Ervaringen bakfiets Winther Kangaroo Lite

Discussie in 'De lounge' gestart door zuurtje, 27 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Ik ga begin volgend jaar een bakfiets aanschaffen.
    Omdat ik maar korte benen heb heb ik gekozen voor de Winther Kangaroo Lite.
    Ik was er eerst van overtuigd om de elektrische versie te nemen maar nu twijfel ik.
    Wat is de meerwaarde van een elektrische fiets?
    Wat zijn de ervaringen van zowel de elektrische als niet elektrische bakfiets?
     
  2. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Ik heb alleen ervaring met een elektrische, maar ik vond het hemels! Denk ook niet dat ik de brug op gekomen had zonder trapondersteuning hahaha
     
  3. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.318
    4.700
    113
    Vrouw
    Geen ervaring met de bakfiets waar jij het over heb.

    Zonder ondersteuning lijkt me heel zwaar fietsen, zeker met een aantal kinderen erin ;)!
     
  4. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Is het een groot verschil wanneer de trapondersteuning uit of aan staat? Of heb je daar geen ervaring mee?
     
  5. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    het zou enkel voor 2 kinderen dienen en om boodschapjes te doen. Dat wordt een beetje mijn autootje. ( Ik heb geen auto of rijbewijs)
     
  6. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.441
    1.686
    113
    Ik heb er een proefrit mee gemaakt bij een dealer, gekozen voor een andere omdat ik niks had aan de 4 persoonsversie. Ik kon de kinderen er niet inzetten. Maar ik vond hem wel erg fijn!
    Qua ervaring heb je niet zo veel, want het was een elektrische op een spiegelgladde vloer waarop alles perfect rijdt.
     
  7. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Het voordeel aan deze is dat je er maar 2 zitjes in kan zetten als je er geen 4 nodig hebt.
    Proefritje kan hier in Belgiƫ niet omdat de winkels gesloten zijn, er is hier maar 1 in de buurt. Maar aangezien een babboe big ook lukt om te sturen ( wel maar een korte afstand omdat mijn benen net te kort zijn) zal dit ook wel lukken.
     
  8. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.576
    1.202
    113
    randstad
    Wij hebben ander merk maar wel of geen ondersteuning merk je enorm. Ben blij dat wij met hebben heb lang getwijfeld vanwege de kosten maar nu pak ik hem heel makkelijk dat had ik zonder ondersteuning niet gedaan
     
  9. Catou

    Catou Fanatiek lid

    11 okt 2013
    3.441
    1.686
    113
    Als ik er maar 2 nodig zou hebben dan had ik hem gekozen.
    Ben idd in Belgiƫ geweest, maar dat kan nu niet.

    Had vroeger een niet elektrische, nu een elektrische en dat scheelt enorm qua gemak.
     
    zuurtje vindt dit leuk.
  10. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.486
    1.087
    113
    En als de kinderen vriendjes of vriendinnetjes meenemen uit school? Kunnen die dan ook mee op/in de fiets?
    Verder ooit 1 keer op een bakfiets gefietst, niet electrisch en kwam na de tunnel bijna niet omhoog, ik zou dus altijd voor elektrisch gaan. Maar wij kunnen niet in je portemonnee kijken natuurlijk
     
  11. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    als er al iemand zou meekomen dan kunnen we tevoet, school ligt 10 min wandelen met kinderbeentjes
     
    nicole18 vindt dit leuk.
  12. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Misschien dan toch best wat meer uitgeven en een elektrische nemen.
     
  13. sannever

    sannever Fanatiek lid

    22 jan 2014
    1.713
    1.522
    113
    Vrouw
    Thuis
    Niet helemaal vergelijkbaar maar ik heb een elektrische tandem, tijdje terug geprobeerd zonder ondersteuning maar dat viel zwaar tegen!Een bakfiets is natuurlijk al zwaar van zichzelf uit ,dan nog je kinderen,boodschappen en jezelf erbij...zeker als je hem dagelijks gaat gebruiken is het toch fijner als je ondersteuning hebt vooral met een zware bak en wind tegen!
     
  14. BliksemSter

    BliksemSter Niet meer actief

    Wij hadden ooit de Babboe Big zonder enige ondersteuning... ik zou daar nu wel voor kiezen. Het was hard ploeteren met 3, soms 4/5 kinderen en de hond erin.
     
  15. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.511
    10.344
    113
    Ik heb geen ervaring met deze bakfiets, maar wel een ander zonder ondersteuning. Ik fiets korte stukjes, dat is geen probleem, maar het is met heuvel op wel pittig en zo stijl is het in NL is.
    Met ondersteuning koop je echt een stuk gemak. Het is de vraag of je dat waard is.

    Wij hebben de gazelle Cabby, 2e hands gekocht en een nieuwe bak gemonteerd. We hebben er onwijs veel plezier van, maar het heeft ons ook niet heel veel geld gekost.
     
  16. JongetjeM

    JongetjeM Bekend lid

    28 jan 2015
    959
    216
    43
    ---+
    Hier ook een bakfiets, maar wel een andere. Zonder ondersteuning met 1 kindje nog enigzins te doen (accu 2x leeg gehad :mad:)maar met 3 of soms 4 kinderen niet te doen.

    Nooit zou ik persoonlijk zonder ondersteuning kiezen. Ik gebruik het ding heel erg vaak en zonder ondersteuning had ik dat waarschijnlijk niet gedaan.
     
    zuurtje vindt dit leuk.
  17. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Aan de reacties te zien best een bakfiets met ondersteuning.
    De twijfels zijn weggenomen.
    Bedankt voor de reacties iedereen
     
  18. zuurtje

    zuurtje VIP lid

    11 mei 2007
    19.073
    305
    83
    Vrouw
    Limburg (B)
    Dat wordt nog wat, iedere keer er aan denken de accu af te nemen en te zorgen dat hij op tijd opgeladen wordt
     
    JongetjeM vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina