Ervaringen emesafene tegen zwangerschapsmisselijkheid

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Dubbelfris, 12 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dubbelfris

    Dubbelfris Actief lid

    19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    Hi dames,

    Ik ben erg benieuwd naar ervaringen met emesafene..
    Nam dit bij bij jullie de misselijkheid weg? Of enkel de scherpe randjes?
    Ik ben namelijk echt zo misselijk, het is afschuwelijk. Heb dit recept gekregen van mijn huisarts. Wel de zetpil variant
     
    jeanney5 vindt dit leuk.
  2. jeanney5

    jeanney5 Bekend lid

    9 jul 2008
    822
    19
    18
    Ik ben ook heel erg benieuwd. Ik ben gewoon de hele dag kotsmisselijk, boeren en alles stinkt. Gister al 2 keer moeten overgeven. Pfff

    En jij dan? Moet je overgeven?
     
  3. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Het haalde bij mij die pieken eraf. Zonder Emesafene draaide mijn hele dag om de misselijkheid en overgeven, met Emesafene hoefde ik niet meer over te geven en kon ik de misselijkheid vergeten (het was er wel nog, maar met afleiding dus echt heel goed te doen). Ik vond het echt heel fijn :)
     
  4. Kache

    Kache VIP lid

    11 jan 2012
    6.147
    1.068
    113
    Emasefene deed bij mij weinig, behalve dat ik iets minder vaak hoefde te spugen. Na een paar weken spuugde ik er compleet 'doorheen' en heb ik primperan gekregen. Dat hielp ook weer tegen spugen, maar deed maar minimaal iets op misselijkheid. Al moet ik wel zeggen dat ik vaak merkte dat ik nog (kots)misselijker werd als het tijd was voor de volgende zetpil. En zodra ik er 1 vergat... pffff.
    (ik had wel HG, dus extreme misselijkheid, heb niet kunnen functioneren)

    Sterkte!
     
  5. ConflictDiamond

    ConflictDiamond Bekend lid

    31 aug 2016
    516
    671
    93
    Het deed bij mij eigenlijk niets, ik heb ook daarna primperan gekregen en dat werkte iets beter. Uiteindelijk ook nog Zofran gekregen en dat werkte wel het beste tegen de misselijkheid, alleen ga je daar enorm van verstoppen (echt niet leuk meer) dus moest ik dan weer zakjes poeder drinken tegen de verstopping en dat was net een soort behangplak.. dus daar ben ik uiteindelijk weer mee gestopt en toch maar terug op de primperan.
     
  6. YellowEyes

    YellowEyes Fanatiek lid

    28 nov 2017
    1.863
    2.324
    113
    Vrouw
    Bij mij werd het juist erger, gek genoeg.. ben in de week dat ik emesafene had gebruikt 3 kg extra afgevallen dus kreeg daarna primperan voorgeschreven. Door de preparan hoefde ik nog maar drie keer per dag over te geven en hield ik in ieder geval m'n drinken binnen. :)
     
  7. Dubbelfris

    Dubbelfris Actief lid

    19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    Woow wat een verschillende ervaringen.
    Spugen deed ik al niet, maar extreeeme misselijkheid. Ik heb vanmiddag 13uur een zetpil ingebracht en ik moet zeggen dat ik nog heel licht misselijk ben maar ik heb zowaar mn avondeten opgegeten en vanmiddag lekker cup a soepjes en chocopops. Het helpt me echt. Hopelijk blijft dat zo!
     
    Fuddey vindt dit leuk.
  8. Dubbelfris

    Dubbelfris Actief lid

    19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    Nee ik heb helemaal niet moeten overgeven maar echt super super beroerd. Kon niks meer.. ik voel mij nu stukken beter!
     
    jeanney5 vindt dit leuk.
  9. jeanney5

    jeanney5 Bekend lid

    9 jul 2008
    822
    19
    18
    Nou dan ga ik ook bellen met de huisarts. Helaas ben ik wel bekend met hg zwangerschap. Hoe eerder ik ingrijp hoe beter denk ik.
     
  10. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Eerst een dropje in je mond voor de behangplak. Doet wonderen
     
    ConflictDiamond vindt dit leuk.
  11. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik werd overigens alleen maar suf van emesafene. Primperan gaf me in de eerste zwangerschap alleen maar spierkrampen. In de tweede zwangerschap had ik zoveel ervaringen over Primperan gelezen dat ik het gevaarlijk vond.

    Ben meteen voor de zofran gegaan. Maar dat is niet voor "omdat je een beetje misselijk bent".

    De movicolon (aka behangplak) om te drinken tegen verstopping is goed te doen als je eerst op een dropje sabbelt
     
  12. Lammetje91

    Lammetje91 Bekend lid

    12 dec 2016
    839
    522
    93
    Bij mij zorgde de emasafene ervoor dat ik minder hoefde te spugen. Misselijkheid bleef wel en soms ook nog wel overwegen. Maar bleef ook wel slechte dagen houden.
     
  13. SjH

    SjH Fanatiek lid

    21 okt 2018
    1.700
    2.180
    113
    Vrouw
    Ik hoefde erdoor niet meer te spugen, misselijkheid nam enorm af én ik kon weer eten in plaats van na twee happen niet meer te hoeven.

    positieve ervaring dus! :)
     
  14. Mammavantwee

    Mammavantwee VIP lid

    4 feb 2019
    5.453
    4.881
    113
    Vrouw
    Bij mij deed emasafene niks, primperan hielp wel alleen daar werd ik weer heel erg moe en duizelig van!
     
  15. Jori88

    Jori88 Bekend lid

    26 apr 2020
    610
    497
    63
    Vrouw
    Ik gebruikte door HG emasefene en primperan samen. Werkte allebei niet los van elkaar, samen wel. Is een hele zoektocht geweest toen :(
     
  16. Fuddey

    Fuddey VIP lid

    6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik werd van Emesafene ook moe/suf, maar dat was tijdelijk - nam na een week of twee weer af.
     
  17. riga01

    riga01 Bekend lid

    28 apr 2010
    977
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    Hier ook de zetpillen en haalt bij mij ook de scherpe randjes eraf. Maar dat was/is voor mij van groot belang want het maakt hier het verschil van enigzins iets kunnen eten en drinken of alles uitspugen en doodziek op bed. Dus wat dat betreft werkt het zeker.
     
  18. Dubbelfris

    Dubbelfris Actief lid

    19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    nou ik ben niet “een beetje misselijk” hoor.
    Ik ben zo beroerd dat ik werkelijk helemaal niks meer kan en dus ook niet voor mijn kind zorgen. Dat je niet spuugd betekend niet dat misselijkheid niet ondragelijk kan zijn.
     
    LizMe vindt dit leuk.
  19. Dubbelfris

    Dubbelfris Actief lid

    19 apr 2020
    318
    282
    63
    Vrouw
    Ik had gister een redelijk goede dag. Kon idd weer iets eten, maar begin avond kwam de misselijkheid even hard terug, ook ondanks nog een zetpil te hebben genomen, ben ik de hele nacht misselijk geweest. Vreselijk dit
     
  20. riga01

    riga01 Bekend lid

    28 apr 2010
    977
    392
    63
    Vrouw
    In de zorg
    Den-Haag
    Ja had ik ook precies zo. Word echt beter! Ik heb er nu 1 per dag en die is rond 7 uur savonds echt klaar en dan voel ik me weer beroerder dan daarvoor.
     

Deel Deze Pagina