Ervaringen cordring

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Brinsa, 24 jun 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.520
    2.446
    113
    Wie van jullie heeft er ervaring met een cordring ipv van de navelklem?

    Hoe is deze bevallen? En welke raden jullie aan, de normale of de latex-vrije?

    Alvast bedankt!
     
  2. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Ik lees mee. Heb de cordring in huis liggen (de normale) en hoop hem binnenkort te gaan gebruiken.
     
    Brinsa vindt dit leuk.
  3. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Brinsa vindt dit leuk.
  4. Ella1988

    Ella1988 Fanatiek lid

    7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Geen idee welke ze hebben gebruikt maar beviel goed! Geen lomp ding aan mijn baby xD. (voor mijn gevoel dan)
     
    Brinsa vindt dit leuk.
  5. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    Hier verkoopt de vk er ook 1.
    Zit er serieus aan te denken om die te kopen ipv zo een grote klem te gebruiken.
     
  6. Stakato

    Stakato Niet meer actief

    Mijn vlk gebruikt standaard een cordring. Het is heel fijn, het is bijna niet foutief te plaatsen en het bindt de navelstreng goed af.

    Wij hebben de latex variant gebruikt omdat deze minder stug is en makkelijker in gebruik, en omdat een latex allergie heel weinig voorkomt.

    Waarom navelklemmen nog gebruikt worden is mij serieus een raadsel, vreselijke dingen.

    Hoe snel het navelstompje er af valt en hoe het naveltje geneest heeft vooral te maken met het uitkloppen van de navelstreng. :) Bij het helemaal uitkloppen van de navelstreng droogt het stompje veel eerder uit en valt het sneller af.
     
    Lara123, Brinsa en nizzie86 vinden dit leuk.
  7. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    @Stakato hoeft niet dat de stomp eerder afvalt bij goed uit laten kloppen. Tweede heeft dat ding bijna 10 dagen eraan gehad en navelstreng heeft meer dan een half uur kunnen uitkloppen. Eerste kind is binnen 5 minuten na de geboorte de navelstreng doorgeknipt en die was er met 5 dagen af.
     
  8. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    O, wat grappig, dit wist ik helemaal niet! Wij hebben de navelstreng inderdaad een halfuur laten uitkloppen. :)
     
  9. Stakato

    Stakato Niet meer actief

    Hoeft niet, daarom schreef ik ook “vooral”, maar is vaak wel het geval. :)

    Binnen 5 minuten , als in, rond de 5 minuten? Want de navelstreng is meestal na 3 a 4 minuten al uitgeklopt. Dan is er geen hartslag meer te voelen en dan is er dus ook geen sprake meer van uitkloppen. Er zijn niet per se meer voordelen aan het nog langer wachten met afbinden/doorknippen na het uitkloppen. Behalve misschien dat het fijn voelt, hier 40 minuten gewacht met doorknippen. :)
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  10. Gruffalo123

    Gruffalo123 Fanatiek lid

    26 jun 2017
    3.939
    4.461
    113
    Geen idee hoe snel het toen met de eerste ging, redelijk snel voor mijn gevoel. Dat was een medische bevalling, dacht binnen de 5 minuten. Tweede keer duurde veel langer omdat het een thuisbevalling was zonder VK en het duurde ruim een half uur voordat de VK er was nadat de baby al geboren was, dus toen de navelstreng al die tijd gewoon laten zitten :p.
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  11. Ukkepuk1

    Ukkepuk1 Actief lid

    15 aug 2017
    387
    518
    93
    Vrouw
    Hier ook een prima ervaring met de cordring. Ideaal, zat totaal niet in de weg. Wil hem nu weer. :)
     
    Brinsa vindt dit leuk.
  12. Brinsa

    Brinsa Fanatiek lid

    16 mrt 2016
    3.520
    2.446
    113
    Nou ik heb hem besteld hoor, bedankt dames!
     
    nizzie86 vindt dit leuk.
  13. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Interessant. Ga donderdag vragen of ze deze ook in het ziekenhuis na m'n bevalling willen gebruiken.
     
  14. honkeytonk

    honkeytonk Fanatiek lid

    5 mrt 2018
    1.165
    868
    113
    Thuis
    Dit, echt super interessant. Ik ga ook eens vragen of mijn vk/zkh dit doet (nog niet duidelijk waar ik moet bevallen).
     
    Loveischocola vindt dit leuk.
  15. NdNk

    NdNk Fanatiek lid

    8 mrt 2012
    2.321
    1.421
    113
    Vrouw
    Hier ook ervaring met cordring. Zorg wel dat de verloskundige weet hoe een cordring te plaatsen. Hier was hij te dicht op de huid geplaatst, dat was niet erg fijn.

    Dus ideaal ding, mits goed geplaatst.
     
  16. Zwierezwaai

    Zwierezwaai Niet meer actief

    Je moet hem geloof ik wel zelf aanschaffen en meenemen naar het ziekenhuis als je daar bevalt
     
  17. nizzie86

    nizzie86 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.147
    5.092
    113
    Bij mij zat er een gebruiksaanwijzing bij! Als die er niet bij zit, zou ik online de instructies opzoeken en die bij je bevalplan houden.
     
  18. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    De mijne zit helaas in mijn enveloppe nog, de gyneacoloog weigerde hem te gebruiken op de ok en later afnavelen kon ook njet meer ( bij een natuurlijke bevalling zouden ze de navelstreng langer hebben gelaten en zou mijn eigen vk haar opnieuw afnavelen)
     
  19. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    Dat is echt ontzettend jammer zeg.
    Ben benieuwd of ze er aan meewerken hier.
     
  20. Stakato

    Stakato Niet meer actief

    Wat idioot ... ben benieuwd wat haar bezwaren waren?

    Bij mijn eerste is direct na de geboorte de navelstreng doorgeknipt ivm een noodsituatie waarna hij werd meegenomen naar de reanimatietafel, maar zelfs toen heeft de gynaecoloog een alternatief gebruikt voor de navelklem conform mijn geboorteplan.
     

Deel Deze Pagina