Ervaringen cub baarkruk

Discussie in 'De bevalling' gestart door Manna, 6 dec 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Manna

    Manna Fanatiek lid

    2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    zijn er dames met ervaring met de CUB baarkruk?

    Bij de eerste moest ik op het toilet zitten tijdens het persen ivm dippen hartje. Uiteindelijk richting ziekenhuis en daar met vacuümpomp en knip bevallen. Daarna een jaar gerevalideerd ivm bekkenklachten

    Ik zat niet prettig op het toilet (was te hoog). Kreeg 2 ongelijke voor handen krukjes onder mijn voeten en dit is denk ik voor mijn bekken ook niet fijn geweest. Een baarkruk is lager en daarnaast zijn er meer voordelen die mij aanspreken.

    Alleen vind ik zo'n houten variant er nogal oncomfortabel uit zien. Ik kwam bij het inlezen de cub baarkruk tegen en deze lijkt me erg prettig. Ik ben alleen wel erg nieuwsgierig naar ervaringen met deze specifieke baarkruk
     
  2. meelanor

    meelanor Fanatiek lid

    29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    Ik volg even. 2 keer op de barkruk bevallen ideaal qua houding maar ik herinner me nog pijnlijke zitplekken en ik glee weg. Comfortabel is de baarkruk (voor mij) niet. Maar gelukkig maar even. Nu bijna uitgerekend van de 3e miss wel intressant. Ik ga het vanmiddag ook eens vragen bij de vk wat haar ervaring is :)
     
  3. Manna

    Manna Fanatiek lid

    2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Ik ben benieuwd wat je vk zegt! Mij lijkt het vooral fijn om een deel vh persen te kunnen doen. Ik wil de baby graag zelf aan kunnen pakken en ik weet niet of dat kan op een baarkruk.
    Deze lijkt me iig prettiger dan de ouderwetse maar kan geen ervaringen vinden online
     
  4. Eruanna

    Eruanna Bekend lid

    13 mei 2013
    918
    903
    93
    :roflmao::roflmao::D
     
  5. Manna

    Manna Fanatiek lid

    2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    :roflmao::roflmao::roflmao::roflmao: Zie het nu pas :p
     
  6. meelanor

    meelanor Fanatiek lid

    29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    Ja baarkruk kende mn telefoon vanochtend nog niet :p mn slaapkop zag nog niet zoveel ;)

    Op de normale kun je je kind aanpakken weet ik uit ervaring ;). Ik heb het bij de vk nagevraagd en wat bleek ze had er een liggen die ze bij haar eigen bevalling heeft gebruikt en die mag ik gratis van haar lenen super lief!

    Ze vertelde dat haar ervaring / kennis was dat t fijn is voor t opvangen van de weeën maar tijdens te persen is t te hoog. Maar wel juist weer fijn om overheen te hangen als je op je knieën wil bevallen.

    Ik er nu 1 in huis dus kan je er binnen 5 weken meer over vertellen :)
     
  7. Manna

    Manna Fanatiek lid

    2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Ahh kijk wat lief van haar zeg! Is hij hoger dan de ouderwetse baarkruk dan? Schijnbaar kun je volgens mij ook 1 ring leeg laten waardoor hij lager is, dat zag ik op een afbeelding tenminste. Gebruiksaanwijzing heb ik niet exact gelezen haha

    Ik ben heel benieuwd hoe hij je bevalt, letterlijk en figuurlijk!
    Blijkbaar wordt hij ook wel verhuurd dus dat zou ik nog kunnen doen... De vraag is alleen hoeveel meerwaarde het dan heeft tov de traditionele.
     
  8. meelanor

    meelanor Fanatiek lid

    29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    Ik ga hem van de week even opzetten. even kijken of hij niet lek is en hoelang het duurt om hem op te zetten. Ik zal de hoogte etc dan ook even bekijken. En hoe stevig het nog is als de onderste leeg is :) ik laat het weten :)
     
  9. Manna

    Manna Fanatiek lid

    2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Top, ben heel benieuwd. Ik hoor niet bij de lange mensen haha
     
  10. Pln

    Pln Fanatiek lid

    9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    @Manna zag toevallig je berichtje.. Met mijn fysiotherapeute ga ik binnenkort houdingen doornemen ivm bekkenklachten, daar had jij ookast van toch? Zij raadde mij echter de barkruk af. Misschien goed om een keer met je fysio en vk over te hebben. Zal volgende week ook nog eens informeren hoe dat zit.
     
  11. Izzie7676

    Izzie7676 VIP lid

    18 dec 2017
    5.793
    6.474
    113
    Vrouw
    Barkruk is sowieso een slecht plan :roflmao::roflmao:
     
    Snoepjes en meelanor vinden dit leuk.
  12. Pln

    Pln Fanatiek lid

    9 mrt 2017
    2.082
    2.098
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    haha autocorrectie!
     
    Izzie7676 vindt dit leuk.
  13. Manna

    Manna Fanatiek lid

    2 jul 2015
    2.902
    1.196
    113
    Vrouw
    Gelderland
    Alweer die barkruk :p:p

    Nee ik wil ook niet bevallen op de baarkruk, maar ik moest tijdens het persen op het te hoge toilet met 2 ongelijke krukjes.... Niet geweldig met mijn bekken. Had ook geen keus, hartslag dipte. Dus meer voor het geval dat dat weer moet...
    Hier hadden bekkenfysio en vk er overigens niets op tegen, maar wil er dus ook niet de hele bevalling of tijdens de uitdrijving op

    Ben benieuwd wat er uit je gesprek komt
     
  14. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Ik heb er alleen ervaring mee om er overheen te hangen en dat was erg comfortabel haha. Maar ik heb hem dus niet als baarkruk gebruikt.

    Vond het liggen in bed totaal niet fijn, dus ik heb de weeen opgehangen op mijn knieën al hangend over die cub en manlief zie zo tegendruk gaf op mijn rug.
     
  15. meelanor

    meelanor Fanatiek lid

    29 apr 2012
    1.408
    142
    63
    Alphen, NB
    Nou het duurde even maar hij staat. Ik vind hem wel een stuk comfortabeler zitten dan de normale baarkruk. Echter geeeeen idee hoe hij tijdens de bevalling zit. Hij staat ieg klaar dus hij kan gebruikt worden :)
     

Deel Deze Pagina