal.

    Oudste kwam iets eerder,met exact 36 weken.
    Deed het prima, mochten na 3 dagen naar huis.
    Alleen het drinken aan de borst, dat was inderdaad een probleem.
    Dus aanleggen, nakolven en bijvoeden, niet met fles maar fingerfeeding.
    Kwestie van lange adem, volhouden. En uiteraard hulp vragen bij een lactatiekundige,
    niet alleen aanrommelen.
    Ook hier na 4/5 weken volledig aan de borst. Een investering die het waard was, want mevrouw veranderde al snel in een rond bol babietje:thumup:
     
    madelein vindt dit leuk.
  20. Jeda80

    Jeda80 Bekend lid

    25 sep 2014
    798
    24
    18
    Hoeft trouwens niet altijd een probleem te zijn hoor de borstvoeding.
    Bij mijn oudste heeft het ook 3 weken geduurd, was er ook te moe voor.
    Mijn jongste daarin tegen wilde na een paar dagen al aan de borst.
    Nadat hij thuis is gekomen zat hij binnen drie dagen aan de borst. Dus het hoeft geen probleem te worden ;)
     

Deel Deze Pagina