Ervaringen gezocht: waterpokken op vakantie

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Mythique, 9 mei 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Het lijkt erop dat onze oudste zoon de waterpokken heeft. Nog niet helemaal zeker maar nu 38.5 koorts en er verschijnen steeds meer rode plekjes. Weet alleen nog niet zeker of het blaasjes zijn...

    Nu zitten we in Turkije. Ik weet dat je met waterpokken niet mag vliegen, dat vind ik nog niet zo erg, maar ik ben bang dat ze ons gelijk in quarantaine op onze kamer zetten... iemand ervaring?
     
  2. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.534
    6.229
    113
    zuid-holland zuid
    Hmm.. mijn jongste had waterpokken toen hij 1 was en we op een camping in Italie waren.
    Ik heb bij de apotheek een soort kidsclin gehaald en hem regelmatig ingesmeerd. Ik heb hem ook dagelijks in een havermoutbadje gedaan. Toen de korstjes indroogden mocht hij van mij wel weer in het zwembad, hij had een uv- shirt met lange mouwen en lange zwemshorts en grote zonnehoed. Ik was toch bang dat anderen me er misschien op aan zouden spreken, maar het gebeurde niet, niemand heeft iets gezegd.
     
  3. zwaaistaart

    zwaaistaart Fanatiek lid

    23 jan 2011
    2.296
    926
    113
    Vrouw
    En waterpokken zijn al besmettelijk voor de vlekjes komen dus quarantaine is zinloos maar ja, ik weet niet hoe ze er daar over denken
     
  4. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.888
    13.055
    113
    Vrouw
    Even contact opnemen met je reisverzekering om de terugreis alvast te regelen.
    Ze zullen je echt niet in quarantaine zetten omdat waterpokken inderdaad al besmettelijk zijn voordat je zichtbare symptomen krijgt.
     
  5. humptydumpty

    humptydumpty Fanatiek lid

    9 apr 2014
    3.637
    1.193
    113
    Balen van de timing!!
    Wij konden gewoon vliegen met waterpokken. Was zelfs 11 uur durende vlucht. We hebben niet expliciet aangegeven dat dochter waterpokken had en haar met opzet een beetje bedekt. Ging prima. Probeer er gewoon beste van te maken en hopelijk is het met dag of driee alweer minder!
     
  6. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Ik begrijp ook dat het al voordat het zichtbaar is, besmettelijk is. Maar ik las een post op een ander forum uit 2007 dat een kind in Turkije op de kamer moest blijven. Dan worden we dus echt met z'n allen helemaal gek :confused:.
     
  7. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    We zijn hier net aangekomen maar was inderdaad van plan 4 dagen van te voren sowieso contact op te nemen om een fit to fly verklaring te regelen...
     
  8. Mythique

    Mythique Fanatiek lid

    3 apr 2015
    4.644
    3.771
    113
    Dubbel
     
  9. Cin85

    Cin85 VIP lid

    12 jan 2010
    11.888
    13.055
    113
    Vrouw
    Die fit to dit verklaring krijg je niet zolang niet alle waterpokken zijn ingedroogd. In Nederland tenminste.
    Dus geen idee hoe lang jullie weg zouden blijven?

    Sterkte met je zoontje, want ziek zijn is nooit leuk, helemaal niet op vakantie!
     
  10. PenK

    PenK VIP lid

    20 jan 2006
    6.265
    510
    113
    Sterkte! Balen zeg!

    Vergeet alleen niet dat een fit to fly verklaring maar kort geldig is. Je kan er niet bv nu een aanvragen en over een week pas gaan vliegen,

    Hopelijk hebben jullie toch nog een fijne vakantie
     
  11. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.552
    321
    83
    Mijn zoon kreeg het ook in Turkije. De zoute zee en de zon deed wonderen voor de plekjes. Die droogde heel snel uit. Weinig last gehad, volgens mij alleen eerste dag wat koortsig
     
  12. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Hier had mijn zoon hand voet mondziekte toen we in Mallorca waren. We mochten gewoon naar huis vliegen ook al zat hij vol met bultjes, maar ik heb wel even gebeld met de vliegtuigmaatschappij want het blijkt te wisselen per maatschappij.
     
  13. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Nou bij douane al. Daar werd ik er tussenuit gevist met mijn dochter over wat ze had en wel mocht vliegen. (had fit to fly mee)

    Chicken pox is de Engelse benaming trouwens.
     
  14. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Sorry maar dat vind ik dus best wel aso van je. Je hebt dus willens en wetens een heel vliegtuig vol blootgesteld aan een ziekte die voor immuungecomprommiteerden en pasgeboren baby's (sterftekans 30%) kan leiden tot ziekenhuisopname of erger.
     
    Juffie26, marb, Kinderwens87 en 3 anderen vinden dit leuk.
  15. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Waarom is dat zinloos? Voor de gezinnen die nu pas inchecken in het hotel heeft het zeker zin.
     
  16. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.614
    3.990
    113
    Dat is zo, maar bij TS was haar kindje op de heenreis mogelijk ook al besmettelijk. Dan kun je als je nog geen waterpokken hebt gehad dus niet in het vliegtuig...
     
  17. Nuage

    Nuage VIP lid

    12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Ik had inderdaad ook een fit to fly verklaring gehaald bij de arts in het hotel
     
  18. Spikkeltje

    Spikkeltje Fanatiek lid

    Maar TS wist dat niet. Ik reageerde op de forummer met die haar zieke kind wat bedekte en willens en wetens mee aan boord nam.
     
    mamameer vindt dit leuk.
  19. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.614
    3.990
    113
    Ts wat rot voor jullie zeg! Ik hoop dat hij zich niet te ziek voelt. Verder even afwachten hoe het zich ontwikkeld en een fit to fly aanvragen als jullie weer terug moeten. Verder wat middeltjes proberen te halen bij een apotheek om de indroging van de blaasjes als die komen te bevorderen. Zeewater helpt vaak ook wel wat.
     
  20. Anouk2005

    Anouk2005 VIP lid

    21 mrt 2012
    21.946
    15.248
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Dit was dus ook mijn gedachte.
     

Deel Deze Pagina