Ervaringen bevalling inleiden na keizersnede

Discussie in 'De bevalling' gestart door Afua32, 23 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Afua32

    Afua32 Bekend lid

    21 okt 2018
    567
    239
    43
    Vrouw
    Hoi allemaal,

    Mijn eerste bevalling 11 jaar geleden was een spoedkeizersnede ivm sterrenkijker.

    Van de tweede ben ik natuurlijk bevallen.

    Beiden waren overtijd.
    Nu vertelde de gyn dat ze liever niet inleiden na een keizersnede ivm het risico op scheuren van het litteken.

    Ik ben afgelopen vrijdag gestript maar tot nu toe zonder resultaat.

    Vrijdag heb k weer een afspraak met 40.2

    Gezien het geboortegewicht van mijn tweede (5500gram) willen ze niet te lang afwachten.

    Wie heeft er ervaringen met inleiden na een keizersnede en zijn er alternatieven?
     
  2. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Geen ervaring mee.
    Maar bij Bevallen met Bobbi werd er wel over gesproken.
    Daar werd verteld dat ze een inleiding veel rustiger doen na een keizersnede.
    De weeen opwekkers worden langzamer verhoogd en je word nauwlettend in de gaten gehouden.

    die aflevering was geloof ik 2 weken terug dus misschien nog wel ergens terug te vinden.

    en Holy Shit 5500 gram :eek:
     
    Afua32 vindt dit leuk.
  3. oktober91

    oktober91 Fanatiek lid

    22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Hier ingeleid bij de tweede, eerste was spoedkeizersnede. Bij ons in het ziekenhuis was het zo alleen rijpen dmv ballonnetje (en dus niet met gel of medicatie) daarna vliezen breken en evt infuus op de allerlaagste stand. Andere opties zijn er niet na een keizersnede, als het niet lukt word het weer een keizersnede. Bij ons is het goed gegaan, ballonnetje kon er na 24u uit, vliezen gebroken, weeën kwamen zelf op gang en dochter is 3u later geboren! Succes!
     
    Afua32 vindt dit leuk.
  4. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.465
    3.450
    113
    Mijn 1e is geboren via ks. De andere 3 via de natuurlijke weg.
    Bij de 2e is er nooit sprake geweest van inleiden.
    Bij de 3e kwam ik met 38+1 in het ziekenhuis met harde buiken, ik bleek 4 cm ontsluiting te hebben. Maar na 2 uur geen verandering. Vliezen breken wilden ze niet, omdat ze dan bang waren dat ze mij aan de wee opwekkers moesten leggen en dat wilden ze niet vanwege die ks.

    Mijn 3e woog 4666 gram en ik was subtotaal gescheurd. De 4e werd ook weer zwaar geschat. Ik was heel bang voor herhaling of erger (totaal ruptuur), dus wilde in eerste instantie een ks.
    Uiteindelijk toch gekozen voor vaginaal, maar wel onder de voorwaarde dat ze mij niet voorbij de 39 weken lieten lopen.

    Met 38+2 en 38+5 ben ik gestript en met 39+1 was ik weer bij de gynaecoloog. Toen nogmaals aangegeven wat was afgesproken. Zij heeft me toen nogmaals gestript. Ik had 2 cm ontsluiting en baarmoedermond was al behoorlijk week, dus was goed inleidbaar. Volgende ochtend moest ik me om 7.15 uur melden voor inleiden.

    Eerst vliezen gebroken, uurtje gewacht. Dat deed niks, dus toen toch de wee opwekkers. Ieder half uur ging het een standje hoger. Om half 2 stond hij op standje 6 en ik had ook echt flinke weeën, maar helaas nog steeds 2 cm. Ik dacht dat het nog wel even zou duren. Rond 2 uur adviseerde de vk mij om even wat te gaan lopen. Dus ik uit bed, maar toen werden de weeën enorm heftig en wilde ik graag weer op bed liggen. 14.45 uur hebben ze weer gecontroleerd en had toen bijna volledige ontsluiting. 15.36 is ze geboren.
     
    Afua32 vindt dit leuk.
  5. Afua32

    Afua32 Bekend lid

    21 okt 2018
    567
    239
    43
    Vrouw

    Poe..de vierde is wel heel snel gegaan dan.
    Ervaarde je de opgewekte weeën anders dan de natuurlijke weeën?
     
  6. Elsa86

    Elsa86 VIP lid

    30 jun 2014
    6.465
    3.450
    113
    Nee dat niet. Alleen vanaf het moment dat het zo snel ging, had ik wel het idee dat ik in een weeën storm was beland.
     
  7. siepel

    siepel Actief lid

    15 jun 2010
    417
    206
    43
    Ik moet ook de keus gaan maken, KS of vaginaal.. maar in mijn ziekenhuis doen ze wel aan inleiden na een KS. Ik lees meer dat ze dat niet doen, dus had er specifiek naar gevraagd. Toch bijzonder dat daar zo'n verschil in zit
     
    Afua32 vindt dit leuk.
  8. Afua32

    Afua32 Bekend lid

    21 okt 2018
    567
    239
    43
    Vrouw
    Ja vind ik ook.
    Hoorde ook dat in een ziekenhuis 20 minuten verderop het toegestaan is om naast de partner iemand bij de bevalling te hebben.
    In het ziekenhuis waar ik ga bevallen mag dat weer niet.:confused:
     
  9. MamaDiamantje

    MamaDiamantje Bekend lid

    30 apr 2019
    507
    717
    93
    Vrouw
    Ik lees even mee. Ik ga voor een natuurlijke bevalling na een keizersnee. In mijn ziekenhuis doen ze wel aan inleiden, wel voorzichtig en rustig opbouwend. Met continue bewaking van de baby en mij.
     

Deel Deze Pagina