Ervaringen gezocht

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Snies, 19 apr 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Ik was benieuwd naar dames met dezelfde problemen als ik.

    Sinds dat ik bevallen ben (vorig jaar maart) zijn mijn cyclussen ontzettend lang en onregelmatig.
    Niet alleen mijn cyclus is zo onregelmatig maar ook ben ik soms ruim 2 weken ongesteld inclusief van begin tot eind een hevig bloedverlies.
    Ik heb zowel een super plus tampon als maandverband nodig om het doorlekken enigzins te voorkomen.

    Daarnaast gaan die menstruaties niet zonder klachten als vermoeidheid, beroerd en gevoelens waar ik geen verklaring voor heb soms.

    Omdat we elkaar een soort van groen licht hebben gegeven voor een tweede kindje, begin ik met dit probleem steeds meer te worstelen..
    Waardoor ik een afspraak had gemaakt vandaag bij de huisarts.

    Omdat wij een kinderwens nog hebben heeft de huisarts ons doorgestuurd naar de gynaecoloog.
    Ik heb woensdag een afspraak in het ziekenhuis voor een echo van de eierstokken.

    Ik ben dus heel benieuwd naar wat eruit komt en hoop heel stiekem dat er niets uitkomt.
    Wel zei de huisarts dat met ovulatietesten werken op dit moment geen zin heeft als je steeds ongeveer 3 maanden er tussen hebt zitten van menstruatie tot aan menstruatie.
    Dus eigenlijk ben ik dan altijd te laat voor een eisprong te vinden omdat ik nooit weet hoeveel weken er tussen zitten.

    :Cyclus: 36 - 58- 103 - 92 - 65 - (nu op dit moment ongesteld)

    Zijn er meerdere die met zo'n onregelmatige lange cyclus alsnog een eisprong hadden gevonden en daardoor zwanger zijn geraakt?

    En of een van jullie het beloop kent vanaf de echo van de eierstokken?
    Weet niet zo goed wat mij te wachten staat, juist omdat ik bij de eerste redelijk snel spontaan zwanger raakte na een miskraam. :)
     
  2. Want2beAmom

    Want2beAmom Fanatiek lid

    9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Ik heb geen idee, heb nog geen kinderen. Wil je wel veel succes wensen!
     
  3. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Ik heb ook wat onregelmatige cyclussen, bij mij is de boosdoener de anticonceptie. (prikpil)
    Daarom ga ik nog niet naar de huisarts, geef mijn lichaam nog even de tijd te herstellen.

    Ik heb gewoon groot pak aan ovulatietesten gekocht. En probeer het toch ... Is de test compleet wit sla ik een dag over. (tja beetje weggegooid geld zo, maar ach)

    Oh en ik hou in een app mijn cyclus en symptomen bij. Ik heb bijvoorbeeld gevoelige tepels na een eisprong. Ja kak wel te laat, maar weet ik igg dat menstruatie er weer aan komt
    .
    Helaas nog niet zwanger.

    Ook de ervaringen van echt ziek zijn van menstruatie. Ik probeer het nog half jaar denk ik en anders tel ik mijn zegeningen met 1 gezonde dochter.
     
  4. PinkLady88

    PinkLady88 Actief lid

    20 jun 2017
    407
    120
    43
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker
    Ik heb geen ervaring met onregelmatige cyclussen. Geef je soms nog borstvoeding? Dat kan soms dan daardoor komen dat je nog onregelmatig bent.
    Je menstruaties herken ik dan wel. Zoveel bloedverlies is niet normaal en dat je je ook zo beroerd voelt heb ik ook altijd. Ervaar je ook veel buikpijn?
    Bij mij is er uitgekomen dat ik endometriose heb. Dat wil niet zeggen dat het bij jou ook zo is, maar het zou kunnen. Ik zou het in ieder geval even bespreken in het gesprek morgen. Misschien kan ze daar dan ook naar kijken bij je tijdens de inwendige echo.
    Succes morgen!
     
  5. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Ik heb geen borstvoeding gegeven dat kwam gewoon niet op gang aangezien ik een keizersnede heb gehad.
    Ik vermoed ook dat ik daar mijn onregelmatige cyclussen door heb gekregen.
    Daarvoor altijd netjes op tijd en kon mijn eisprong gelijk zetten met een cyclus app hooguit dag eerder of later (bevestigd door positieve ovulatietest)
    Zo ook zwanger geraakt van de eerste.

    Ik heb altijd buikpijn tijdens de menstruatie gehad, maar toen was ik gewoon 4 dagen hevig ongesteld en was er weer vanaf.
    Maar eerlijk gezegd voelt het nu als complete weeën (weet nu hoe dat voelt) en moet soms dan echt even gaan zitten of liggen om de kramp weg te laten zakken. Soms nog net niet puffend.

    Het is gewoon frusterend voornamelijk omdat ik mij zolang beroerd en uit de running voel dat er weinig begrip komt vanuit de directe omgeving en ik nu toch echt moeder ben en niet zomaar een hele dag in bed kan liggen.

    Ik ga het morgen horen, vandaag bloed laten prikken op mijn ijzer gehalte ivm het vele bloedverlies.
    Bij erge pijn slik ik naproxen van de huisarts en dat zorgt er ook voor dat het bloedverlies wat minder is.
    Maar moedeloos ja dat word ik er wel van. En dat staat zelfs nog los van mijn kinderwens ;)
     
  6. Want2beAmom

    Want2beAmom Fanatiek lid

    9 feb 2018
    1.088
    668
    113
    Vrouw
    Menstruatie problemen herken ik wel. Vroeger viel ik flauw van de hevige buikpijn, moest overgeven door de grote druk en spanning die ik in mijn buik voelde en het leek wel alsof mijn onderrug brak. Ik verlies daarnaast wel altijd ontzettend veel bloed, super plus tampons en nog doorlekken is voor mij normaal. Bij inwendig onderzoek is er niets vreemds gevonden.

    Waar nog niet zo heel veel over bekend is, maar waar je wel eens naar zou kunnen kijken is je vitamine D gehalte. Als dit te laag is en je aan zou vullen, dit verminderd menstruatie klachten. Ik heb het zelf ondervonden en toen ben ik eens gaan google.. kijk maar eens.
     
  7. PinkLady88

    PinkLady88 Actief lid

    20 jun 2017
    407
    120
    43
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker
    Ik snap je helemaal! Als mensen dingen niet met een blote oog kunnen zien is het er vaak voor hen ook niet. Pijn van binnen is lastig uit leggen en soms moeilijk te begrijpen voor anderen. Misschien kun je een zus of goede vriendin in vertrouwen nemen om erover te praten? Of misschien gewoon je man?
    Laat alles goed nakijken, want je weet zelf al dat dit niet normaal is. Laat je weten wat er morgen uit komt?
     
  8. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Dankzij mijn man heb ik bloed laten prikken. :D
    Ik had zoiets van zal toch wel niks uitkomen maar hij bleef er op hameren het wel te doen.
    Nu blijkt uit bloedonderzoek dat ik een vitamine d tekort heb en een vitamine b11 tekort.
    Dat kan al heel veel verklaren.

    Vanmiddag dan de echo en zou morgen terug gebeld worden over deze twee tekorten door de huisarts.
    Ik hou je op de hoogte :thumup:
     
  9. Cyd

    Cyd Bekend lid

    28 jul 2016
    917
    494
    63
    België
    Vitamine tekort kan gelukkig snel opgelost worden :) Ik duim dat je echo alvast goed zal zijn!
    Zelf was ik na de geboorte van ons eerste zoontje ook heel onregelmatig met enkele lange cyclussen. Maar kijk, ik ben dan toch nog snel zwanger geraakt met behulp van ovulatietesten :)
     
  10. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Mag ik vragen hoelang je cyclussen gemiddeld waren en op welke dag je een positieve ovulatietest had? :)

    Zit nu rond de 65 dagen, om bijna 3 maanden lang iedere dag te testen vind ik ook zo'n "verplichting" worden.
    En krijg ik het gevoel dat alles draait om ovulatietesten.. :(
     
  11. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Helaas weet ik nog steeds niets.
    De uitslag hoor ik via mijn huisarts vrijdag of maandag.
    Ze liet er weinig over los jammergenoeg.

    Het enige wat ze zei was dat er misschien kleine dingetjes waren die het zwanger worden kunnen bemoeilijken, maar ook goed verholpen kunnen worden. Ook gezien ik eerder spontaan ben zwanger geraakt zei ze.
    Hoe of wat en hoe verder krijg ik dus via de huisarts te horen.

    Het enige wat ze zei was dat mijn baarmoeder gestrekt lag (geen idee of dat een teken kan zijn of onschuldig is)
    Ik hou denk ik maar rekening met PCOS of een cyste.
    De afmetingen van mijn eierstokken waren dan wel weer goed.
     
  12. PinkLady88

    PinkLady88 Actief lid

    20 jun 2017
    407
    120
    43
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker
    Dat verklaart al een hoop dan ja. Dan kun je daar alvast mee aan de slag!
    Ben benieuwd wat de huisarts straks nog verteld.
     
  13. Snies

    Snies Fanatiek lid

    22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    #13 Snies, 30 apr 2019
    Laatst bewerkt: 30 apr 2019

    Sorry late reactie,
    Er is PCOS geconstateerd. Eind mei moet ik naar de gynaecoloog om te bespreken hoe verder. Afwachten dus. ;)

    Blijft nu wel heel bijzonder dat de eerste zo makkelijk en snel kwam. Hoogstwaarschijnlijk heb ik altijd al pcos gehad, maar nooit vastgesteld.
    Heb in het verleden vaker last gehad van onregelmatige cyclussen, hormoon waardes in onbelans.
    Maar werd afgeschoven op de pubertijd, zelfs cyste gehad maar waren dan ook vanzelf verdwenen.

    Moet nu wel zeggen dat er meer dingen op zijn plaats vallen nu aan klachten, we gaan het zien hoe het gaat lopen. Ik probeer er nuchter in te zijn en niet teveel in wat als te denken.
    Genoeg vrouwen worden zwanger met of zonder hulp bij pcos, dus ben niet direct negatief maar ben mij er wel bewust van dat het eventueel ook jaren kan gaan duren.
     
  14. PinkLady88

    PinkLady88 Actief lid

    20 jun 2017
    407
    120
    43
    Vrouw
    Pedagogisch Medewerker
    Kan me voorstellen dat het dubbel nieuws is. Enerzijds vervelend dat je pcos hebt, balen! Maar anderzijds is het goed dat je het nu weet, want dan kun je er inderdaad de juiste medicatie voor krijgen.
    Ik lees veel verhalen over vrouwen die zeker nog zwanger worden met pcos. En jij hebt nog een pluspunt dat je al eens zwanger bent geweest, dus je weet dat je lichaam het kan!
    Ik hoop dat je snel kan beginnen met medicatie en snel zwanger wordt, succes aankomende tijd!
     
    Snies vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina