ervaringen in het begin van MMM

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Jinky, 14 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jinky

    Jinky Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.490
    18
    38
    Vrouw
    Ik vroeg mij af wat er bij jullie onderzocht is in het begin van de MMM.
    Ik heb een uitstrijkje gehad
    Inwendige echo (baarmoeder gezien)
    bloed prikken na eisprong
    zaad controleren
    en nu afspraak maken voor de uitslagen wanneer ik mijn menstruatie heb gehad.
    Hoe is dat bij jullie gegaan?
    Ik lees veel dat er bloed werd geprikt op bepaalde dagen in de cyclussen en dat de gyn. naar de eierstokken kijkt.
    Ik ben benieuwd.

    Groetjes
     
  2. Hster

    Hster Actief lid

    14 mei 2007
    481
    0
    0
    Amsterdam
    Hallo Jinky,

    Wij zijn eind vorige maand voor ons eerste bezoek bij de gyn geweest. Hetzelfde rijtje onderzoeken als jij hebt gehad, alleen moet ik inderdaad nog een tweede keer bloed prikken op CD3. Bij de inwendige echo heeft hij ook mijn eierstokken bekeken.
    Hoe het nu verder gaat? ik ben ook erg benieuwd. Wij gaan de 14e september terug om alle uitslagen te bespreken. Vanweg dat bloedprikken op dag 3 dus pas zo laat.

    Wanneer gaan jullie weer terug?
     
  3. Jinky

    Jinky Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.490
    18
    38
    Vrouw
    Ik moet een nieuwe afspraak maken als ik mijn menstruatie heb gehad en dan bespreken we de uitslagen.
    Heb jij ook moeten bloed prikken na je eisprong?
    Zou ik dat moeten navragen of hij naar mijn eierstokken gekeken heeft?

    Groetjes
     
  4. Danjo

    Danjo VIP lid

    25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    ik ga nu als ik ongi ben geworden op dag 3 bloed prikken dan op dag 10 terug komen voor een echo om te kijken hoe de eitjes zich ontwikkelen
    als ze op springen staan moeten we een samenlevingstest doen dag erna wordt er slijm weggegaald en gekeken hoe goed het slijm is en of het sperma er makkelijk doorheen kan komen
    en dan op 17 sep krijg ik alle uitslagen

    mannetje moet 21ste zaad inleveren
     
  5. poohbear226

    poohbear226 VIP lid

    12 feb 2007
    9.547
    2
    0
    pillenboer
    zuid holland
    oeh, effe denken
    beide bloedafname, ik inwendige echo
    Toen potje inleveren en ik tweede bloedonderzoek
    Uitslag PCo en luie zwemmers
    Nu net klaar met 10 dagen Provera, wachten op bloeding, dan Clomid en bellen voor echo's
    En nieuw potje zwemmers inleveren.
    Gebeurd een hoop en je krijgt veel info te verwerken...
     
  6. Marisha

    Marisha Fanatiek lid

    15 jul 2006
    2.728
    0
    0
    Bediende
    Belgiƫ
    Dat elke gyn/elk ziekenhuis anders werkt blijkt hier ook dus weer uit.

    Bij ons werd alleen vragenuurtje gedaan, nadien nog bloed prikken (heel uitgebreid) in tweede helft van cyclus, bij mannetje (uitgebreid) bloed en sperma. Uitstrijkje (en baarmoeder 'voelen') was een half jaar eerder al gebeurt dus was niet nodig om nog eens opnieuw te doen.

    Toen onmiddelijk doorgestuurd naar fertiliteit. Binnenkort HSG bij mij, nog een tweede test sperma van mannetje.

    Eierstokken en inwendige echo is niet gebeurt omdat ik een heel regelmatige cyclus heb (op de 19 keer maar 1 keer een dagje te laat en 1 keer twee daagjes te vroeg) en ze er dus vanuit gaan dat er met de eitjes geen probleem is.

    Normaal gezien als alles goed gaat met HSG en tweede sperma onderzoek, eind september beginnen met IUI.

    Sorry, wordt nogal lang eens je alles begint uit te leggen maar hopelijk heb je er wat aan...

    Succes met de uitslag!
     
  7. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.018
    413
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi,

    De onderzoeken die jij hebt gehad heb ik precies het zelfde gehad. Alleen ook bloedprikken dag 3 en 21.

    veel succes met zwanger worden.

    gr vruchtje
     
  8. Jinky

    Jinky Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.490
    18
    38
    Vrouw
    Ok, dankjewel!
    Het is dus niet heel anders gegaan.
    Ik maakte me al een beetje zorgen, omdat ik andere verhalen las over hoe het bij hun ging.
    Ik voel me nu wel beter.
    Soms kun je beter niet teveel lezen.


    Jullie ook veel succes!

    Groetjes
     
  9. Bloemie

    Bloemie Bekend lid

    7 jul 2006
    666
    0
    0
    Jinky, ik heb de zelfde onderzoeken gehad...

    Ook ik moet na de "eisprong" bloed prikken en dan word ik daar telefonisch over geinformeerd door de gyn.
    Toen de eerste ronde chlomid aan sloeg vond ik dit prima. Maar nu kreeg ik gister slechter nieuws en vind ik het toch een beetje raar dat ze me niet wat meer controleren.

    Ik lees hier ook vaak over de folikel metingen, waarom doen ze dat nou niet bij ieder een? Ik ga er denk ik toch maar naar vragen....lijkt mij dat het dan misschien allemaal wat sneller gaat.

    Succes in de MM! Laat je niet gek maken hoor! ;)
     
  10. Jinky

    Jinky Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.490
    18
    38
    Vrouw
    Bedankt voor je lieve berichtje!
    Ik laat me niet gek maken ;)
    Jij moet dus ook bloed prikken na de eisprong.
    Wat betreft het controleren, gewoon zelf achteraan gaan.
    Wat zijn folikel metingen?

    Jij ook veel succes in de MMM!

    Groetjes
     
  11. Jinky

    Jinky Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.490
    18
    38
    Vrouw
    Ik heb nog even een vraagje.

    Wie mocht er bellen of werd gebeld voor de uitslagen van de eerste onderzoeken?

    Ik moet dus een afspraak maken na mijn menstruatie en dan zullen we de uitslagen bespreken.
    Maar ik kan haast niet wachten.
    De uitslagen van het bloed prikken heeft misschien geen resultaat, omdat ik na mijn eisprong moest bloed prikken en we weten niet wanneer mijn eisprong is , dus hebben we voor dag 25 gekozen. Maar was dus een gokje.
    Maar de uitslag van het zaad onderzoek en het uitsrijkje kunnen wel (binnenkort) binnen zijn en het kan nog zo lang duren voor ik ga menstrueren.
    Ik wil zo graag bellen, maar weet niet of dat kan.

    Heeft iemand anders daar ervaring mee?

    Groetjes
     
  12. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Ligt helemaal aan je ziekenhuis.
    Bij ons werden alle uitslagen persoonlijk besproken in het ziekenhuis.
    Daar heb je denk ik ook meer aan hoor...anders blijf je w.s. weer met vragen zitten.
    Elmo
     
  13. Jinky

    Jinky Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.490
    18
    38
    Vrouw
    Ja, dat is zo.

    Jinky
     
  14. Jinky

    Jinky Fanatiek lid

    4 okt 2006
    2.490
    18
    38
    Vrouw

    Hoe wisten ze bij jou dat je eisprong geweest was? of was dat ook een gokje?

    Groetjes Jinky
     

Deel Deze Pagina