Ervaringen bakerzak

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door angela24, 3 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angela24

    angela24 Actief lid

    28 jan 2006
    409
    0
    0
    Mijn dochtertje slaapt erg onrustig doordat zij continu met haar handjes bezig is en doordat ze wakker schrikt doordat haar armen telkens bewegen in haar slaap.

    Mijn vraag is of er mensen zijn die ervaring hebben met de bakerzak en of dit iets zou kunnen zijn voor haar.
    Kan ze dan nog op haar zij slapen?
     
  2. cindy75

    cindy75 Lid

    16 apr 2007
    79
    0
    0
    Ik heb de bakerzak gebruikt en ik ben er echt heel erg enthousiast over.
    Minck was ook heel onrustig met zijn handjes en sloeg zichzelf ook telkens waaker.
    Hij heeft de eerste 6 weken ingebakerd geslapen en daarna zijn we de bakerzak gaan gebruiken en dat ging echt heel goed.
     
  3. Niet meer actief

    danisha was net zo met haar armpjes en een bakerzak was voor ons de uitkomst... op zij slapen zou wel kunnen denk ik.. of tussen zo'n safety sleep..

    nu wil ik juist afbouwen hihi
     
  4. alkievalkie

    alkievalkie Fanatiek lid

    23 jul 2006
    1.705
    0
    36
    groepsleidster
    in zuid-holland
    Ja hier ook. Eerst strak ingebakerd nu bakerzak. gaat prima. zo goed...dat ze er niet meer uit wil :(
     
  5. Niet meer actief

    danisha kan ook niet zonder bakerzak..

    ik trof haar net aan op haar buik :confused:

    lag ze daar met zo'n jammerige toontje van.. help :)
     
  6. bive

    bive Actief lid

    26 apr 2007
    177
    0
    0
    Wij hebben Kim tot 4 maanden ingebakerd, daar tot 7 maanden de bakerzak. Hier had ze meer vrijheid. Ik ben erg enthousiast over de zak. Hij heeft veel nut gehad.
    Groetjes Bianca
     
  7. sonjaw

    sonjaw Fanatiek lid

    26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Hier slaapt mijn kleine ook in de zak.Wat een uitkomst hij kan echt niet zonder.Vande week weer het voorbeeld gehad.Hij had zijn enting gehad en zeiden ze dat hij niet in z'n zak mocht.Dus ik dit dus braaf gedaan.Het mocht niet vanwege dat hij koorts zou kunnen krijgen en het dan te warm zou kunnen krijgen.Tot 3 uur hem zo laten liggen wat een drama.Het arme kind wist niet hoe hij moest slapen.Ik heb zijn temp gemeten die was perfect heb hem lekker in z'n zak gedaan en hij viel gelijk inslaap.
    Het is voor die kleintjes ook gewoon een veilig gevoel.Vooral voor mijn ukkie die prematuur is.
    Ik raad je wel aan om er 2 te hebben heb al een keer gehad dat hij hem dus onder gespuugd had en dus heel de nacht ook onrustig geslapen heeft.

    Ik zou het zeker proberen op mp staan ze voor de helft ;)
     
  8. angela24

    angela24 Actief lid

    28 jan 2006
    409
    0
    0
    In zo'n zak hebben ze toch meer bewegingsvrijheid als in en bakerdoek? Ze kunnen toch nog met de armen bewegen? Hebben jullie er iets van gehoord dat het gevaarlijk kan zijn?
     
  9. sonjaw

    sonjaw Fanatiek lid

    26 okt 2006
    3.346
    0
    0
    zuid holland
    Ze hebben meer ruimte dan in doeken.Maar de armen kunnen maar een klein beetje bewegen.
     
  10. Liesbeth79

    Liesbeth79 Bekend lid

    18 mei 2007
    575
    1
    18
    Vrouw
    Gelderland
    Ik heb ook zeer goede ervaringen met de bakerzak. De armpjes hebben inderdaad nog wat ruimte en het is niet zo strak als met doeken. Het afwennen kostte wel even wat moeite, maar was hier wel noodzakelijk omdat Jacob steeds op zijn buik draaide en dan niet weer terug kon. Of het hele bed doorschoof in dat ding. In die zin kan het gevaarlijk zijn (kunnen ze onder de deken terecht komen, of als ze het hoofd nog niet goed opzij kunnen draaien op de buik) Of zijligging mogelijk is, betwijfel ik, is hier in elk geval niet van toepassing geweest.

    Ik zou hem zeker aanraden, het geeft die kleintjes echt een veilig gevoel en ze schrikken niet meer wakker van maaiende armpjes.
     
  11. spijkervrouwtje

    spijkervrouwtje Fanatiek lid

    28 apr 2006
    2.084
    0
    0
    Noord Brabant
    Wij hebben op advies van de kraamhulp de eerste paar weken gewoon een hydrofiele luier gebruikt. daarna werd het maaien vd armpjes steeds midner en was het niet meer nodig. ;)
    Gewoon een hydrofiel dubbelvouwen zodat je een driehoek krijgt. Deze leg je dan met de lange gevouwen kant naar boven, Dan leg je haar erop met de schoudertjes net onder die dubbelgevouwen rand. Dan de ene punt strak over haar heen vouwen (armpjes op de borst) en onder haar lijfje stoppen. Andere punt ook strak over haar lijfje heen en onder het lijfje stoppen.
    Misschien valt het te proberen, bij ons hielp het goed en we hadden dus geen bakerzak nodig ;)
     
  12. miekie82

    miekie82 Fanatiek lid

    8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    ik ben ook helemaal tevreden over de bakerzak! Geen last meer van wapperende armpjes waarmee hij zichzelf steeds wakker slaat! Super ding!

    Maar..hij gaat nu naar maatje 68 en de minizak wordt te klein! Wild e eigen geen nieuwe en afbouwen, maar hij slaapt zo lekker in die zak!

    Dus....iemand de maxibakerzak te koop?

    kus miek
     
  13. vanesje

    vanesje Fanatiek lid

    17 jul 2006
    1.395
    0
    0
    Een levensredder ;) die bakerzak.

    In ieder geval qua doorslapen. Olivier had precies hetzelfde, heel onrustig met zijn handjes en sloeg zichzelf ook telkens wakker. Sinds de bakerzak slaapt hij heerlijk de nacht door.

    Na 6 weken is hij ingebakerd gaan slapen en sinds een paar weken heb ik hem uit de bakerzak gehaald en in een slaapzak gedaan met sokjes over zijn handjes tegen het krabben en speen uit de mond trekken.
     

Deel Deze Pagina