Ervaringen badbevalling?!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Rian89, 5 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rian89

    Rian89 Fanatiek lid

    13 jul 2013
    3.106
    2.347
    113
    NULL
    NULL
    Hoi!

    Inmiddels 30 weken zwanger van ons 3e kindje.
    Bij beide kinderen in het ziekenhuis bevallen, 1e werd medisch, 2e was meer van; de eerste duurde zo lang en werd medisch, laten we maar naar het ziekenhuis gaan. Maar dat was eigenlijk de moeite niet, zo snel als dat ging.

    Nu zou ik het heel graag thuis willen doen... én lijkt me een bad bevalling heel ontspannend! (Voor zover een bevalling dat kan zijn).
    Zijn er dames met ervaringen die ze willen delen? :)

    (Nu moet ik mijn vriend nog wél even overtuigen..., want die vind het eigenlijk niks dat ik thuis wil bevallen.. En toen ik met het bad verhaal aankwam keek die me helemaal raar aan...:rolleyes:)
     
  2. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Ik heb beide keren in bad gezeten met de intentie daar ook te bevallen. Bij de eerste ben ik er met volledige ontsluiting uit gegaan omdat het water iets te warm was en ik daar niet lekker van werd. Toen ik eenmaal aan het persen was had ik geen zin meer om terug te gaan omdat ik de baarkruk heel prettig vond. Ik vond de weeën opvangen wel echt TOP in bad. Het was zo'n opblaasbaar rond band, en daar kon ik heerlijk vrij in dobberen en over de rand hangen. Heel ontspannend! Je hebt ook alle ruimte om van houding te wisselen, en je partner kan er ook bij in.
    Bij de 2e was het medisch en zat ik in een gewoon 'hard' bad in het ziekenhuis. En daar kon ik echt mn draai niet in vinden. Ik kon niet goed van houding wisselen, het harde bad zat gewoon niet lekker. Dat ronde opblaasbare bad was echt 1000x fijner en kan ik zeker aanraden. Zorg dus wel dat de watertemperatuur voor jou fijn is!
     
    Rian89 vindt dit leuk.
  3. Rian89

    Rian89 Fanatiek lid

    13 jul 2013
    3.106
    2.347
    113
    NULL
    NULL
    Thnx voor je ervaring!! Wil dan idd een opblaasbaar bevalbad huren..
    Lijkt me zo ontspannend idd om je weeën op te vangen.

    Volgende week even aankaarten bij de vk! Geen idee of ze daar ervaring mee hebben.
     
  4. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Hier is het bad in elk geval geregeld!
    Mijn vk doet bijna niers anders dan badbevallingen. En ik kijk er enorm naar uit.
    1x thuis bevallen en 1x in het ziekenhuis (zonder pijnbestrijding of andere ingrepen). Maar ook ik wil graag zo natiurlijk mogelijk thuis bevallen én in bad. Het lijkt me heerlijk en ookmagisch om zelf mijn kindje (samen met mijn man) geboren te laten worden met mijn eigen handen. Voor het kindje lijkt het me ook veel fijner om in warm water te belanden dan in de koude lucht en meteen geluiden etc.
     
    Rian89 vindt dit leuk.
  5. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.013
    5.099
    113
    Mijn eerste bevalling was medisch in het ziekenhuis en de tweede thuis in bad. Wat een geweldige ervaring!
    Inderdaad ook zo'n opblaasbaar bevalbad. Wij hebben m gekocht omdat de prijs tussen huren en kopen niet zoveel verschilde en wij ook nog wel de wens hebben voor een derde. Dus dan is 1x kopen voordeliger dan 2x huren.

    Kan echt geen nadeel bedenken. Wel een tip: laat je man echt van tevoren een keer oefenen met opzetten. En dan vooral met het aansluiten van de waterslang met koppelstuk aan de badkamerkraan. Daar heeft mijn man wel ff een uurtje op staan puzzelen en ben blij dat ik toen geen weeën had. :)

    Ik begeleid als vk ook regelmatig badbevallingen en dat blijft prachtig. Persen gaat meestal veel soepeler en natuurlijker, kindjes komen minder gestresst ter wereld.
    Ik ben fan! :D
     
    mom2be21 en Rian89 vinden dit leuk.
  6. kwebbelsnoes

    kwebbelsnoes VIP lid

    29 okt 2009
    5.925
    2.093
    113
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Tiel
    Nog geen ervaring, maar ook ik ga dit keer voor een badbevalling. Andere 2 waren medisch. Mijn vk kwam zelf met het voorstel van een badbevalling ivm mijn hevige bekkenklachten, het warme water kan dan echt verlichting geven. Onze praktijk heeft zelf 2 bevalbaden die je mag lenen, betaal alleen voor de hoes en de afvoerslang.
     
    Rian89 vindt dit leuk.
  7. Rian89

    Rian89 Fanatiek lid

    13 jul 2013
    3.106
    2.347
    113
    NULL
    NULL
    Wat fijn om al die positieve ervaringen te lezen! :).

    Vrijdag even aankaarten bij de vk!
     
  8. Beheer

    Beheer Administrator
    Medewerker

    11 feb 2005
    16.125
    2.852
    113
    RachelleNM, Rian89 en Liefeling vinden dit leuk.
  9. Liefeling

    Liefeling Actief lid

    24 dec 2018
    499
    301
    63
    Vrouw
    Afvoerslang kan ook een stuk tuinslang zijn. Misschien nog een overweging i.b.m. kosten?
     
    kwebbelsnoes vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina