Ervaringen boxspringbedden

Discussie in 'De lounge' gestart door miramare, 26 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miramare

    miramare Bekend lid

    1 mrt 2013
    736
    143
    43
    ik heb al enkele maanden last van mijn rug en heupen. Als ik smorgens wakker word ga ik ook altijd gelijk uit bed, kan niet blijven liggen.
    Nu zijn we pas terug van vakantie en heb 2 weken lang op een auping boxspring geslapen: heerlijk ! Pijn is natuurlijk niet weg maar zeker veel minder pijn smorgens ! Nu ben ik net aan het googelen maar auping is duur!
    Zie ook boxspring van Ikea bijv voorbij komen. Dat scheelt nogal. Kan iemand ervaringen delen of tips?
    Kan ik bijv ook alleen een topmatras over de huidige matras leggen? Zou dat al voldoende zijn?
     
  2. mam1991

    mam1991 VIP lid

    17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Hier een man met rugklachten, bijna jaar in ziektewet gezeten daardoor. Op aanraden ook een boxspring gekocht, bij Ikea weg. En de klachten werden direct aanzienlijk minder. Inmiddels is hij al een aantal jaren pijn vrij. Komt natuurlijk niet alleen maar door het nieuwe bed.

    Wij hebben gewoon de boxspring met een topper zodat we geen gleuf hebben tussen de matrassen en daarover weer een beschermer.

    Beiden een eigen matras omdat wij verschillen qua gewicht/wensen van matras. Mijn man heeft een harder matras
     
  3. Manque

    Manque Niet meer actief

    Ik heb juist rugklachten gekregen van onze boxspring. Man en ik hebben ieder eigen matrassen, maar wel een tweepersoons topper erop, ook omdat er anders zo'n gleuf ontstaat. Maar omdat mijn man zwaarder is maakt hij een hele kuil in die topper waar ik naartoe rol. En die topper is gewoon veel te zacht voor mij, ik lig er helemaal krom in. Ook schuiven de matrassen, ondanks antislipmatten aan beide kanten. Ben echt niet blij met de aankoop. Het is een bed van Karlsson.
     
  4. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    Ik loop bij de orthopeed met rugklachten (in het verleden mijn rug gebroken gehad) en als gevolg van een verkeerde houding daardoor ook een chronische slijmbeursontsteking aan beide heupen over gehouden. Meerdere artsen raden alle boxsprings af!
    Het is veel beter om een goede, en op verschillende zones (flexibel) ondersteunende bodem te nemen met een stevig matras. De verkoper in de beddenzaak bevestigde dit. Mensen met rugklachten willen juist vaker kiezen voor een zacht matras (meestal op een boxspring) terwijl een stevig matras vereist is om rugklachten te verminderen of voorkomen.
     
  5. Hagedisje

    Hagedisje Actief lid

    12 jun 2015
    342
    40
    28
    Een boxspring of welk bed dan ook valt of staat met de keuze van je matras. Al haal je het duurste van het duurste, past de matras niet bij jou dan zal je nog steeds klachten ondervinden ;)

    Zelf hebben wij de Auping Criade met 2 goede Auping matrassen die op verschillende plekken ondersteund. Geen dekmatras, want dan ben je de meeste voordelen van je matras alweer kwijt. Wel hebben wij een extra hoes om de matrassen om ze wel goed samen te houden, maar we liggen op ons eigen matras ;)
     
  6. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik heb een auping boxspring. Ik heb echt nog nooit zo slecht geslapen (begon na een maand ofzo).

    Als je als vrouw langer bent en of bmi 25+ is, dan raadt ik het echt af.

    Ik ga binnenkort een Simba matras uitproberen.

    Auping vraagt ook belachelijk veel geld om de boxspring verstelbaar te maken. Wat bij swiss sense 500,- kost, rekenen ze daar bij auping 3x zoveel voor
     
  7. Insomniac

    Insomniac Fanatiek lid

    24 jan 2015
    1.838
    779
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Op mijn oude matras kon ik mijn bed niet eens uit. Op mijn zij, benen over de rand en dan met mijn armen omhoog. Wat een ramp. En het eerste uur zo'n gruwelijk pijn aan mijn rug en nek:|

    Ik heb toen een boxbodem van Ikea, daarbovenop een - heel duur - matras met een topdek van - jawel - de ikea gekocht. Na veel research specifiek gezocht naar een koudschuim matras (hr? Nasa? Er zijn verschillende benamingen voor).

    Sindsdien wordt ik helaas nog niet stralend wakker maar wel zonder pijn :p
     
  8. Zwitsal

    Zwitsal Bekend lid

    19 mei 2017
    988
    1.449
    93
    Vrouw
    Hier toch een hogere BMI, maar ik zou absoluut niet zonder kunnen!
    Boxspring ligt een stuk beter dan oude bed.
     
  9. elsie89

    elsie89 Fanatiek lid

    27 sep 2014
    3.583
    1.204
    113
    randstad
    Na bijna 7 jaar op een gewoon ikea matras werd mijn man elke dag met pijn wakker. Hebben toen nieuwe matrassen gekocht hebben nu allebei een eigen (vierkante hoeken dus minimale gleuf) met daarover een 2 persoons hoeslaken. We hebben nu een behoorlijk "hard" matras maar heb nog nooit zo lekker geslapen. Ledikant en bedbodem zijn hetzelfde maar ander matras maakt dus enorm veel uit.
     
  10. manaolana

    manaolana Niet meer actief

    Ik denk dat het heel persoonlijk is. Ik vind een boxspring verschrikkelijk. Veel te zacht.

    Hier slaap ik het liefst letterlijk op een lattenbodem (gewoon houten plankjes dus) met een kei hard matras. Heb dus een matras voor mensen van meer dan 115 kg terwijl ik zelf rond de 75 weeg :roflmao:. Geeft weinig tot niet mee, heerlijk. Als ik elders slaap (hotel, vakantiehuisje etc.) vind ik de matrassen altijd te zacht en krijg ik pijn in mijn rug.
     
  11. smarlicia

    smarlicia Niet meer actief

    Boxspring is echt geweldig!
    Zou je wel goed laten informeren over de verschillende matrassen voor ieder persoon is een matras
     
  12. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    :eek:
    Heb je een auping?
    Mijn man slaapt prima, maar ik heb toch brede heupen maar een smalle taille, en die taille zakt dus door omdat er geen ondersteuning is als ik op m'n zij lig
     
  13. Zohra

    Zohra Fanatiek lid

    20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Hoe oud is de matras van je huidige bed? En heb je al eens geprobeerd om hem te keren?
    Als je pas sinds een paar maanden klachten hebt en daarvoor altijd lekker hebt geslapen, ben je misschien gewoon toe aan een nieuwe matras.
    En kijk voor de zekerheid ook je lattenbodem even na; paar jaar geleden telkens vlammende pijn in mijn schouder elke ochtend, bleek uiteindelijk de lattenbodem kaduuk....
     
  14. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.274
    113
    Wij hebben ook een boxpring mrt een matras vd ikea. Beide een eigen en zonder topper. Ligt heerlijk.
     
  15. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.540
    7.043
    113
    Het gaat denk ik vooral om het matras. Wij hebben hele goedkope boxpspringbedden (10 jaar geleden voor 300 euro gekocht, 2 losse boxspringbedden, met 1 groot matras van 200 x 180 cm). Na een jaar of 4 hebben we het matras weggedaan, dat was echt zo doorgezakt, maar de bedden zelf gehouden. We hebben bewust geen ombouw, omdat we dat bijna nooit mooi vinden bij boxsprings. Het plan was om zelf een hoofdbord te gaan maken (van oude luiken ofzo), maar we zijn bijna 10 jaar verder en hebben nog steeds geen hoofdbord :D Komt vast nog wel een keer :D
    Na die 4 jaar hebben we nieuwe matrassen gekocht bij Beter Bed, allebei van 90 x 200 cm, en dan 1 topmatras van 180 x 200. En ze liggen nog steeds heerlijk. Ik draai ze heel af en toe eens om, maar eigenlijk is het amper nodig. Die matrassen waren dan wel weer wat duurder natuurlijk dan die 300 euro die we voor de bedden uitgaven, maar zo kunnen ze voorlopig nog mee denk ik.
     
  16. Katenhond

    Katenhond Fanatiek lid

    14 aug 2014
    1.394
    174
    63
    Ik denk dat een goede matras die bij je lichaam en slaaphouding past echt verschil kan uitmaken evenals een goed kussen etc

    Wij hebben een Swiss Sense boxspring en zijn daar blij mee
     
  17. Zonnebloem92

    Zonnebloem92 VIP lid

    4 dec 2012
    10.846
    4.212
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Wij hadden eerst een boxspring van beter bed, sliep best fijn.
    Maar nu we een auping bed +matrassen hebben merk je goed het verschil.
    Zou bij het aanschaffen van een nieuw bed vooral kijken naar de matrassen en niet zo naar het merkje (of geen merkje) van het bed.
     
  18. Nutella

    Nutella Actief lid

    13 feb 2017
    387
    213
    43
    NULL
    NULL
    Wij hebben boxsprings en matrassen van Ikea. Man had altijd lage rugklachten, maar sinds we deze nieuwe bedden hebben niet meer. Jaar of vier geleden gekocht. We hebben de sultan boxsprings en hyllestad harde matrassen met daaromheen twee aparte hoezen tegen vocht en daarop de beschermer kungsmynta zodat je geen gleuf tussen de matrassen hebt. De matrassen houden goed hun vorm en glijden niet weg, ligt dus stevig. Ik had eerst gekozen voor de zachtere variant matras omdat ik licht ben, maar na wat nachten proberen kreeg ik rugpijn. Dus even geruild met het matras van m'n man en dat lag veeeeel beter. Mijn matras kon ik toen zonder problemen inruilen.

    Een duur merk betekent trouwens ook niet dat het bij je past. Zusje en haar vriend kochten een heel duur matras waar hij heel veel rugpijn van kreeg. Nu hebben ze een goedkoop matras en slapen veel beter.
     

Deel Deze Pagina