Ervaringen eenpersoonsbed 2 jarige?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Dreamer29, 26 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Hallo!
    Ik ben op zoek naar ervaringen met een eenpersoonsbed op 2/2,5 jarige leeftijd.
    Momenteel ligt onze dochter nog in haar ledikantje en ben ik 20 weken zwanger. De baby zal eerst in een wiegje slapen, dus daar hebben we het ledikant niet gelijk voor nodig.
    Ik kreeg een paar weken terug al last van rugklachten, maar met fysio, weinig tillen, op mijn houding letten en oefeningen gaat dat nu eigenlijk vrij goed. En dat zou ik graag zou houden! Daarom denk ik er nu aan onze dochter naar een eenpersoonsbed over te doen. Als ik haar in bedje moet leggen moet ik vrij ver bukken om haar in te stoppen. En dit gaat nu nog met mijn buik, maar als hij groter wordt, zal dat nog lastiger worden. Daarnaast zou een eenpersoonsbed schelen qua tillen, omdat ze er dan zelf in kan klimmen
    Wat zijn jullie ervaringen met een eenpersoonsbed op deze leeftijd? (En dus niet een peuterbedje!)
     
  2. pluk

    pluk VIP lid

    13 dec 2005
    16.008
    4.182
    113
    Bij ons zijn beide kinderen rond die leeftijd naar een 1 persoons- bed gegaan. Wel hadden we er toen zo'n extra plankje voor zodat ze niet zomaar uit bed konden vallen . Bij beiden weinig problemen met de overstap gehad dus is het ons goed bevallen. Vooral zoon sliep meteen heel goed maar die stootte zijn hoofd steeds in zijn ledikantje, bij het grote bed wat dit probleem meteen opgelost.
     
  3. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Hier is dochter met 22 maand naar een eenpersoonsbed gegaan. Ging prima.
    Ze klom uit haar ledikant.
    Ideaal, kan er gewoon naast liggen.

    M’n zoon is met 2,5 jaar naar eenpersoonsbed gegaan. We gingen verhuizen dus daarom gewacht tot het nieuwe huis. Anders was hij al eerder over gegaan. Ging ook prima.
     
  4. Meisje93

    Meisje93 VIP lid

    21 mrt 2015
    32.071
    14.402
    113
    Dochter is met +/- 2,5 jaar overgegaan van ledikant naar 1 persoonsbed en dit ging gelijk goed.
     
  5. Iris86

    Iris86 Fanatiek lid

    21 apr 2014
    2.076
    283
    83
    Emmeloord
    Hier met 2 jaar. Wel hekje zodat ze er niet uit viel. Ze vond het heel spannend in het begin. Toen ze bij haar zussen op de kamer mocht slapen was het goed.
     
  6. Panter

    Panter VIP lid

    14 mrt 2011
    13.710
    4.559
    113
    Hier ligt zoontje sinds z'n 2de in een 1 persbed. Wel met uitvalhekje.
    Gaat prima, en hij komt ook niet uit bed. Gaat roepen maar blijft mooi zitten tot we komen.
     
  7. LVtje

    LVtje Fanatiek lid

    20 jan 2014
    3.128
    1.100
    113
    Vrouw
    Onze oudste is met 2 jaar overgegaan naar een 1 persoons. Ging vanaf nacht 1 goed.

    De jongste gaat in de zomervakantie over. Dan is hij 2 en een beetje.
    We gaan het zien hoe dat gaat. (Maak me meer zorgen om het feit dat ze stiekem bij elkaar kruipen haha)
     
  8. KleineLai

    KleineLai VIP lid

    30 dec 2017
    12.894
    25.246
    113
    Mijn oudste ging ook met 2/2,5 jaar van ledikant naar een 1persoons. Dat was wel even drama want meneer had opeens zoveel vrijheid. Dat heeft een aantal weken geduurd (hardleers :p ) maar sinds dien slaapt hij meer dan prima. Hij wordt volgende maand 3 jaar.
     
  9. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Dankjewel voor jullie reacties! Allemaal positieve ervaringen lees ik.
    Ik zie vooral beren op de weg :rolleyes: ze kruipt eruit, haalt de kasten leeg, enz. Maar misschien moeten we het maar gewoon proberen! Dat komt toch een keer.
     
  10. Fristi2012

    Fristi2012 VIP lid

    23 jun 2014
    5.900
    3.317
    113
    Dat deed ze hier ook al in ledikant :| uit haar bed klimmen.

    Midden in de nacht tot en met luier en al uitkleden en op stoel bij de kast staan enzo kwam er ook bij.
    Maar dat ging ook gauw weer over.
     
  11. MolliMuis

    MolliMuis Niet meer actief

    Mijn zoontje ging ook over naar een eenpersoonsbed omdat er een 2e aankwam. Hij slaapt vanaf krap 18 maanden in een groot bed en dat gaat super goed. In het begin klom hij er wel veel uit, maar dat was na 2-3 nachten ook wel over. Wij hebben hem toen wel steeds teruggelegd, dus eerste nachten 10x terug leggen. Uiteindelijk begreep hij dat hij lekker in bed moest blijven liggen :)
    Het is trouwens wel een bed wat praktisch op de grond ligt met een bedbak eromheen. Dus hij kan er niet uit vallen.
     
  12. Archie83

    Archie83 Actief lid

    23 nov 2019
    402
    231
    43
    Dochter ging met 19 maanden over. Nooit gedoe gehad. Is er zelfs beter van gaan slapen.
     
  13. nicole18

    nicole18 Fanatiek lid

    20 nov 2013
    4.488
    1.087
    113
    zoon ging met 22 maanden over naar een groot bed. altijd ellende geweest met slapen, wou niet in zn ledikant liggen en lag meer in ons bed dan zn eigen bedje.
    samen met papa en grote broer het grote bed opgezet en een mooi dekbed overtrek erbij en t feest was compleet. vanaf dag 1 slaapt hij ineens door, huilt niet meer en ligt niet meer bij ons in bed. die stap naar t grote bed hadden we dus veel eerder moeten maken ;)
    wel ligt hij nog steeds in zn slaapzak, wij stoppen hem wel onder t dekbed maar hij kruipt omhoog en slaapt dus eigenlijk maar op t bovenste deel van zn bed.
    t plan is om hem komende zomer uit zn slaapzak te krijgen als t heet word en dan onder zn dekbed gaan leren slapen hierna.
    wij hebben ook wel zon uitval rekje ervoor (al is hij daar ook wel eens overheen gevallen, vraag me niet hoe...)
     
  14. Koekie1

    Koekie1 VIP lid

    31 jul 2013
    5.625
    1.974
    113
    Vrouw
    Hier beiden rond hun 2e jaar in een 1 persoonsbed gelegd.
    De oudste is er nog nooit zelf uitgekomen (nu roept ze en als ik reageer dan komt ze eruit).

    De jongste klom voor haar 2e uit het ledikant, doet van alles wat niet mag dus daar was ik wel erg benieuwd naar.
    Maar ook zij komt niet zelf uit bed :D
     
  15. Tassie74

    Tassie74 Fanatiek lid

    23 mei 2011
    3.134
    530
    113
    Utrecht
    Mijn dochter was ook 2 jaar toen zij van ledikant naar 1-persoonsbed ging.
    Nooit spijt van gehad. Ze voelde zich groot en mocht zelf een nieuw dekbedovertrek uitzoeken.
    Wij hadden wel een bedhekje aangeschaft zodat ze niet uit bed kon rollen.
     
  16. Dreamer29

    Dreamer29 Fanatiek lid

    25 feb 2015
    2.546
    965
    113
    Wij zijn er uit, en gaan het toch echt proberen ergens de komende maanden! Eerst wat andere dingen in huis regelen en dan kunnen we deze verandering aan brengen. We willen ook zeker een bedhekje aanschaffen, dat vind ik wel wen heel fijn idee.
     
  17. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    17.693
    14.045
    113
    Hier rond die leeftijd ook overgestapt, geen valhekje gebruikt maar wij hebben dan ook een vrij laag bed waar ze makkelijk zelf in kon.

    Alle kasten, specifiek eventuele opslag van billendoekjes zou ik of leeghalen of afsluiten. Hier kon ik elke dag een kamer compleet opruimen ondanks redelijk strict beleid. Hard speelgoed (wat zo lekker doordreunt op de radiator) hebben we ook weggehaald.

    Man had een nieuw pak zwitsaldoekjes op de commode laten slingeren...met wat improvisatie was dat binnen bereik en liepen we tegen een zwitsalmuur en een kind wat er tussenin zat...kijk papa sneeeeeeeuw!

    Hierbij moet ik wel aangeven dat dit een figuur apart is. Dora explorer en koppig als een ezel en eenmaal een plan in dr hoofd krijg je dat nauwelijks om. Eerste 4 dagen was t vooral jodelahiteee. Daarna wel gewoon.
     
  18. Orangeapple

    Orangeapple Fanatiek lid

    29 aug 2016
    1.047
    379
    83
    Hier ook een goede ervaring! Ik zou het zo snel mogelijk gaan proberen. Nu heb je het ledikant nog als back up voor als het echt nog niet gaat. Mijn zoontje ging twee weken voor de bevalling over en sindsdien slaapt hij door!
     
  19. Sylver

    Sylver Fanatiek lid

    17 sep 2014
    1.459
    1.428
    113
    Wij zijn bij beide kinderen ook tussen de 2 en 2,5 jaar overgestapt op een eenpersoonsbed.

    Bij de oudste zodat ik er makkelijk even bij kon liggen en bij de jongste omdat ze met slaapzak en al uit haar ledikant klom.

    Ging bij beide kinderen direct goed.
    Wel met uitvalbescherming.
     

Deel Deze Pagina