Ervaringen delen Letrozol, pcos.

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Bobby92, 20 nov 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bobby92

    Bobby92 Nieuw lid

    20 nov 2022
    3
    1
    3
    Vrouw
    Tandartsassistente
    Zuid Holland
    Hi Dames :)

    Mijn naam is Bobby en ik ben na enkele jaren weer opnieuw het ziekenhuis traject ingestapt door pcos.
    Ontzettend spannend omdat ik ook een angst en paniekstoornis heb, wat ook de reden is geweest dat ik eerder moest afhaken.

    Voorheen heb ik Clomid gekregen maar nu ben ik op dag 3 met Letrozol.
    Wat zijn jullie ervaringen hiermee op het gebied van bijwerkingen?
    Zelf heb ik het idee dat ik spierpijn heb en soms ook wat steken of krampen in de lies regio voel. Een drukkend gevoel bij de eierstokken.
    Ik durf de bijsluiter er niet bij te pakken omdat ik bang ben dat ik dan door mijn angst alle bijwerkingen zelf er bij ga denken o_O


    Zijn er meer mensen die op mentaal gebied dit ook een hele uitdaging vinden?
    Ik ben super onrustig en gespannen en maak mezelf soms een beetje gek, wellicht kan het delen van ervaringen wat steun bieden :thumup:

    Veel liefs.
     
  2. Kiwi3191

    Kiwi3191 Fanatiek lid

    24 jun 2022
    2.251
    1.529
    113
    Vrouw
    Hey Bobby, ik had bij de eerste ronde letrozol het ook wel zwaar, maar vooral kwa vermoeidheid. En ik voelde precies ook mijn eitje groeien (heb steekjes in de kant waar ze nadien dominant blijken te zijn). Heb nadien de letrozol ook in de namiddag of avond genomen en dat werkte voor mij veel beter. De eerst ronde elke ochtend genomen omdat je er gewoon aan wil beginnen maar dat werkte dus lichamelijk niet voor mij.
     
  3. Veve94

    Veve94 Lid

    29 dec 2021
    28
    21
    3
    Vrouw
    Hey Bobby!

    ik heb 2 rondes letrozole genomen. Ik had bijwerkingen zoals misselijk, maagpijn en hoofdpijn. Ik nam mijn pilletje altijd ‘s ochtends.

    Helaas heeft het maar 2 rondes gewerkt voor mij en ben ik moeten overschakelen naar spuitjes in de buik. Maar elk lichaam is anders natuurlijk en reageert heel anders.

    Het is inderdaad allemaal heel spannend. Dus mentaal kan je wel is gezonde spanning voelen! :)

    Allensinds heeeel veel succes! :thumup:
     
  4. Bobby92

    Bobby92 Nieuw lid

    20 nov 2022
    3
    1
    3
    Vrouw
    Tandartsassistente
    Zuid Holland

    Ik heb je advies opgevolgd en hem gisteren pas laat ingenomen en moet zeggen dat ik me wel een stuk beter voel. Bedankt voor de tip :thumup:
     
    Kiwi3191 vindt dit leuk.
  5. Bobby92

    Bobby92 Nieuw lid

    20 nov 2022
    3
    1
    3
    Vrouw
    Tandartsassistente
    Zuid Holland
    Ik heb woensdag mijn eerste echo ben erg benieuwd of het iets doet bij me. Het voelt wel zo maar je weet het natuurlijk nooit o_O

    Na het overschakelen op de spuitjes heeft dat wel effect gehad?
     
  6. Kiwi3191

    Kiwi3191 Fanatiek lid

    24 jun 2022
    2.251
    1.529
    113
    Vrouw
    Graag gedaan! En veel succes met je eerste echo deze week! Het is allemaal spannend en hopelijk slaat de medicatie aan.

    @Veve94 : hopelijk werken voor je de spuitjes en heb je snel een plakkertje.
     
  7. D4YC

    D4YC Actief lid

    11 aug 2022
    128
    97
    28
    Vrouw
    Hallo Bobby,

    spannend is het zeker! Ik heb net mijn eerste ronde Letzorol achter de rug en heb geen bijwerkingen gehad. Ik nam mijn pil al in de avond in. Mijn eerste ronde was zonder echo’s en we zouden aan de hand van mijn bloed checken of de eisprong heeft plaatsgevonden. Ik moest bloedprikken op CD 21 en had nog een lijstje andere dingen waar ik voor moest prikken en toen zijn ze mijn progesteron vergeten. Dus helaas….

    Ik wordt vandaag gebeld door mijn gynaecoloog hoe nu verder. Maar ik vermoed dat ik geen eisprong heb gehad. En we weer opnieuw gaan en de dosis gaan verhogen.

    jij had gister je echo toch? Hoe is deze gegaan?
     

Deel Deze Pagina