Ervaringen deeltijd studie pedagogiek. Naast baby, werk, alleen ouderschap

Discussie in 'Weer aan het werk' gestart door wolkje1994, 26 feb 2020.

Tags:
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wolkje1994

    wolkje1994 Fanatiek lid

    12 aug 2013
    3.892
    5.779
    113
    Hi allemaal.

    Ik ga binnenkort weer aan het werk. Maar heb heel erg de drang (door veel zin hebben) om een studie deeltijd te gaan volgen. Studie pedagogiek deeltijd. HBO opleiding. Deze start pas in september.

    Ik wil hierbij twee dagen gaan werken, één dag school en dan de thuis studie.

    Ik wilde de titel duidelijk het onderwerp weer laten geven. Dus heb ook ingetikt, alleen ouderschap. Nu heb ik wel een hele lieve vent, werkt alleen +-70 uur per week. Dit is een keuze geweest waar ik achter sta, je hoort mij dus ook niet klagen! Maar het ouderschap komt grotendeels op mij neer!

    Nu ben ik dus benieuwd naar ervaringsverhalen. Hoe was dit te combineren met moederschap, hoe deelde jij je thuisstudie in en was het haalbaar?
     
  2. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.593
    10.487
    113
    Dat is afhankelijk van een aantal zaken:
    Wat is je vooropleiding? Leer je makkelijk?
    Ben je bereid de baby een dag extra naar de opvang te brengen voor een studie dag. Kan je man in het weekend wel zorgen voor de baby? Hebben jullie een schoonmaakster, is dat eventueel een optie?

    Mijn man heeft een opleiding van 4 jaar gedaan, maar hij werkte 4 dagen en ging 1 dag naar school, ik heb heeeeel veel weekenden ervoor gezorgd dat hij thuis rustig kon leren en mijn zoontje en ik weg waren. Hij begon toen ons zoontje 10 maanden was en toen hij net 5 was en de jongste 2 maanden, was hij klaar, wij waren er allemaal helemaal klaar mee:rolleyes: maar het is het zeker waard geweest.
     

Deel Deze Pagina