Ervaringen bevallen in Sophia/ Erasmus MC

Discussie in 'De bevalling' gestart door Daantjeee, 6 apr 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Daantjeee

    Daantjeee Fanatiek lid

    28 jan 2021
    1.617
    1.616
    113
    Vrouw
    Hallo dames, gezien mijn handtekening zullen jullie wel denken dat ik gek ben dat ik er nu al mee bezig ben :roflmao:.
    Toch ben ik heel erg benieuwd of hier dames zijn die zijn bevallen in het Sophia Kinderziekenhuis/ Erasmus MC en wat jullie ervaringen zijn? Tijdens de zwangerschap sta ik daar namelijk onder controle (niets ernstigs, ik kreeg de keuze en heb er zelf voor gekozen), dus ik ga bevallen in het Sophia.
    Daarnaast ben ik ook benieuwd of en welke pijnbestrijding jullie hebben gehad tijdens de bevalling?
    Alvast dank voor het delen!
     
  2. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Ik lees mee, ik ga daar binnenkort bevallen en ben erg benieuwd:)
     
  3. Daantjeee

    Daantjeee Fanatiek lid

    28 jan 2021
    1.617
    1.616
    113
    Vrouw
    Spannend!! Alvast heel veel succes en geluk gewenst! Mocht je, tegen die tijd, een momentje hebben om uit je bubbel te komen, hoor ik heel graag jouw verhaal!
     
    ciprilla vindt dit leuk.
  4. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Thanks, zal ik doen!
     
  5. Logan2013

    Logan2013 Fanatiek lid

    3 jun 2013
    1.342
    721
    113
    Ik ben er 7 jaar geleden bevallen van onze dochter maar nooit meer. Bevalling zelf ging opzich wel goed. Maar voelde me totaal niet serieus genomen.
    Dochter was de 3e en ik heb bij alle 3 alleen rug weeën gehad.

    Kwam met gebroken vliezen binnen en zat al 13 dagen voor m,n vliezen braken op 3 cm. Maar volgens de ecg waren weeën niet sterk genoeg. 10x aangegeven dat ik voornamelijk rug weeën heb en het daardoor komt.

    Wilde mijn man naar huis sturen en mij in bed leggen met spierontspanners. Na boos aandringen dat ze over een uur nog eens mochten kijken en als het dan niet doorzette ze hun plan mochten doen.

    Het was immers m,n derde ik weet heus wel wanneer ik aan het bevallen ben.

    Ja hoor uur later 5cm. Stel ik had die spierverslappers gehad.. succes met persen:roflmao:

    Iets voor half 2 is onze dochter geboren. Rond 0230 was ik op de afdeling. Alleen op een kamer en de volgende ochtend zou daar waarschijnlijk iemand komen.

    Mijn man werd dus gewoon iets na 0230 het ziekenhuis uitgezetet de mededeling u kunt morgen ochtend terug komen:(

    3 jaar mmm en dan na een uur je vrouw en pasgeboren dochter achter moeten laten. Terwijl hij ik blijf hier desnoods op die stoel zitten aangezien m,n vrouw alleen op de kamer zit.

    Maar nee hij mocht eventueel beneden in de centrale hal blijven zitten tot 0800 in de ochtend dan mocht hij terugkomen.


    Voor mij dit keer dus geen erasmus

    Maar er zullen ongetwijfeld ook vrouwen zijn bij wie het wel goed ging:thumup:
     
  6. Daantjeee

    Daantjeee Fanatiek lid

    28 jan 2021
    1.617
    1.616
    113
    Vrouw
    Moest vandaag aan je denken, zit babytje nog steeds veilig in de buik? Hoe gaat het met de laatste loodjes?
     
  7. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Baby zit nog steeds in de buik. Ben vandaag wel gestript dus wie weet.. :)

    Laatste loodjes zijn zwaar, dus ik mag me maandag melden voor een inleiding. Dat is het voordeel van een medische indicatie. Laatste dagen gaan dus echt in.. spannend!
     
  8. Daantjeee

    Daantjeee Fanatiek lid

    28 jan 2021
    1.617
    1.616
    113
    Vrouw
    Oeeeeeh heel spannend!! Zal aan je denken maandag !! Heel veel succes!!!
     
    ciprilla vindt dit leuk.
  9. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Lief van je!
     
  10. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.749
    15.179
    113
    Wow, da’s snel gegaan bij jou! Geniet nog even van de zwangerschap & succes met de laatste loodjes en bevalling straks :D
     
  11. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Dankjewel, ga ik doen!! :)
     
    Sado vindt dit leuk.
  12. Daantjeee

    Daantjeee Fanatiek lid

    28 jan 2021
    1.617
    1.616
    113
    Vrouw
    Ben zo benieuwd hoe het verloopt vandaag voor je @ciprilla ! Ik hoop op een spoedig bevalling voor je! Dat je maar snel je mooie kindje mag kroelen!
     
  13. ciprilla

    ciprilla Fanatiek lid

    1 apr 2014
    3.660
    2.008
    113
    Vrouw
    Hij is inmiddels geboren via een spontaan op gang gekomen bevalling. Ik ben erg positief over de aanpak en de kundigheid van het ziekenhuis.

    Het was alleen wel erg druk op het moment dat ik aan kwam, dus ik kon niet meteen naar een verloskamer. Maargoed, dat was uiteindelijk niet heel erg. Ze hebben vrijwel niet ingegrepen en hebben mij echt met rust gelaten. Al met al kijk ik met een heel positief gevoel terug op de bevalling. :D
     
  14. Daantjeee

    Daantjeee Fanatiek lid

    28 jan 2021
    1.617
    1.616
    113
    Vrouw
    Wat fijn om te horen! En van harte gefeliciteerd met de geboorte van jullie zoon! Ik hoop dat alles goed met jullie gaat. Heel veel geluk met je mooie wonder!
     
    ciprilla vindt dit leuk.
  15. Sado

    Sado VIP lid

    16 mei 2016
    17.749
    15.179
    113
    Gefeliciteerd!!
     
    ciprilla vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina